Ons Huis/Nieuw Huis

ilgonwe

Well-known member
De VRT werpt zich ook in het huizenjacht/renovatie genre, het is letterlijk twee in één zelfs:

Ons huis/nieuw huis: kiezen de koppels voor hun eigen, verbouwde huis of een volledig nieuwe woning?

Interieurarchitect Ken en vastgoedmakelaar Kristien gaan de strijd met elkaar aan

Na elke aflevering (8 in totaal) wordt het gerenoveerde pand ook getoond in een virtual tour:

Elk koppel speelt zelf ook advocaat van de duivel, de een wil blijven, de ander weggaan dus ze breken elkaar wat af 😅
 
Het concept is voor de eerste aflevering geslaagd. Met een budget van 600.000 euro kan je mooie panden laten zien als makelaar en voor de renovatie was er 100.000 euro (plus de veelvuldig vermelde "partners" voor sponsoring). De focus ligt op 1 koppel waar de andere zenders om de 5 minuten springen naar een ander koppel, dus ipv 3 afleveringen is alles van afbraak tot finish gedaan binnen een uur tv. Dat maakt alles vlot te volgen.

Ik denk dat 4 koppels in hun verbouwde huis blijven en 4 voor een nieuw huis gaan, dan is het prima netjes verdeeld in de lijn van een sympathieke wedstrijd zonder verliezers of venijn.
 
In de Amerikaanse variant gaat de verbouwing altijd gepaard met grote aanbouwen en daar kunnen ze heel de indeling omgooien met hun houtskelet. Hier bij ons zal het toch een stuk platter zijn wegens de beperkingen en veel strengere stedenbouw. Eigenlijk wil ik gewoon in 1 minuut de 'voor 'en 'na' vergelijking zien en hoeft de rest van het programma niet.
 
Die kerel zei wel waar het op stond tegen die makelaar. Bij het 2de bezoek zei hij dan ook nog eens dat ze zijn vertrouwen totaal niet heeft gewonnen met het eerste bezoek. Machtig.

Maar dan zet hij wel z'n vrouw te kakken voor heel Vlaanderen.
 
Ook wel jammer dat opnieuw X2O en Dovy de sponsoren zijn voor het programma. De interieurs die we te zien krijgen zijn gewoon gelijkaardig/dezelfden als huis gemaakt/blind gekocht. Had toch gehoopt op eens wat variatie.
 
Vond het wel mooi om te zien wat de meerwaarde geweest zou zijn met de verbouwing inbegrepen. Dacht dat ze +- 20k zouden overhouden als het huis aan de vraagprijs gekocht werd. Dat was dan zonder de sponsoring etc gerekend, dus ze hebben met die hele verbouwing geen meerwaarde gecreeerd. Enkel cosmetisch opgesmukt.

Daarnaast hebben ze de garage opgeofferd en het hele huis vol gyproc platen gezet. Moet nogal gehorig zijn daar, en wat met die auto's, moto's en brommerkes, waar gaan die staan ? Hebben ze daar iets van gezegd ? Alle ruimtes waren zeer klein, ga eens in die living tv kijken met 6, das praktisch onmogelijk.

Ik had, moest het praktisch haalbaar zijn voor dat nieuwe huis gekozen.

Btw, zitten de Limburgse binnenhuisarchitecten zonder werk ?
 
De verbouwing duurde 5 maanden. Bezoeken ze dan helemaal op het einde de 3 huizen, zodat die nog te koop zouden staan op het beslissingsmoment? :unsure:
 
Was idd ook wel vreemd. Waar gaan ze dan ondertussen wonen?

Isolatie tussen de kamers zal ook gene vetten zijn. Wat gyproc en tis al.. Cosmetisch mooi idd.
Dat 2de huis was wel immens groot ook..
 
Ik had bij die eerste aflevering toch een old skool brt gevoel bij momenten. Zo uit de tijd dat iedereen gewoon naar de VTM keek, omwille van het saaie imago van de staatsomroep.

En met Immo Dewaele heb ik eens een slechte ervaring gehad (maar wel om te huren).
 
Ik vind het eigenlijk wel een leuk programma. Zit goed tempo in, meteen to the point bij huis/werfbezoeken, geen nodeloos (fictief) drama, geen elvendertig keer dezelfde scene of stukjes herhalen, 1 geval per aflevering,...
 
  • Leuk
Waarderingen: derp
ik snapte totaal niet dat ze niet voor het 'nieuw' huis gekozen hebben.. (het lesbisch koppel).
Zo'n verbetering in ruimte.. en die slaapkamer naast het waskot.. ik zou daar toch niet willen liggen :p
 
Inderdaad, onbegrijpelijk eigenlijk.
Misschien het feit dat dit hun, maar 100K verbouwing kost, en een nieuw huis een paar 100 meer?
 
Ik denk dat de verbouwing van iets waar ze al emotioneel lang aan vast hangen het moeilijk maakt. Ze zeiden "het verstand zegt dit maar ons hart..." Het kan zijn dat als de camera's 6 maanden later komen dat ze dan toch niet meer zo blij zijn.

Ik verwacht dat die makelaar toch minstens 2 keer moet winnen want anders is het waarlijk een mission impossible, de dame is wel altijd gedreven om de uitdaging aan te gaan. Ze begint toch met een achterstand en de reveal is dan nog eens een last minute mokerslag, ze maken het niet eenvoudig.
 
Ik denk dat het nieuwe huis in de tweede aflevering finaal toch nog steeds te duur was, en 2 kinderslaapkamers waren nog ruwbouw. Dat waren eigenlijk 2 huizen (en dus 2 gevels) in 1, het KI daarvan zal ook wel hoog zijn geweest. Tof als dat huis nu misschien nét binnen je budget lag, maar ik zou toch ook de afweging maken wat dat op termijn zou kosten om te onderhouden en of het niet te groot zou worden eens de oudere kinderen op hun eigen benen gaan staan.
 
ik vond het ergens wel raar.
ze hadden 75k budget voor de verbouwing.
Hun eigen huis was geschat op 275k ongeveer, met de verbouwing bij zouden ze nog niet op 400k uitgekomen zijn.

maar voor hun nieuwe huis hadden ze wel een budgte van 550k?
 
Ik denk dat ze daar rekenden op verkoop van het huis met meerwaarde en dan nog een hypotheek, dan zou je dat duurder huis kunnen kopen met gedeeltelijk eigen inbreng.

Zoals met andere woonprogramma's is het hypotheekgedeelte quasi onbestaande, voor de meeste kopers nochtans de eerste stap voor ze op zoek gaan.
 
Deel van die kinderen wonen over vijf jaar gewoon niet meer thuis he. Dan zit ge daar in uw veel te grote woning voor twee mensen.
 
Denk dat ik dit wel toffer vind dan blind gekocht. Ma ze hadden wel wat toffere figuren kunnen zoeken als makelaar/architect of die mensen alleszins niet verplichten om zo te zorgen voor de ‘comic relief’ want ik heb goesting om achter het behang te kruipen met die onderlinge ‘steken’ naar elkaar van haha deze keer neem ik je te grazen snoodaard. Ook toen diene Ken die dan een schilderij gaat ophangen bij de mensen thuis had ik ook zoiets van haal mij hier weg.

Soit verder wel een toffer programma dan blind gekocht. Tof dat het in 1 aflevering zit idd, minder drama maar toch genoeg dingen om mij aan te ergeren en dus te blijven kijken. Vind het allemaal gatlelijk die renovaties van de Kenny, sorry als hem meeleest. Ook die gyproc wandjes allemaal, ne wc waar ge u moet opvouwen om uw gevoeg te kunnen doen, en kan iedereen nu aub ophouden met van die lelijke gouden kranen overal te steken dat trekt echt op gene orgel.

Die makelaar ook een speciale. Zo weggeplukt uit de etalage van de désigual, een wolk haarlak erop en op jacht gegaan voor twee huizen met zwembad achtereen terwijl die pwet al droog gelijk enkel mensen uit de Kempen dat kunnen had gezegde dat hem zeker geen zwembad moest hebben. Wa ne Charel trouwens die. Ah hier is het fornuis das uwe rayon. Ah hier is het waskot das uwe rayon. Ah hier een ruimte midden in het huis zal ik die anders vol brommers zetten. Die griet had precies 5 kinderen.

Da lesbisch koppel was wel schattig samen. Spikkel! Of smikkel. Of hoe ze ook noemde. Die waren wel lief met elkaar vond ik. Die hebben ook nog wel een schoon keuken gekregen uiteindelijk.

Voilà mijn twee centiemen. Top tv
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan