Wij zijn al elk jaar (meestal meermaals) gaan kamperen, bevalt eigenlijk super. Belangrijk is wel
  1. Een kindvriendelijke camping te pakken, waar keiveel leuke dingen te doen zijn.
  2. Loslaten dat niet alles perfect of "normaal / zoals thuis" zal verlopen.
  3. Niet teveel rotzooi inpakken, ge hebt echt niet zoveel nodig (schatje als ge meeleest: IK HEB HET GODVERDOMME AL 100 KEER GEZEGD, WEET GE HET NOG NI????)
Nu al aan de 2e kampeertrip van de maand bezig. Ook leuk om te zien dat ze (als enig kind) zonder angst en schroom andere kindjes zoekt om mee te spelen. Dat is allemaal best makkelijk op zo een kindvriendelijke camping.
Tips?
 
Sinds we intersoc ontdekt hebben gaan we wel graag op reis met de kindjes. Een leuke afwisseling van activiteiten doen met de kindjes en quality time met de vrouw (hiken in de bergen). Daarnaast ook vol pension dus moeten we niet denken aan eten maken. Savonds kunnen we dan rustig een gezelschapsspelletje spelen aan de bar terwijl de kindjes slapen in de kamer.
Intersoc heb ik ook al ooit horen voorbijkomen. Worden daar dan ook activiteiten voor de kinderen (met begeleiding/opvang) voorzien?
 
Ardoer campings (verschillende, enkel NL denk ik) vind ik de leukste, de blauwe Meeren in Lommel (heel leuke faciliteiten (Indoor strand :love:), de lilse bergen,... zo van dat type campings. In Oostenrijk bestaan daar ook heel wat ketens van, maar die namen ken ik niet meer.
 
Intersoc heb ik ook al ooit horen voorbijkomen. Worden daar dan ook activiteiten voor de kinderen (met begeleiding/opvang) voorzien?
Voor iedere leeftijdsgroep is er opvang. Tot aan 3 jaar is het zoals een creche en vanaf 3 jaar worden er allerlei activiteiten georganiseerd. Je kan de dag zelf kiezen of je uw kinderen in de voormiddag, namiddag of een hele dag naar de opvang stuurt. Het zijn voornamelijk buitenactiviteiten (behalve als het weer echt slecht is). Enkele keren doen ze ook een daguitstap. Ze doen echt veel moeite voor de kinderen. De groep van mijn dochter waren met 25 kindjes en er waren hiervoor 9 begeleiders, dus de ratio zit imo heel goed.
 
Wel jammer dat de prijzen nu zo gestegen zijn ivm Corona. Zowel 2dehands als nieuw betaal je pak meer dan 2 jaar geleden. :rolleyes:
Idd als je er zelfs al aangeraakt zonder lange wachttijden. In mijn (naïeve) veronderstelling zijn daar o.w.v. Corona een deel impulsaankopen bij van mensen die dat binnen afzienbare tijd weer beu zijn en er dan een overaanbod komt op de jonge tweedehandsmarkt wat de prijs terug normaliseert. In tussentijd wil ik uitproberen met de kinderen en gehuurde campervans zodat ik een beeld krijg wat ik precies nodig heb qua grootte en comfort.
 
Idd als je er zelfs al aangeraakt zonder lange wachttijden. In mijn (naïeve) veronderstelling zijn daar o.w.v. Corona een deel impulsaankopen bij van mensen die dat binnen afzienbare tijd weer beu zijn en er dan een overaanbod komt op de jonge tweedehandsmarkt wat de prijs terug normaliseert. In tussentijd wil ik uitproberen met de kinderen en gehuurde campervans zodat ik een beeld krijg wat ik precies nodig heb qua grootte en comfort.
Wij hebben onze camper vorig jaar verkocht. Een Van is zeer klein en eerder voor koppels, pluspunt is wel het vlotter rijden. De camper (semi-integraal)die wij verkochten was toen al 21 jaar oud, maar in nieuwstaat en ideaal met 1 kind, maar te krap voor 2. Helaas gebruikt de persoon die hem gekocht heeft totaal niet en hebben zijn kinderen er zelf al dingen aan stuk gemaakt. Voor een camper moet je wel veel verlof hebben, een camper kopen voor 3 weken zomervakantie in een jaar is weggesmeten geld.
 
Iemand die ervaring heeft met het nemen van het vliegtuig met een baby van net 6 maanden? We zijn erover aan het nadenken, vliegreis zou slechts een 2 uurtjes zijn.
 
Wij hebben onze camper vorig jaar verkocht. Een Van is zeer klein en eerder voor koppels, pluspunt is wel het vlotter rijden. De camper (semi-integraal)die wij verkochten was toen al 21 jaar oud, maar in nieuwstaat en ideaal met 1 kind, maar te krap voor 2. Helaas gebruikt de persoon die hem gekocht heeft totaal niet en hebben zijn kinderen er zelf al dingen aan stuk gemaakt. Voor een camper moet je wel veel verlof hebben, een camper kopen voor 3 weken zomervakantie in een jaar is weggesmeten geld.
Bwa ik vind dat eigenlijk zeer goed meevallen qua grootte voor gezin met 1 kind. Iets in de orde van een Adria Twin Supreme of Burstner Campeo. idealiter met pop-up roof voor kind te slapen.
csm_20191118_Campeo_C640-197_84b4f07b26.jpg
 
Enkele vragen in verband met reizen naar vakantieparken en specifiek naar center parcs.
Onze kinderen zijn echte waterratten en willen bij zo'n vakantie zoveel mogelijk in het zwembad. Blijkbaar in de Nederlandse parken kun je nu al onbeperkt gebruik maken van de zwembaden maar gelden er nog maximum aantal personen toegelaten.
Iemand die onlangs naar een Nederlands center parcs geweest is? Zit het zwembad rap te vol en dus opnieuw geen mogelijkheid om onbeperkt te zwemmen?

Wij zouden graag in de herfstvakantie een midweek gaan. Wanneer boek je best bij center parcs? Mij lijkt nu niet ideaal (2,5maand van voordien) te laat voor vroeg boekkorting en te vroeg voor laste minute.
 
Iemand die ervaring heeft met het nemen van het vliegtuig met een baby van net 6 maanden? We zijn erover aan het nadenken, vliegreis zou slechts een 2 uurtjes zijn.

Blijf toch gewoon weg uit een vliegtuig met een kind van 6 maand...
Het is niet leuk voor jezelf en zeker niet voor de andere mensen in het vliegtuig.
 
Enkele vragen in verband met reizen naar vakantieparken en specifiek naar center parcs.
Onze kinderen zijn echte waterratten en willen bij zo'n vakantie zoveel mogelijk in het zwembad. Blijkbaar in de Nederlandse parken kun je nu al onbeperkt gebruik maken van de zwembaden maar gelden er nog maximum aantal personen toegelaten.
Iemand die onlangs naar een Nederlands center parcs geweest is? Zit het zwembad rap te vol en dus opnieuw geen mogelijkheid om onbeperkt te zwemmen?

Wij zouden graag in de herfstvakantie een midweek gaan. Wanneer boek je best bij center parcs? Mij lijkt nu niet ideaal (2,5maand van voordien) te laat voor vroeg boekkorting en te vroeg voor laste minute.
In be blokken van 2.5u, 1x per dag., in NL toen we beiden konden ze maar 1x per verblijf garanderen, serieus verschil imho.
Actueel weet ik het niet in NL
 
Iemand die ervaring heeft met het nemen van het vliegtuig met een baby van net 6 maanden? We zijn erover aan het nadenken, vliegreis zou slechts een 2 uurtjes zijn.
Wij op 6 maand gevlogen voor 14u. Gewoon zorgen dat hij/zij drinkt net voor het landen/opstijgen. Dat helpt met de pijn voor de oren.

De onze heeft geen enkele keer geweend en was quasi non stop ah slapen. De rij achter ons was zelfs verbaast dat er een baby aan boord was.

Sommige vluchten hebben baby bedjes on board. Eens navragen aan uw maatschappij.
 
Iemand die ervaring heeft met het nemen van het vliegtuig met een baby van net 6 maanden? We zijn erover aan het nadenken, vliegreis zou slechts een 2 uurtjes zijn.

Paar jaar geleden ook gevlogen toen de oudste 9 maanden was. Wij hadden nieuw speelgoed gekocht en meegenomen in het vliegtuig. Dat heeft toch geholpen qua bezigheid.

En we hadden in de vertrekhal haar middageten gegeven dus dat was al een huil factor minder :tongue:

Maar uiteindelijk heeft ze het merendeel van de beide vluchten gewoon geslapen. Dus het kan meevallen.
 
Nog niet nee, wel aan het rondkijken/overwegen.
Helaas geen verlof zoals leerkracht (heb 30 dagen), maar wel intern aan het bespreken om komende jaren m'n ouderschapsverlof op te nemen.
 
Terug
Bovenaan