1 ervaringstip: drop ze bij je ouders tot ze 6 zijn. 1x onze kleine mee gedaan toen hij 2 was en ik heb het trauma 10 jaar later nog niet verwerkt.

Leuke vakantievideos ook. Ik aan het wandelen met een muil tot op de grond aan het zeggen dat ik niet kan wachten tot ik thuis ben terwijl ik een kinderwagen met gebleit vooruit duw.
 
Valt hier goed mee eigenlijk... Met zijn bijna 1j naar UK nog geweest (app met 2 slaapakamers gehuurd) en dag uitstappen gedaan.
Vorig jaar niets buiten veel naar zee ( is het hier al goed gewoon ).
Centerparcs ook al gedaan toen hij 1 was maar daar heb je niet veel last van, vorig weekend opnieuw ( was toch al pittiger ).
Terwijl hij nu aan de zee weer een pak rustiger is.
 
Wij zijn dit jaar gewoon een week naar de zee geweest (appartement), eigenlijk wouden we naar Spanje maar dat zat er dus nog niet in dit jaar. Ondertussen ook al heel wat daguitstappen gedaan. Baby is 11 maand en kleuter is iets ouder dan 3,5j.

Pre Covid naar Spanje 2 weken geweest op vliegvakantie toen de oudste 19 maand was. Volgend jaar gaan we hopelijk terug op vliegvakantie.

Wij hebben daar helemaal geen slechte ervaringen mee. Maar veel zal ook wel afhangen van het kind. Die van ons slapen heel gemakkelijk en geblijt op het vliegtuig zat er ook niet in. Passen zich heel gemakkelijk aan.
 
Wij zijn al elk jaar (meestal meermaals) gaan kamperen, bevalt eigenlijk super. Belangrijk is wel
  1. Een kindvriendelijke camping te pakken, waar keiveel leuke dingen te doen zijn.
  2. Loslaten dat niet alles perfect of "normaal / zoals thuis" zal verlopen.
  3. Niet teveel rotzooi inpakken, ge hebt echt niet zoveel nodig (schatje als ge meeleest: IK HEB HET GODVERDOMME AL 100 KEER GEZEGD, WEET GE HET NOG NI????)
Nu al aan de 2e kampeertrip van de maand bezig. Ook leuk om te zien dat ze (als enig kind) zonder angst en schroom andere kindjes zoekt om mee te spelen. Dat is allemaal best makkelijk op zo een kindvriendelijke camping.
 
Wij zijn al elk jaar (meestal meermaals) gaan kamperen, bevalt eigenlijk super. Belangrijk is wel
  1. Een kindvriendelijke camping te pakken, waar keiveel leuke dingen te doen zijn.
  2. Loslaten dat niet alles perfect of "normaal / zoals thuis" zal verlopen.
  3. Niet teveel rotzooi inpakken, ge hebt echt niet zoveel nodig (schatje als ge meeleest: IK HEB HET GODVERDOMME AL 100 KEER GEZEGD, WEET GE HET NOG NI????)
Nu al aan de 2e kampeertrip van de maand bezig. Ook leuk om te zien dat ze (als enig kind) zonder angst en schroom andere kindjes zoekt om mee te spelen. Dat is allemaal best makkelijk op zo een kindvriendelijke camping.
Gezien ik met een kleine stadswagen rij en ik dus tent, luchtmatras, pomp en dekens mee moet pakken naast de kinderstoel met dochter in: welke rest??? Mijn auto zit vol! 😂
 
Niks is zo zalig als een all in verlof

Niet koken, geen huishouden, niks nada noppes. Gewoon eten, zwemmen en leuke activiteiten doen. Een dagje uit uw hotel gaan om historische bezichtigingen doen of wandelen langs watervallen,...

kamperen(uw eigen luchtmatras en al meebrengen in de auto? ) snap ik niet......dat is meer werken tijdens uw verlof dan tijdens m'n 9-5. Ik wil wel eens in luxetentjes slapen, maar dat moet daar dan al kant en klaar zijn.
 
Erg, hier gaat vakantiegeld naar.....vakantie. Kben wss 1 van de weinige zotten die dat geld nog gebruikt voor vakantie ipv baksteen.
Hier is onze type vakantie ook een all-in met zon/zee/zwembad. Ik doe en kan gerust ook andere type vakanties, maar van zo 2 weken zonvakantie kan ik echt tot rust komen - zelfs met peuters/kleuters erbij. Het is zoals ge zegt, ge moet naar niets zien qua huishouden, koken, winkelen, etc. En ik ben ook echt een zonnemens, geeft mij gerust altijd stralende zon bij 30°.
 
Ben van het zelfde idee, voor mij is vakantie: een top all - in hotel , gsm en Ipad in de kluis , eten drinken zwemmen, lezen en doen waar ik zin in heb, als ik terug aan het werk begin te denken (na een week of 2 a 3) is het een teken dat de batterijen terug vol zijn...
Kortom vakantie kost geld, geen probleem mee, maar ik moet het beter hebben dan thuis anders blijf ik thuis :biglaugh:
 
Mijn favoriete vakantie is eerder avontuurlijk backpacken, maar mijn vrouw is daar geen fan van en we hebben nu een baby. :p

Maar ik kijk er wel naar uit om volgend jaar eens weg te gaan en een huisje te huren in de Provence en daar in de buurt een en ander te ontdekken. Mix van natuur en cultuur. Twee weken lang in een all in hotel zitten aan een zwembad is niet mijn ding. Ik begrijp het gemak ervan, maar waarom het vliegtuig nemen naar een ander land als je je laat opsluiten in een hotel?

Ik wil ook het liefst een onderdompeling in de lokale cultuur in plaats van omgeven te worden door andere Vlamingen of, God verhoede, Hollanders.
 
Sinds we intersoc ontdekt hebben gaan we wel graag op reis met de kindjes. Een leuke afwisseling van activiteiten doen met de kindjes en quality time met de vrouw (hiken in de bergen). Daarnaast ook vol pension dus moeten we niet denken aan eten maken. Savonds kunnen we dan rustig een gezelschapsspelletje spelen aan de bar terwijl de kindjes slapen in de kamer.
 
Wij hebben 2 jaar geleden zo een all-in vakantie gedaan met de toen 1jarige. Nooit meer.

Elke keer stress en liggen vechten voor een deftig plaatsje aan het zwembad. Het restaurant dat pas om 19u opengaat (ideaal met een 1jarige die zwaar nukkig wordt als hij zijn slaap niet heeft hebben we gemerkt). Is ons uiteindelijk enorm tegengevallen.

Voor dit jaar een huisje in de alpen geplanned, maar dat is wegens de nieuwe regels ook niet doorgegaan, nu een weekend center Parks en tussendoor veel uitstappen doen. De 3 jarige begint dat wel leuk te vinden. De 8 maand oude baby vind alles wel goed.

Alleszins het op reis gaan zelf heeft ons nog niet tegengevallen, maar we gaan eerder voor een eigen huisje. Kamperen hebben we geprobeerd en is afgevallen, de all-in hotels ook. Worden we te rusteloos van.
 
Terug
Bovenaan