mini-glampingcampings gevonden in Frankrijk
Die mag je me eens sturen, niet voor volgend jaar, maar misschien daarna.

Ik heb het in de "ouders" thread al gepost. Wij zijn al op verschillende plekken geweest met onze kinderen, maar alles hangt van jezelf en je kinderen af, ik kan echt aannemen dat niet elk kind daar even makkelijk in is.

Paar jaar geleden met onze oudste naar Noord-Engeland/Zuid-Schotland geweest, we willen ook eens naar de Highlands, maar dat zal bv. wel iets zijn dat eerder is voor wanneer ze wat ouder zijn.

Volgend jaar naar Spanje (1200km, huis met zwembad gehuurd) met tussenstop 2 nachten rond Nimes en op de terugweg familie bezoeken voor een paar dagen (vlak tegen Zwitserland).
 
Wij raken er ook niet uit voor volgende zomer.
Kan je niet iets tussenin doen? Wel naar de streek waar jullie willen, maar dan enkele nachten op elke plek blijven ipv maar eentje? Kortere wandelingen ’s ochtends doen ipv de hele dag?
Het zou ook zonde zijn om iets tegen je gedacht te doen alleen ‘door’ de kinderen.

Nuja, het kan ook zijn dat jullie door de kinderen net wel genieten van zo een ander soort reis, als de kindjes maar gelukkig zijn zijn de mama en papa dat misschien ook?

Is moeilijk hè. Langs een kant zijn de jouwe nog zo jong, die zagen nog niet als er geen speeltuin is ofzo, die doen nog gewoon mee wat jullie willen doen. Dus zolang het praktisch haalbaar is hoef je je in die zin niet extreem aan hen aan te passen?
Wij gingen op die leeftijd gewoon citytrips doen zoals we ervoor ook deden, maar dan aangepast aan hun tempo. Maar citytrippen is natuurlijk praktisch niet zo moeilijk met kinderen bij.

Wij zijn dus toen ze kleuters waren beginnen naar campings in Frankrijk gaan en hebben daar toen echt van genoten. Terwijl we dat vooraf niet hadden gedacht, de eerste keer dachten we echt: ‘ok we doen dat eens, misschien maar 1x, we zien wel wat het geeft’. Wel hebben we soms ver gereden om bezienswaardigheden in de buurt te doen die ons interesseerden - de kindjes sliepen dan onderweg in de auto dus dat kwam goed uit, anders wilden die geen middagdutje doen in de stacaravan. We hebben ook wel Centerparks eens geprobeerd ‘omdat iedereen met kinderen dat doet’ en dat was echt ons ding niet dus dat hebben we niet opnieuw gedaan.
 
Kan je niet iets tussenin doen? Wel naar de streek waar jullie willen, maar dan enkele nachten op elke plek blijven ipv maar eentje? Kortere wandelingen ’s ochtends doen ipv de hele dag?
Het zou ook zonde zijn om iets tegen je gedacht te doen alleen ‘door’ de kinderen.

Nuja, het kan ook zijn dat jullie door de kinderen net wel genieten van zo een ander soort reis, als de kindjes maar gelukkig zijn zijn de mama en papa dat misschien ook?

Is moeilijk hè. Langs een kant zijn de jouwe nog zo jong, die zagen nog niet als er geen speeltuin is ofzo, die doen nog gewoon mee wat jullie willen doen. Dus zolang het praktisch haalbaar is hoef je je in die zin niet extreem aan hen aan te passen?
Wij gingen op die leeftijd gewoon citytrips doen zoals we ervoor ook deden, maar dan aangepast aan hun tempo. Maar citytrippen is natuurlijk praktisch niet zo moeilijk met kinderen bij.

Wij zijn dus toen ze kleuters waren beginnen naar campings in Frankrijk gaan en hebben daar toen echt van genoten. Terwijl we dat vooraf niet hadden gedacht, de eerste keer dachten we echt: ‘ok we doen dat eens, misschien maar 1x, we zien wel wat het geeft’. Wel hebben we soms ver gereden om bezienswaardigheden in de buurt te doen die ons interesseerden - de kindjes sliepen dan onderweg in de auto dus dat kwam goed uit, anders wilden die geen middagdutje doen in de stacaravan. We hebben ook wel Centerparks eens geprobeerd ‘omdat iedereen met kinderen dat doet’ en dat was echt ons ding niet dus dat hebben we niet opnieuw gedaan.
Probleem is dat de streek waar we naartoe willen niet echt toeristisch is en accomodaties ook niet echt "kindvriendelijk" blijken te zijn. Ok, meer dan een riviertje of zo hebben die niet nodig maar dat vind je ook niet overal. Beste entertainment is dan hele dag op stap gaan denk ik. Ook zit je met die van 1 jaar. Eenvoudig mee te nemen, maar wel wat praktische problemen. Slapen zal zij (hopelijk) wel doen in de rugzak, maar qua eten is het in de balkan uiteraard niet zoals hier (wat voor ons leuk is, maar niet voor de kids). Met "enkele nachten" heb je telkens heel wat gesleur van bagage/draag en rugzakken, voeding,... bij zo'n kleintjes. We hebben zo wat bang dat de "praktische" problemen te zwaar gaan doorwegen en een leuke regio/reis gaan "verpesten"
Via Intersoc family is ideaal voor ons, is iets tussenin.
Geen ervaring mee, zijn al die reizen zo met "kinderopvang", of speciale periodes/formules.
 
Geen ervaring mee, zijn al die reizen zo met "kinderopvang", of speciale periodes/formules.
Je hebt verschillende formules. "family" is zoals de naam zegt voor families met kinderen, deze zijn meestal tijdens de schoolvakanties. Dan heb je ook nog naast de schoolvakanties reizen voor koppels, meestal wandelvakanties of actievere reizen.
 
De "veilige" opties zijn niet het soort vakanties welke we zelf verkiezen. Huis/chalet/camping allemaal OK, maar als wij echt mogen kiezen is het actiever/iets avontuurlijker/meer natuur/minder toeristisch.
Wij hebben dit met de kinderen al af en toe eens gedaan. Huisje valt nog mee, maar zaken zoals camping of Centerparcs zijn echt een ramp voor ons. We houden niet zo van de drukte en onze kinderen bijgevolg ook niet. Deze zomer gaan we erop uit naar Slovenië (maar dat had jij al gedaan, zeker?) en trekken daar rond. Enfin... trekken... 2 locaties via AirBnB. (in de hoop via de mensen van het verblijf leuke tips te krijgen). Een deeltje Ljubljana, maar het grootste deel de natuur in. Overnachting is het belangrijkste, de rest zien we wel. We doen waar we op het moment zin in hebben en wat we op onze weg tegen komen. Grotendeels op het tempo van de kinderen en doorspekt met rust- en genotmomenten. Als je zoveel mogelijk in je reis wil proppen, dan gaat dat moeilijker gaan met jonge kinderen (of toch met de onze).

De reis heen en terug doen we met overnachting en frequent stoppen. Ook weer waar we goesting hebben of waar de nood ons brengt. Genoeg shit in het dagelijkse leven, dus op reis mag alles en moet niets.
 
Sinds 2013 (oudste dochter was toen 3.5jr, jongste dochter 1.5jr) trekken we steeds naar zuid frankrijk (Le Grau-du-Roi) en huren we een sta-caravan op een camping van yelloh village. Voorlaatste keer (2019) was het Camping le Soleil vivarais aan de Ardeche. Beste vakantie ooit, kinderen (toen 9 en 7) hebben zich rot geamuseerd aan/in de Ardeche. Vlakbij een bergje met een kerkje en enorm mooie zonsondergangen. Campings zijn altijd kindvriendelijk en proper.
 
Wij hebben dit met de kinderen al af en toe eens gedaan. Huisje valt nog mee, maar zaken zoals camping of Centerparcs zijn echt een ramp voor ons. We houden niet zo van de drukte en onze kinderen bijgevolg ook niet. Deze zomer gaan we erop uit naar Slovenië (maar dat had jij al gedaan, zeker?) en trekken daar rond. Enfin... trekken... 2 locaties via AirBnB. (in de hoop via de mensen van het verblijf leuke tips te krijgen). Een deeltje Ljubljana, maar het grootste deel de natuur in. Overnachting is het belangrijkste, de rest zien we wel. We doen waar we op het moment zin in hebben en wat we op onze weg tegen komen. Grotendeels op het tempo van de kinderen en doorspekt met rust- en genotmomenten. Als je zoveel mogelijk in je reis wil proppen, dan gaat dat moeilijker gaan met jonge kinderen (of toch met de onze).

De reis heen en terug doen we met overnachting en frequent stoppen. Ook weer waar we goesting hebben of waar de nood ons brengt. Genoeg shit in het dagelijkse leven, dus op reis mag alles en moet niets.
Zijn we inderdaad geweest en het stuk rond Triglav NP was heel leuk/mooi, zijn we kleine week gebleven. Sava/Soca deels gevolgd en leuke en mooie plekjes/wandelingen daar. Ljubljana ook mooie stad maar 1 dag is voor ons wel voldoende. Via Postonja (zeer toeristisch) en skocjan grotten (indrukwekkend, ik had een beetje Lord of The Rings gevoel) naar de kust. Kust was ons tegengevallen, korte kustlijn met (bijna) alleen rotsen. Wij hadden een beetje het "blankenberge" gevoel dat heel slovenië daar zat tijdens de vakantie en zijn daar na 1 dag doorgereden. Naar het oosten zijn we niet geweest, dus geen ervaringen.

Paar tips:
In de buurt van Gozd Martuljek
Iets verder, wel wat toeristischer maar leuk voor kids
Stevige klim maar mooi uitzicht op bled. Beneden ook een strandje (bij camping) om nadien wat te zwemmen
Meer van Bohinj en met skilift omhoog

De andere toerischische kloven, watervallen en punten weet je waarschijnlijk wel te vinden.
 
Het is misschien een verkeerd gedacht, maar een camping lijkt me horror. Je zal ongetwijfeld kleinere campings hebben met minder irritant volk, maar het trekt me niet zo aan om tussen een hoop andere vakantiegangers te zitten. Dan liever een wat duurder vakantiehuisje met wat privacy.

Volgend jaar wil ik héél graag weggaan, maar mijn vrouw is de realist van ons twee en wijst op de oprit en terras die aangelegd moeten worden. Maar ik ben het kotsbeu om al een tweede jaar op rij niet uit te kijken naar een reis. "Maar we zijn toch naar zee geweest" riposteert mijn vrouw dan, maar de Belgische kust is voor mij geen vakantie laat staan "op reis gaan".
 
Het is misschien een verkeerd gedacht, maar een camping lijkt me horror. Je zal ongetwijfeld kleinere campings hebben met minder irritant volk, maar het trekt me niet zo aan om tussen een hoop andere vakantiegangers te zitten. Dan liever een wat duurder vakantiehuisje met wat privacy.

Volgend jaar wil ik héél graag weggaan, maar mijn vrouw is de realist van ons twee en wijst op de oprit en terras die aangelegd moeten worden. Maar ik ben het kotsbeu om al een tweede jaar op rij niet uit te kijken naar een reis. "Maar we zijn toch naar zee geweest" riposteert mijn vrouw dan, maar de Belgische kust is voor mij geen vakantie laat staan "op reis gaan".
Goh, ik ging vroeger met mijn ouders naar camping in Spanje, ik vond dat superleuk, want daar waren voetbalveldjes, een groot zwembad, pingpongtafels en veel kindjes om mee te spelen. Wij waren daar dan ook nog eens altijd gelijktijdig met 2 koppels vrienden van mijn ouders, die ook kinderen hadden, altijd leuke tijden beleefd.

De Belgische kust is voor mij inderdaad ook geen vakantie, maar misschien een tip, wij zijn deze zomer niet op vakantie geweest maar hebben een week lang elke dag uitstappen gedaan. We zijn bv. naar het Drielanden punt gereden vlakbij Burg Reuland en daar gaan wandelen, naar de Westhoek (Dodengang, Ieper, ...) geweest en daarna nog eventjes naar de kust om met de kinderen met de go-carts gaan te rijden, naar Antwerpen (chocolademuseum en EINDELIJK eens in de Kathedraal geweest).
Een beetje van alles dus en je kan dat invullen en zo duur/goedkoop maken als je zelf wil. Ik had na die week wél het gevoel dat ik vakantie had gehad, want ik heb mij echt geamuseerd met mijn gezin.
Wij gaan ook wel vaak eens een dagje naar zee (maar dan in Nederland en vaak "buiten" het seizoen, als in maart, april, september, oktober).

Ik heb hier al eens gepost dat wij al verschillende soorten vakanties gedaan hebben (met en zonder kinderen). Maar komende zomer wordt het 2 nachtjes rond Nîmes, dan een weekje Noord-Spanje (aan de kust) in een huis met zwembad en dan nog enkele daagjes naar familie in Frankrijk.
 
Het is misschien een verkeerd gedacht, maar een camping lijkt me horror. Je zal ongetwijfeld kleinere campings hebben met minder irritant volk, maar het trekt me niet zo aan om tussen een hoop andere vakantiegangers te zitten. Dan liever een wat duurder vakantiehuisje met wat privacy.

Volgend jaar wil ik héél graag weggaan, maar mijn vrouw is de realist van ons twee en wijst op de oprit en terras die aangelegd moeten worden. Maar ik ben het kotsbeu om al een tweede jaar op rij niet uit te kijken naar een reis. "Maar we zijn toch naar zee geweest" riposteert mijn vrouw dan, maar de Belgische kust is voor mij geen vakantie laat staan "op reis gaan".

Camping zou ik ook nooit van zijn leven naar toe willen gaan, schoonbroer en familie van men vriendin doen dat regelmatig, pure horror.

Wij zijn nu ook al enkele jaren niet meer op "vakantie" geweest maar wij gaan wel elk jaar naar Knokke-Heist en dat is echt ontspannen en voelt aan als vakantie voor mij. Ik moet er mss wel bij zeggen dat we een app aan zee hebben inclusief strandcabine dus dat zal wel wat helpen aan het vakantiegevoel.
 
Camping zou ik ook nooit van zijn leven naar toe willen gaan, schoonbroer en familie van men vriendin doen dat regelmatig, pure horror.

Wij zijn nu ook al enkele jaren niet meer op "vakantie" geweest maar wij gaan wel elk jaar naar Knokke-Heist en dat is echt ontspannen en voelt aan als vakantie voor mij. Ik moet er mss wel bij zeggen dat we een app aan zee hebben inclusief strandcabine dus dat zal wel wat helpen aan het vakantiegevoel.
Ik heb niets tegen de Belgische kust en kom er op zich graag, maar ik vertoef graag in andere oorden en ga graag op ontdekking. Dat geeft me toch een stuk meer vakantiegevoel. Palawan op de Filipijnen hoeft het niet per sé te zijn (al mag dat zeker!), maar ik ben al tevreden als ik volgend jaar in de bergen/heuvels vertoef in Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk of Italië.
 
Een bestemming in België (of op minder dan 3 uur rijden) perfect voor een nachtje met 2 jonge kids (0 en 2 jaar) waar ze maximaal ook de ouders ontzorgen, bestaat dat? :)
 
Laatst bewerkt:
Het is misschien een verkeerd gedacht, maar een camping lijkt me horror. Je zal ongetwijfeld kleinere campings hebben met minder irritant volk, maar het trekt me niet zo aan om tussen een hoop andere vakantiegangers te zitten. Dan liever een wat duurder vakantiehuisje met wat privacy.
Valt nog mee hoor. Maar je hebt inderdaad wel wat campingvolk. Ik ben naar een camping geweest in zo een "stacaravan" en er waren veel belgen met dikke auto's. Die caravans zien er overigens gewoon uit als moderne huisjes met een plat dak. Niks caravan aan. Alles is afgewerkt met cederhout. En terras afgeschermd door schutting.

Er waren daar belgen met persoplaten, iemand met dikke A6 van PWC, Teslas . Die man met de A6 leek wel op een dakwerker, ruwe handen, tatoos. Geen typische consultant. Misschien was die A6 wel van zijn kokette vrouw???
Volgend jaar wil ik héél graag weggaan, maar mijn vrouw is de realist van ons twee en wijst op de oprit en terras die aangelegd moeten worden. Maar ik ben het kotsbeu om al een tweede jaar op rij niet uit te kijken naar een reis. "Maar we zijn toch naar zee geweest" riposteert mijn vrouw dan, maar de Belgische kust is voor mij geen vakantie laat staan "op reis gaan".
Belgische kust is inderdaad geen vakantie. De asbestkust is dat hier. Op enkele plekken na, weinig charme en veel borains hier...
 
Valt nog mee hoor. Maar je hebt inderdaad wel wat campingvolk. Ik ben naar een camping geweest in zo een "stacaravan" en er waren veel belgen met dikke auto's. Die caravans zien er overigens gewoon uit als moderne huisjes met een plat dak. Niks caravan aan. Alles is afgewerkt met cederhout. En terras afgeschermd door schutting.

Er waren daar belgen met persoplaten, iemand met dikke A6 van PWC, Teslas . Die man met de A6 leek wel op een dakwerker, ruwe handen, tatoos. Geen typische consultant. Misschien was die A6 wel van zijn kokette vrouw???

Belgische kust is inderdaad geen vakantie. De asbestkust is dat hier. Op enkele plekken na, weinig charme en veel borains hier...
Heb je een aantal voorbeelden van zo een campings met zulke modern ogende huisjes?
 
Wij hebben beslist om een jaar te skippen, gezien we met nieuwbouw bezig zijn en geen goede verlofperiode hebben (vrijdag naar vrijdag is een ramp bv in Frankrijk)
Dus zal het uitstapjes in eigen land worden.

Aanraders om met kindjes van 4 en 2 te doen (niet de typische dingen zoals dierenparken of pretparken) zijn altijd welkom
 
Terug
Bovenaan