De Belgische kust is voor mij inderdaad ook geen vakantie, maar misschien een tip, wij zijn deze zomer niet op vakantie geweest maar hebben een week lang elke dag uitstappen gedaan. We zijn bv. naar het Drielanden punt gereden vlakbij Burg Reuland en daar gaan wandelen, naar de Westhoek (Dodengang, Ieper, ...) geweest en daarna nog eventjes naar de kust om met de kinderen met de go-carts gaan te rijden, naar Antwerpen (chocolademuseum en EINDELIJK eens in de Kathedraal geweest).
Een beetje van alles dus en je kan dat invullen en zo duur/goedkoop maken als je zelf wil. Ik had na die week wél het gevoel dat ik vakantie had gehad, want ik heb mij echt geamuseerd met mijn gezin.
Wij gaan ook wel vaak eens een dagje naar zee (maar dan in Nederland en vaak "buiten" het seizoen, als in maart, april, september, oktober).

Wij hebben beslist om een jaar te skippen, gezien we met nieuwbouw bezig zijn en geen goede verlofperiode hebben (vrijdag naar vrijdag is een ramp bv in Frankrijk)
Dus zal het uitstapjes in eigen land worden.

Aanraders om met kindjes van 4 en 2 te doen (niet de typische dingen zoals dierenparken of pretparken) zijn altijd welkom
Eventjes mezelf quoten, wij hebben dat deze zomer gedaan. Onze kinderen waren toen 2,5 en 5 en vonden dat over het algemeen heel leuk, zeker omdat er zoveel afwisseling was en omdat we ook zonder "druk" werkten, 's morgens gewoon op het gemak rustig wat dingen klaarmaken en geen vast tijdstip voor vertrek of terugkomst gezet, dat werkt wel bevrijdend eigenlijk.

We zijn die week ook nog een dagje aan zee in Zeeland geweest trouwens, dat was ik er vergeten bij te zetten.
 
Eventjes mezelf quoten, wij hebben dat deze zomer gedaan. Onze kinderen waren toen 2,5 en 5 en vonden dat over het algemeen heel leuk, zeker omdat er zoveel afwisseling was en omdat we ook zonder "druk" werkten, 's morgens gewoon op het gemak rustig wat dingen klaarmaken en geen vast tijdstip voor vertrek of terugkomst gezet, dat werkt wel bevrijdend eigenlijk.

We zijn die week ook nog een dagje aan zee in Zeeland geweest trouwens, dat was ik er vergeten bij te zetten.
Had je post gezien, maar lijken me meer zaken om al met "grotere" kinderen te doen?
 
Had je post gezien, maar lijken me meer zaken om al met "grotere" kinderen te doen?
Goh, allemaal afhankelijk van wat ze gewend zijn denk ik dan? Onze oudste is best wel gewend van veel mee te wandelen, de jongste gaat dan af en toe gewoon in de draagzak. Ze hebben zich alvast toch echt goed geamuseerd die week.
Mini Europa is misschien ook nog wel leuk?
 
Probleem is dat de streek waar we naartoe willen niet echt toeristisch is en accomodaties ook niet echt "kindvriendelijk" blijken te zijn. Ok, meer dan een riviertje of zo hebben die niet nodig maar dat vind je ook niet overal. Beste entertainment is dan hele dag op stap gaan denk ik. Ook zit je met die van 1 jaar. Eenvoudig mee te nemen, maar wel wat praktische problemen. Slapen zal zij (hopelijk) wel doen in de rugzak, maar qua eten is het in de balkan uiteraard niet zoals hier (wat voor ons leuk is, maar niet voor de kids). Met "enkele nachten" heb je telkens heel wat gesleur van bagage/draag en rugzakken, voeding,... bij zo'n kleintjes. We hebben zo wat bang dat de "praktische" problemen te zwaar gaan doorwegen en een leuke regio/reis gaan "verpesten"

Geen ervaring mee, zijn al die reizen zo met "kinderopvang", of speciale periodes/formules.


Hier ook intersoc met onze 2ling in zwitserland. Vorig jaar waren ze 9mnd. Dit jaar 1y ouder. Enige week op een jaar waar we iets van tijd voor onszelf hebben. :ROFLMAO:

Je moet je er bij neerleggen dat het allemaal wat minder avontuurlijk wordt, maar je zit tenminste in de Bergen. Je kunt ze smorgens in de opvang afzetten, met 2 gaan wandelen/klimmen/chillen en dan savonds voetjes onder tafel en eten.

Bepaalde weken zijn family only. Alles georganiseerd rond kleine kinderen. Opvang per leeftijd groep met activiteiten. Aangepast kinderen eten naast deftig eten. Fruitpap, groentepap. Avondclown. Kamer dienst die geween komt melden als je in de bar nog iets wil drinken.
 
Kinderen hinderen mij niet om te reizen.

Al verschillende camper, auto en vliegreizen gedaan met kleuter en peuter. Nu weer weg. Plan is zelf om nog meer te gaan reizen nu ik ook in het onderwijs werk...
 
En goed bevallen? De luxe is het niet maar heeft ook zijn charme.
Tgoh, eerlijk vind ik het zijn geld niet waard.
Wij zijn kampeerders, gewoon aan basis tentje en matje (dochter ook), dus we zijn best ok met weinig comfort. Maar ... die vreemde vogel kost best wel wat, maar er staat weinig tegenover. Het comfort is er niet, de "novelty" is snel eraf (ook voor een kind), en er is ook niet ZO veel te doen op die camping voor een kind.

Leuk om maar 1 keer te doen dus imo.

Edit: Het mountainbike trail daar is wel een aanraden (voor uzelf, niet voor kind). Ik kan u op de cm juist tonen waar ik op mijn bek ben gegaan :unsure:.
 
... en plots zou Kreta een mogelijkheid zijn, want de schoonzus heeft ons meegevraagd. Alleen ... praktisch. We zitten tegen dan met een bijna 2-jarige. Hoe sleuren we begot alles mee naar daar? Niet alleen verschoningsgerief, maar ook speelgoed, boekjes, buggy, ... Betalen we ons dan niet blauw aan extra baggage?
 
... en plots zou Kreta een mogelijkheid zijn, want de schoonzus heeft ons meegevraagd. Alleen ... praktisch. We zitten tegen dan met een bijna 2-jarige. Hoe sleuren we begot alles mee naar daar? Niet alleen verschoningsgerief, maar ook speelgoed, boekjes, buggy, ... Betalen we ons dan niet blauw aan extra baggage?
Pampers natte doekjes,... koop je daar.
Speelgoed enkel het hoog nodige voor in het vliegtuig, ginder speelt een kind liever met een stok dan met alles wat je meesleurt.
Buggy is meestal gratis en soms extra te betalen (zoals een fietskoffer dacht ik is +/- 95€ heen en terug).
Niets onoverkomelijk, enkel niet denken dat je heel uw huishouden moet meepakken .
 
... en plots zou Kreta een mogelijkheid zijn, want de schoonzus heeft ons meegevraagd. Alleen ... praktisch. We zitten tegen dan met een bijna 2-jarige. Hoe sleuren we begot alles mee naar daar? Niet alleen verschoningsgerief, maar ook speelgoed, boekjes, buggy, ... Betalen we ons dan niet blauw aan extra baggage?
Niks meesleuren.

Buggy: doorgaans gratis mee en doorgaans kan kleine dr in tot aan het boarden...

Kledij: beperken tot minimum
Speelgoed: bijna niet nodig, gewoon zo een setje potjes om in elkaar te steken en laat ze maar opt strand spelen
Pampers enz lokaal kopen, meestal veel goedkoper , je moet Colruyt niet nog rijker gaan maken dan ze al zijn...
 
Plooibuggy mag zo in het ruim, verzorgingstas mag ook mee als handbagage. Neem genoeg mee voor 1 of 2 dagen. De rest koop je gewoon in een supermarkt. Zeker al geen massa's speelgoed meenemen, ook niet nodig imo. Kinderkleding neemt nu ook niet de grootste ruimte in. Toen wij vlogen ging dat perfect, niets boven gewicht of wat dan ook.

Wij plannen om komende zomer nog eens naar Zuid Spanje te vliegen met de 2 zonen.
 
Intersoc ziet er een geweldig concept uit, enkel spijt dat er geen reizen richting warme(re) bestemmingen zijn in de zomer.
 
Ik heb vluchtig de thread gescrolled, maar zag het niet direct staan. Vandaar deze post.

De vakantiebestemming is hier al wel duidelijk, maar om daar te geraken (en ook terug) zitten de vast aan een trip van 1100 kilometer met de wagen. En een peuter die niet graag in de wagen zit.

Ik kan natuurlijk gaan Google’n, maar ik vertrouw op de ervaring die leeft hier op het forum. :unsure:

Hoe overleven we zo een lange trip? Op het moment van reizen is ze 2 jaar. We vermijden zoveel mogelijk schermen. Wel hebben we al een Timio waar ze dus geluid mee kan maken, zonder echt een scherm oid. Maar om dat 14 uur vol te houden.

Overnachten zou kunnen maar is natuurlijk een grote extra kost. Hebben jullie tips?!
 
Ik zou zo'n afstand met mijn kinderen altijd in twee keer doen. Dus met overnachting ergens halverwege. Niet alleen voor de kinderen, maar ook voor ons. De kans is immers reëel dat we de dag(en) voor vertrek ook weer weinig slaap zullen hebben gehad, dus dan is zo lang moeten rijden gewoon niet verantwoord.

En principes zijn er om overboord te gooien, dus als je haar een uurtje rustig kan houden met een filmpje, ik zou echt niet aarzelen.
 
Ik zou zo'n afstand met mijn kinderen altijd in twee keer doen. Dus met overnachting ergens halverwege. Niet alleen voor de kinderen, maar ook voor ons. De kans is immers reëel dat we de dag(en) voor vertrek ook weer weinig slaap zullen hebben gehad, dus dan is zo lang moeten rijden gewoon niet verantwoord.

En principes zijn er om overboord te gooien, dus als je haar een uurtje rustig kan houden met een filmpje, ik zou echt niet aarzelen.
Merci! We zijn niet heiliger dan de paus uiteraard, maar ik wil ze niet 10+ uren voor Bumba of TikTak zetten, godzijdank is ze het ook beu na 10 minuten en gaat ze zelf met iets anders spelen. Ze is alles snel beu, net zoals de vader. Dat is ook een vloek soms.

Het is de tweede keer dat we de zelfde trip gaan doen. Vorige keer heb ik er 13 uur en 15 uur over gedaan waarbij ik alleen heb gereden. Het was te doen, maar uiteraard onverantwoord. Het lijkt me ook logisch om daar nu minder licht over te gaan en dat toch te overwegen. We hebben onze dagen ook zo gepland dat we de speelruimte hebben om een dag eerder te vertrekken.
We plannen in mei een trip van ongeveer 5 uur al om een keer te testen wat het geeft.
 
Intersoc ziet er een geweldig concept uit, enkel spijt dat er geen reizen richting warme(re) bestemmingen zijn in de zomer.
Euhm ze hadden dat vroeger, zowel Languedoc als Cote d'azur.Ik heb nog 3 zomers aan de cote d'azur gezeten. Alles is wel Belgisch, waardoor het snel gaat vervelen. Op 21 juli doen ze dan stoofvlees/mosselen friet. Ze tappen Stella. Er was zelf een minister die daar op vakantie ging en ik heb nog wat lampen hersteld in haar vakantiehuisje ;).
 
Terug
Bovenaan