VTM Huis Gemaakt

Razer

Active member
Crowdfunder FE
auto


Verbouw een huis en win een thuis. Dat is het idee achter het nieuwe VTM-programma Huis Gemaakt. Daarin halen jonge koppels hun beste verbouwskills boven om een indrukwekkende prijs in de wacht te slepen: een eigen huis.

Een thuis bouwen wordt voor jonge koppels alsmaar moeilijker, omdat ze vaak niet over voldoende financiële middelen beschikken. Tegelijk staan er overal in Vlaanderen verborgen vastgoedparels te wachten om door verbouwers onder handen genomen te worden. In Huis Gemaakt gaan jonge koppels de strijd aan met elkaar om elk een verschillend, fascinerend huis van onder tot boven te verbouwen met duurzaamheid als uitgangspunt. Het koppel dat zijn woonst met de grootste meerwaarde weet te verbouwen, krijgt het cadeau.

Vanaf 3 maart op VTM.
 
auto


Verbouw een huis en win een thuis. Dat is het idee achter het nieuwe VTM-programma Huis Gemaakt. Daarin halen jonge koppels hun beste verbouwskills boven om een indrukwekkende prijs in de wacht te slepen: een eigen huis.

Een thuis bouwen wordt voor jonge koppels alsmaar moeilijker, omdat ze vaak niet over voldoende financiële middelen beschikken. Tegelijk staan er overal in Vlaanderen verborgen vastgoedparels te wachten om door verbouwers onder handen genomen te worden. In Huis Gemaakt gaan jonge koppels de strijd aan met elkaar om elk een verschillend, fascinerend huis van onder tot boven te verbouwen met duurzaamheid als uitgangspunt. Het koppel dat zijn woonst met de grootste meerwaarde weet te verbouwen, krijgt het cadeau.

Vanaf 3 maart op VTM.
Een beetje zoals The Block vroeger, dan?
 
Buiten dat ze niet op elkaars dak zitten en dus mekaar niet den duvel kunnen aan doen door te gaan klikken over slecht vakmanschap bij de Sanchez :unsure:
Eigenlijk zou ik het een interessanter concept vinden als ze een Vlaamse versie van het Australische House Rules hadden gemaakt. Daarbij heb je ook koppels die hun huis verbouwen, maar in plaats van dat ze hun eigen huis verbouwen, doen ze dat van elkaar.

Dus bijvoorbeeld: 7 koppels met een te renoveren huis.

Koppel A doet de eerste week niet mee, de andere 6 koppels renoveren ieder een zone uit het huis van koppel A. Koppel A + een jury geeft na afloop punten per zone.

En zo gaan ze het rondje af tot ieder huis aan de beurt is geweest. Meestal valt dan het team met de minste punten af, de rest gaat een ronde verder (dan doen ze bijvoorbeeld elkaars tuin). Degene met de meeste punten aan het einde van de rit, wint.

Qua televisie levert dat wel leuke taferelen op (lees: drama!) :p
 
En het is voor "hunzelf". Bij de block was het vaker van "tis goed genoeg". Als ge voor uzelf iets maakt, zijt ge altijd wat kritischer?
 
Eigenlijk zou ik het een interessanter concept vinden als ze een Vlaamse versie van het Australische House Rules hadden gemaakt. Daarbij heb je ook koppels die hun huis verbouwen, maar in plaats van dat ze hun eigen huis verbouwen, doen ze dat van elkaar.

Dus bijvoorbeeld: 7 koppels met een te renoveren huis.

Koppel A doet de eerste week niet mee, de andere 6 koppels renoveren ieder een zone uit het huis van koppel A. Koppel A + een jury geeft na afloop punten per zone.

En zo gaan ze het rondje af tot ieder huis aan de beurt is geweest. Meestal valt dan het team met de minste punten af, de rest gaat een ronde verder (dan doen ze bijvoorbeeld elkaars tuin). Degene met de meeste punten aan het einde van de rit, wint.

Qua televisie levert dat wel leuke taferelen op (lees: drama!) :p
Das toch echt een fucked up concept? Zeker in het begin van het programma waar elk koppel 1 kamer doet... 7 verschillende aannemers op één werf lijkt mij recipe for disaster. (maar leuke TV is het waarschijnlijk wel)
 
Eigenlijk zou ik het een interessanter concept vinden als ze een Vlaamse versie van het Australische House Rules hadden gemaakt. Daarbij heb je ook koppels die hun huis verbouwen, maar in plaats van dat ze hun eigen huis verbouwen, doen ze dat van elkaar.

Dus bijvoorbeeld: 7 koppels met een te renoveren huis.

Koppel A doet de eerste week niet mee, de andere 6 koppels renoveren ieder een zone uit het huis van koppel A. Koppel A + een jury geeft na afloop punten per zone.

En zo gaan ze het rondje af tot ieder huis aan de beurt is geweest. Meestal valt dan het team met de minste punten af, de rest gaat een ronde verder (dan doen ze bijvoorbeeld elkaars tuin). Degene met de meeste punten aan het einde van de rit, wint.

Qua televisie levert dat wel leuke taferelen op (lees: drama!) :p
Australische realityshows leveren altijd heel wat drama op, haha. Ik vond het wel een interessant concept, dat wel!
 
Eigenlijk zou ik het een interessanter concept vinden als ze een Vlaamse versie van het Australische House Rules hadden gemaakt. Daarbij heb je ook koppels die hun huis verbouwen, maar in plaats van dat ze hun eigen huis verbouwen, doen ze dat van elkaar.

Dus bijvoorbeeld: 7 koppels met een te renoveren huis.

Koppel A doet de eerste week niet mee, de andere 6 koppels renoveren ieder een zone uit het huis van koppel A. Koppel A + een jury geeft na afloop punten per zone.

En zo gaan ze het rondje af tot ieder huis aan de beurt is geweest. Meestal valt dan het team met de minste punten af, de rest gaat een ronde verder (dan doen ze bijvoorbeeld elkaars tuin). Degene met de meeste punten aan het einde van de rit, wint.

Qua televisie levert dat wel leuke taferelen op (lees: drama!) :p
Als je zelf een huis verbouwd hebt, weet je wat voor pure quatch dat programma is.

Het enige wat ze in house rules kunnen doen is een beetje cosmetische verbouwingen, maar op een week verbouw je niet een volledig huis zoals het zou moeten hoor.
 
Als je zelf een huis verbouwd hebt, weet je wat voor pure quatch dat programma is.

Het enige wat ze in house rules kunnen doen is een beetje cosmetische verbouwingen, maar op een week verbouw je niet een volledig huis zoals het zou moeten hoor.
Weet ik hoor, maar zulke programma's worden voornamelijk dan ook met die reden in het achterhoofd gemaakt: kijkers trekken met reality tv drama. En daar lijkt VTM me zelf niet vies van te zijn. :D
 
op VTM kon je alleszinds ook house rules NL zien.

vermakelijke TV, maar verwacht niet veel verbouwing te zien, voornamelijk schilderen, vloerleggen, vloeken op de trap (en mensen die erover moeten)
 
Dat lijkt me zoals het VT4 programma Ons Eerste Huis. Daar was wel veel drama omdat de ene partner andere ideeën had dan de andere, maar ik denk dat de koppels ook werden geselecteerd op hun haantjesgedrag en liefst allebei voor een goede fikse ruzie. Maar een partner die al vlug opgeeft en meteen zit te wenen was perfect!


Met een sympathieke Dina Tersago gok ik eerder op gezapige gezelligheid, die VTM bouwprogramma's blinken ook uit in hun saaiheid. Verwacht je ook aan verplichte tussenstukjes waar Engie zonnepanelen komt installeren, Viessmann een warmtepomp, Velux fantastische dakramen, Wienerberger levert uiteraard de gevelstenen, Van Marcke de badkamer, Dovy de impressionante keuken en Impermo de tegels (tot in de woonkamer toe). Het zal dus ook wat geforceerd geld verspillen zijn.
 
Australische realityshows leveren altijd heel wat drama op, haha. Ik vond het wel een interessant concept, dat wel!
Tcho das ook het ene tegen het andere programma om eerlijk te zijn.

bv Masterchef Australia is (imo) wel veruit de beste variant die er bestaat en dat is nu niet meteen voor het drama op zich. Enfin, het hangt er van af wat je drama vindt natuurlijk maar het is alvast veel minder dramatisch dat Gordon Ramsey die in de US versie een of anderen armen duts de huid vol scheld. :ROFLMAO:
 
Australische realityshows leveren altijd heel wat drama op, haha. Ik vond het wel een interessant concept, dat wel!
Mijn ouders zijn zot van die Australische versie van The Block. Vaak als ik er eens passeer en ze zijn aan het kijken zijn die mensen hetzelfde aan het doen, aan het praten tegen de camera of wat schilderen. Veel bouwen doen die precies niet meer.
 
Tcho das ook het ene tegen het andere programma om eerlijk te zijn.

bv Masterchef Australia is (imo) wel veruit de beste variant die er bestaat en dat is nu niet meteen voor het drama op zich. Enfin, het hangt er van af wat je drama vindt natuurlijk maar het is alvast veel minder dramatisch dat Gordon Ramsey die in de US versie een of anderen armen duts de huid vol scheld. :ROFLMAO:
Ja, klopt. Ze hebben in Masterchef Australia één seizoen (seizoen 5) de kwaliteit geslachtofferd ten voordele van meer drama (lees: slechte hobbykoks geselecteerd puur op basis van persoonlijkheid in plaats van culinaire vaardigheden), en dat was het slechtste seizoen. Seizoen 6 zijn ze teruggekeerd naar hun vertrouwde recept (pun intended) en dat was één van hun beste seizoenen.
 
Dat pand in Laakdal, staat al 10 jaar leeg en was ooit een benzinestation. Ik gok dat daar nog wat historische vervuiling in de grond zit.

Wel serieuze krotten gevonden
 
Het pand in Kortrijk lijkt de grootste kans op ambras te worden. Zijn volgens mij de twee koppels met de grootste tegenstellingen. Die vrouw van dat 'Euromillions'koppel is heel perfectionistisch en afgeborsteld en dat 'Kunstenaars'koppel is zo nonchalant als wat. Je zag het al bij de presentatie van de maquettes. Het ene koppel perfect afgeborsteld, die andere kwamen precies net uit bed.
 
Ik zag dat de sponsors de Vlaamse woondienst waren en een of andere aannemer dus denk dat we gaan zien dat ze overal isolatie gaan insteken, warmtepompen en dubbele beglazing. Iets wat helemaal niet voorkwam in die maquettes.

Voor iedereen echt op stoom is zitten we wss al aan aflevering 5, de koppels lijken idd wat gekozen op hun excentriciteiten om de kijker zoet te houden wanneer een tegenslag opduikt.
 
Het pand in Kortrijk lijkt de grootste kans op ambras te worden. Zijn volgens mij de twee koppels met de grootste tegenstellingen. Die vrouw van dat 'Euromillions'koppel is heel perfectionistisch en afgeborsteld en dat 'Kunstenaars'koppel is zo nonchalant als wat. Je zag het al bij de presentatie van de maquettes. Het ene koppel perfect afgeborsteld, die andere kwamen precies net uit bed.
Dat topsport koppel is echt al compleet onuitstaanbaar, of toch die vrouw vooral.
 
Het pand in Kortrijk lijkt de grootste kans op ambras te worden. Zijn volgens mij de twee koppels met de grootste tegenstellingen. Die vrouw van dat 'Euromillions'koppel is heel perfectionistisch en afgeborsteld en dat 'Kunstenaars'koppel is zo nonchalant als wat. Je zag het al bij de presentatie van de maquettes. Het ene koppel perfect afgeborsteld, die andere kwamen precies net uit bed.

Als die twee koppels kunnen samenwerken gaat het een heel mooi huis zijn.
Een goeie combinatie van modern met de artistieke huiselijke gevoel.

Maar zal afhangen van hun samenwerking.
 
Terug
Bovenaan