Ons Huis/Nieuw Huis

Die in Berchem; budget tussen de 350k en 400k => "Voila mannekes, hier een huis dat aan jullie wensen voldoet. Slechts 499k"

Ja, zo kan ik het ook ze. :sop:
 
Die fietsenberging die ze in de voortuin wouden zetten, ging volgens mij toch sowieso niet echt het probleem oplossen van in de winter aan de fietsen te willen sleutelen.
 
wat voor aflevering zeg.
een vader die eigenlijk alleen een garage wilt voor zijn velo's, dat daar een huis bij zou komen is maar bijzaak.
een moeder die niet weg wilt, want een "sociaal leven in de buurt", maar toch vooral dat ze haar "de burgemeester" noemen

en dan wint de makelaar, ook al nemen ze geen huis dat zij getoond heeft. :crazy:

die oplossing voor die kamer: dat ge daar een binnenhuis-architect voor nodig hebt om daarachter te komen?
 
  • Leuk
Waarderingen: derp
Die fietsenberging die ze in de voortuin wouden zetten, ging volgens mij toch sowieso niet echt het probleem oplossen van in de winter aan de fietsen te willen sleutelen.
Los van de technische haalbaarheid was dat zowiezo een vreemde piste want hij wou ook graag gewoon aan zijn fietsen kunnen werken en dan zijn rommel kunnen laten liggen om later verder te doen. Maar dat was eigenlijk niet meer dan een verzonken open afdak, dus zouden zijn spullen letterlijk op het straat liggen... voor iedereen om mee te pakken.
 
Die makelaar ook een speciale. Zo weggeplukt uit de etalage van de désigual, een wolk haarlak erop
Na het zien van de eerste aflevering vonden wij dat mens veel te stijf overkomen voor het soort cliënteel waar ze voor de buis moest mee handelen. Ze kon het soms zelfs met moeite wegsteken dat het tegen haar zin was.
 
wat voor aflevering zeg.
een vader die eigenlijk alleen een garage wilt voor zijn velo's, dat daar een huis bij zou komen is maar bijzaak.
een moeder die niet weg wilt, want een "sociaal leven in de buurt", maar toch vooral dat ze haar "de burgemeester" noemen

en dan wint de makelaar, ook al nemen ze geen huis dat zij getoond heeft. :crazy:

die oplossing voor die kamer: dat ge daar een binnenhuis-architect voor nodig hebt om daarachter te komen?
Inderdaad, was echt bij de haren getrokken. Ze hebben er uiteindelijk voor gekozen om te blijven, dus hoe de makelaar dan toch een beetje 'gewonnen' heeft omdat ze tot het besef zijn gekomen dat ze ooit wel ne keer gaan verhuizen ga ik nooit helemaal begrijpen vrees ik.

Die wonen nu trouwens echt in een supergezellig huis volgens mij, als ge dan toch zo graag aan fietsen sleutelt huur dan een garagebox in de buurt ofzo, ik snap dat het wel fijner is om er thuis aan te kunnen werken maar om daar nu speciaal voor te verhuizen. Ik vond trouwens dat ze redelijk onnozel deden tegen de Ken die wel de moeite had gedaan om die oude mazouttank te laten afgraven om te zien of het daar eventueel nog mogelijk zou zijn.
 
Het lijkt mij ook wel heel moeilijk om te 'winnen' als makelaar in dit soort situaties. De stap om te verhuizen is toch altijd vele malen groter dan op de gekende plek te blijven, zeker als die wat aangepakt/opgefrist is.

Die zit precies altijd wel serieus over budget bij de huizen :unsure: Efkes er los 100k boven.
 
Ja, het is wat ik al enkele posts geleden zei, die makelaar heeft een mission impossible als het vertrouwde (en geliefde) huis ineens een facelift krijgt waar het gezin wss voor valt. Ook al merken mensen hier idd op dat het vooral een cosmetische operatie is.

En om het toch wat "spannend" te maken moet de makelaar af en toe ook iets binnen halen. Ik verwacht toch nog een makkelijke opdracht voor haar waar een gezin van 6 in een appartement van 50 vierkante meter zit en zij een huis kan tonen tegen de 200 vierkante meter, dan wordt het moeilijk om neen te zeggen. Maar dat zal niet volgende keer zijn want het is een woning met 3 verdiepingen en een groene tuin die Ken onder handen mag nemen, dus die heeft al voor 80% de buit binnen.
 

Wel duidelijk er nog wel meer dingen gebeuren bij de verbouwingen dan wat ze tonen of bespreken:
Creemers: “Onder de eerste woning die we moesten verbouwen, hadden ze een kruipkelder die vol water stond. Alle leidingen die daardoor liepen waren rot. Die hebben we allemaal vervangen, maar dat hele probleem is zelfs nooit in beeld gekomen. Ergens is dat logisch.
 
Het huis in de buurt van Brussel: wat een draak van een renovatie? De eerste renovatie van Ken vond ik mooi, maar dit was echt vreselijk. Zo zielloos, en dan die bruingele tegels in de badkamer... Ik snap dat de man tot rust wou kunnen komen en dat het voordien te druk was, maar dit was dan weer te steriel.
 
Het huis in de buurt van Brussel: wat een draak van een renovatie? De eerste renovatie van Ken vond ik mooi, maar dit was echt vreselijk. Zo zielloos, en dan die bruingele tegels in de badkamer... Ik snap dat de man tot rust wou kunnen komen en dat het voordien te druk was, maar dit was dan weer te steriel.
Er bestaat zo’n insta account die ‘funda makeovers’ noemt waarbij ge aan de lopende band dat soort renovaties ziet van oude huizen gelijk die mens dat aanpakt.

Het resultaat is altijd hetzelfde: overal gyproc tegenaan plakken, alles wit schilderen, wss zo wat van die zwarte stalen deuren ergens zetten, zo’n hout-look klikparket, zwarte kranen waar ge alle vuil goed op ziet liggen, en dan een raar betegelde badkamer want amai speels en charmant.

Ik zag die daar in Brussel zitten in hun living, dat zag er imo echt ongezellig en klein uit. Die waren beter verhuisd. Ik snap sentimentele waarde maar er is iets beters 50 meter verderop. heel uw huis is van boven tot onder veranderd, maar ja uw trouwfoto hangt op in de gang dus ****memories**** vind ik toch echt moeilijk om te snappen.
 
Er bestaat zo’n insta account die ‘funda makeovers’ noemt waarbij ge aan de lopende band dat soort renovaties ziet van oude huizen gelijk die mens dat aanpakt.

Het resultaat is altijd hetzelfde: alles wit schilderen, wss zo wat van die zwarte stalen deuren ergens zetten, zo’n hout-look klikparket, zwarte kranen waar ge alle vuil goed op ziet liggen, en dan een raar betegelde badkamer want amai speels en charmant.

Ik zag die daar in Brussel zitten in hun living, dat zag er imo echt ongezellig en klein uit. Die waren beter verhuisd. Ik snap sentimentele waarde maar er is iets beters 50 meter verderop. heel uw huis is van boven tot onder veranderd, maar ja uw trouwfoto hangt op in de gang dus ****memories**** vind ik toch echt moeilijk om te snappen.
Ik had ook soms graag meer te horen gekregen over budgettaire of bouwkundige beperkingen. Bijvoorbeeld: waarom hebben ze dan toch niet de muur tussen woonkamer en keuken (gedeeltelijk) weggehaald? Het probleem met de woonkamer blijft dat daar nauwelijks licht binnenkomt en die dus amper gebruikt gaat worden. Ik vond die hele verdieping na de verbouwing juist kleiner ogen.
 
  • Leuk
Waarderingen: derp
Waarom houden jullie geen rekening met de mogelijkheid dat Ken gewoon uitvoerd wat de koppels doorgeven via een moodboard - wanneer het gaat over stijl?
 
Ik vind het een voor een programma over woningen vrij goed.
Een beetje zoals huizejagers

Gewoon huizen tonen en een verbouwing en weinig drama ivg. zoals blind gekocht.

Alhoewel drama was er wel de laatst aflevering, met iemand die het lastig had met stof en vuiligheid in zo een verbouwing.
 
ik heb net de aflevering van Haren gezien, ik denk toch dat de regie de "huidige woonsituatie" een beetje bij script, tbh.
die jongens "moeten binnen sjotten". raar, want in de tuin staat er een grote goal, en naast het huis hebben ze ook een groot vrijstaand terrein (dat door de werkmannen gebruikt wordt om te parkeren en hun toitoi te zetten, nb)

uiteindelijk heb ik bij dit programma meer en meer een gevoel dat ze een boodschap willen brengen van "ok, ge wilt verhuizen, maar als ge het bedrag, dat ge zou bijlenen na verkoop van uw huis, zoudt investeren in een interieur-designer die een renovatie doet, zijt ge eigenlijk beter af"
 
Vreemd koppel vandaag. Basically te lui om zelf te renoveren.
Ken jij nog mensen die zelf verbouwen? In mijn grote vrienden + kennisenkring (100 mensen) zijn er letterlijk 3 ander koppels naast mezelf diezelf renoveren. Al de rest nieuwbouw of blijven huren omdat ze geen onafgewerkt huis willen kopen.
 
Ken jij nog mensen die zelf verbouwen? In mijn grote vrienden + kennisenkring (100 mensen) zijn er letterlijk 3 ander koppels naast mezelf diezelf renoveren. Al de rest nieuwbouw of blijven huren omdat ze geen onafgewerkt huis willen kopen.
Ik heb helemaal niets tegen mensen die zelf renoveren, integendeel, veel respect voor. Maar ze wonen al 10 jaar in dat huis en er was letterlijk nog niets gebeurd? Die ramen, elektriciteit en verwarming hadden ze toch al lang zelf kunnen laten vervangen.
 
Ik heb helemaal niets tegen mensen die zelf renoveren, integendeel, veel respect voor. Maar ze wonen al 10 jaar in dat huis en er was letterlijk nog niets gebeurd? Die ramen, elektriciteit en verwarming hadden ze toch al lang zelf kunnen laten vervangen.
Absoluut, maar zoals ik zei heb ik de indruk dat er hedendaags nog zeer weinig mensen zijn die effectief hun handen uit de mouwen steken en zelf iets doen. Wel veel klagen over de dure prijzen van huizen, maar dan wel een keuken van 25K willen of een badkamer van 20K dat je zelf voor een 5de van de prijs installeert.

Dus het verbaasd mij ook niet dat die mensen daar al 10 jaar wonen en met moeite eens een muur een nieuwe laag verf gegeven.
 
Terug
Bovenaan