Onweer-thread

Hier al een tijdje gedonder en de eerste regen, meer nog niet.

Maar blijkbaar zou Frank Deboosere hagel tot wel 5 cm voorspeld hebben daarstraks?
 
Ik ben snel naar huis vertrokken uit Leuven (rond 14u20) om voor het onweer thuis te zijn. :unsure:
Momenteel zware wind, bliksem en donder (Begijnendijk) maar nog geen regen.
Edit: As we speak, is de regen er. Daar gaat mijne rosé op terras. :cry:
 
Al meer dan een half uur begint het hier gestaag donker te worden en hoor ik het rommelen. Ik ken dat. Sebiet moet ik naar de winkel en als ik met een volle kar naar buiten wil gaan is bibi'ke door en door nat.
 
Hasselt: gematigde regen, nu en dan een dondertje in de vertje. Zwakjes.
 
Turnhout, ring staat blank, straat staat zeker 30-40 cm blank en ook 3-4 cm water op ons terras.
 
Leuven is terug aan het dichttrekken, met gerommel in de achtergrond. Ziet er nu wel naar uit dat het er wel eens tegen kan zitten.
 
Ik ben snel naar huis vertrokken uit Leuven (rond 14u20) om voor het onweer thuis te zijn. :unsure:
Momenteel zware wind, bliksem en donder (Begijnendijk) maar nog geen regen.
Edit: As we speak, is de regen er. Daar gaat mijne rosé op terras. :cry:
Hoe langer op het terras, hoe meer in je glas.
 
Vannacht toch kans op onweer, is nu aan het ontstaan in Frankrijk. Morgen lijkt het eerder in NL te doen te zijn.
 
Eerder op de dag was de voorspelling voor hier zwaar onweer met veel regen tot 70 mm(mogelijk hagel) rond 1h en rond 4h (volgens buienradar).
Nu is het gewoon niks meer.
 
Alleszins wat onweer in mijn regio. Echt zwaar lijkt het me niet te zijn, maar we zitten wel in de frontlinie. Want elders in Vlaanderen lijkt het vrij rustig te zijn (voorlopig)
 
In Turnhout is het nu ook stevig aan het gieten na een uurtje droog onweer.
 
Terug
Bovenaan