Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik denk ook dat er bij veel sectoren de statistieken niet zo nauwlettend is als bij een ander.Gewoon een kleine bedenking:
In "de zorg" als algemene noemer, vangen we heel wat klappen. Zal bij de politie niet veel anders zijn.
En ik heb die alvast enkel aangegeven als ik echt vond dat ik naar een dokter moest.
Maar ik heb vaak stampen gekregen, vol blauwe plekken gestaan, tegen een muur gesmeten geweest, meermaals kneuzingen gehad (die werden wel aangegeven als werkongeval),...
En dat zal wel voor elke opvoedster, verpleegkundige, verzorgster op een dementie-afdeling, sommige leerkrachten, politie-agenten,... Gelden.
Vrouw werkt ook op een dementie-afdeling dus ik weet waarover je het hebt.Gewoon een kleine bedenking:
In "de zorg" als algemene noemer, vangen we heel wat klappen. Zal bij de politie niet veel anders zijn.
En ik heb die alvast enkel aangegeven als ik echt vond dat ik naar een dokter moest.
Maar ik heb vaak stampen gekregen, vol blauwe plekken gestaan, tegen een muur gesmeten geweest, meermaals kneuzingen gehad (die werden wel aangegeven als werkongeval),...
En dat zal wel voor elke opvoedster, verpleegkundige, verzorgster op een dementie-afdeling, sommige leerkrachten, politie-agenten,... Gelden.

Hier is het eerste wat opvalt als we op het werk aankomen de display die we passeren met het aantal dagen zonder ongeval met werkverlet. Met mijn ploeg afzonderlijk zijn we bijna aan de kaap van 1000 dagen.Ik denk ook dat er bij veel sectoren de statistieken niet zo nauwlettend is als bij een ander.
Bij ons (petroleum sector) moet je voor het kleinste een melding maken en ga je naar de medische dienst of naar de nijverheidshelper. Nadien wordt er dan een rapport opgemaakt.
Als ik de rapporten lees denk ik dat er bij een groot deel van die zaken elders gewoon zouden doorwerken en niks zeggen.
Ik had het hier nog een paar posten geleden over en het is weer zover. Collega is deze week gevallen met zijn fiets op woon-werk verkeer, dit is eveneens een werkongeval bij ons. Hij heeft lichaamelijks niet veel (paar schrammen), maar zit wel bij de statistieken onder arbeidsongeval zonder werkverlet.
Normaal zouden de zaken die konden leiden tot een accident ook altijd gemeld moeten worden en vervolgens een rapport. Maar dit zal wel niet zo nauwlettend gedaan worden.
Kan niet hé, slachtoffer kan altijd rechtstreeks aangeven buiten het bedrijf om. De verzekering gaat wsl wel moeilijker doen.Geef je iets niet meteen aan dan is uw kans ook verkeken om beroep te doen op de verzekering van het werk.
dat is overal een arbeidsongeval hoorIk had het hier nog een paar posten geleden over en het is weer zover. Collega is deze week gevallen met zijn fiets op woon-werk verkeer, dit is eveneens een werkongeval bij ons. Hij heeft lichaamelijks niet veel (paar schrammen), maar zit wel bij de statistieken onder arbeidsongeval zonder werkverlet.
.klopt niet. Bewijslast is moeilijker natuurlijk, maar als er dan externe getuigen zijn, wordt daar op zich zelden moeilijk over gedaan (de medische discussie is dan natuurlijk nog een andere zaak).Geef je iets niet meteen aan dan is uw kans ook verkeken om beroep te doen op de verzekering van het werk.
dat constant wisselen valt eigenlijk mee.Ook veel respect voor mensen die in shiften werken.
Dat constant wisselen, die nachtelijke uren,...vaak allemaal gekoppeld aan jarenlange slaapproblemen als ik dat zo hoor... Lijkt me ook allesbehalve gezond.
Dat is natuurlijk heel persoonlijk, ikzelf kreeg als opvoedster opvallend meer migraine door al mijn wisselende shiften, een vaste vroege zou voor mij dan weer een zaligheid zijn aangezien ik een ochtendmens ben.dat constant wisselen valt eigenlijk mee.
ik heb meer last met een langere periode vroege shiften, dan wanneer ik om de week wissel. als ik 3 weken die vroege shift gedaan heb, heb ik toch nood aan een week lates.
nachtshiften heb ik niet zo veel, ongeveer 2x een week, en 2x een weekend per jaar. mogelijk nog ergens een week of een weekend er tussen, maar that's it.

Ja niet goed verwoord van mij.dat is overal een arbeidsongeval hoor.

'meteen' bij wijze van spreken. Al een situatie meegemaakt waarbij een collega zijn vinger bijna geamputeerd moest worden maanden later omdat hij ergens had tussen gezeten en niks had aangegeven. Kon ook achteraf niet meer bewijzen dat dit op het werk was gebeurd en werd niet als arbeidsongeval aanvaard.klopt niet. Bewijslast is moeilijker natuurlijk, maar als er dan externe getuigen zijn, wordt daar op zich zelden moeilijk over gedaan (de medische discussie is dan natuurlijk nog een andere zaak).
Dat lijkt mij vrij persoonlijk. Ne vroege shift (vanaf 6:00, gene vroege vroege die eigenlijk nen halve nacht is) is wrs nog het beste voor u bioritme.dat constant wisselen valt eigenlijk mee.
ik heb meer last met een langere periode vroege shiften, dan wanneer ik om de week wissel. als ik 3 weken die vroege shift gedaan heb, heb ik toch nood aan een week lates.
nachtshiften heb ik niet zo veel, ongeveer 2x een week, en 2x een weekend per jaar. mogelijk nog ergens een week of een weekend er tussen, maar that's it.
Hier doe ik vroege. De ene dag is dat 3u15 beginnen andere dag 5u40 dag erna 4.20 enz. En dan ook nog onregelmatige dagen thuis en weet ik pas week tot een week en half op voorhand hoe ik werk. Heb ik pech veranderd het nog dag ervoor.Ook veel respect voor mensen die in shiften werken.
Dat constant wisselen, die nachtelijke uren,...vaak allemaal gekoppeld aan jarenlange slaapproblemen als ik dat zo hoor... Lijkt me ook allesbehalve gezond.
Staat ge vast buiten reeks of nog geen zicht op een reeks?Hier doe ik vroege. De ene dag is dat 3u15 beginnen andere dag 5u40 dag erna 4.20 enz. En dan ook nog onregelmatige dagen thuis en weet ik pas week tot een week en half op voorhand hoe ik werk. Heb ik pech veranderd het nog dag ervoor.
Tis kapot makkerij dat ik zelfs 4/5 ben gaan werken zodat ik toch 1 vaste dag thuis ben en me geen zorgen moet maken over opvang van men zoon.
Kan hierdoor voorlopig op men 58 op pensioen. Maar eerlijk weet zelfs niet of ik het zolang volhou die uren.
Ik geloof toch nog altijd dat routine het beste is voor het bioritme, ik zelf ben van mening dat je de eerste dagen na 13 dagen werken serieus wat gaat bekomen wanneer je dan niks te doen hebt om ook bij de start van die werkcyclus je ook wel wat tijd zal nodig hebben om terug in dat ritme te raken.ik hoor soms dat men liever de vaste nacht doet dan de dag, beter betaald, minder werken, minder controle, minder stress - ik weet niet goed wat te denken, ik zou het zelf absoluut niet zien zitten en vraag me echt af hoe je dat doet met kinderen en een gezin.
sinds kort nieuwe buurvrouw: vaste nacht zorg, 13 dagen 12h werken en dan 14 dagen thuis, wist zelfs niet dat zoiets bestond.
zo een rotatie - systeem lijkt me ook een aanslag op het bioritme, maar het Is ook zoiets dat je zelf moet ervaren om het te kunnen beoordelen vermoedelijk.
Buiten reeks. Gezien co ouderschap ben ik enkel iets met vroege reeks. Dus al 5jaar aan wachten.Staat ge vast buiten reeks of nog geen zicht op een reeks?