zaj

Active member
1693939855784.png


One Piece is een live-action televisieserie gebaseerd op de gelijknamige manga, geproduceerd door Tomorrow Studios voor de streamingdienst Netflix. De serie werd uitgebracht op 31 augustus 2023.

* Grootste netflix productie ooit
* Onmiddellijk meest wijdverspreid gekeken Netflix serie ooit.
8.5 /10 Imdb rating


Eiichiro Oda diende als uitvoerend producent voor de serie, samen met Tomorrow Studios' CEO Marty Adelstein en President Becky Clements. Steven Maeda is de showrunner van de serie en, samen met Matt Owens, een uitvoerend producent en schrijver. Andere schrijvers zijn onder andere Diego Gutierrez, Allison Weintraub, Ian Stokes, Lindsay Gelfand, Laura Jacqmin, Jason Cho, Damani Johnson en Tom Hyndman.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
One piece sinds vandaag uit . 8.8/10 op imdb. Ik heb zelf nog niet gekeken maar volg het wel op via de trailers. Lees zelf al sinds 1998 de manga, en kijk de anime als een arc compleet is.

Ben benieuwd of het hun gelukt is de beste comic/manga ooit te verfilmen. trailers en sets zagen er allesinds heel goed uit! En dit van een mega manga purist. Ik had dit helemaal niet verwacht. Als je ziet wat een flop the witcher is en hoe makkelijk dat te verfilmen is tov dit. Zo zie je maar wat er gebeurt met regisseurs die zich aan de bron houden ipv hun eigen brol te verzinnen. Hopelijk populair genoeg voor een 2de seizoen.

Waar ik wel schrik voor heb zijn de engelse stemmen. Ik hoor al 20 jaar de japanse stemmen en dat gaat heel moeilijk zijn om me daar over te zetten.
 
Ben benieuwd of het hun gelukt is de beste comic/manga ooit te verfilmen. trailers en sets zagen er allesinds heel goed uit!
Zou zeer verrassend zijn. Bebop zag er ook uit zoals het hoorde. Maar toch wisten ze de bal serieus mis te slaan.
 
Ah das raar, via mijn tv app van LG staat het er niet tussen.
Nu tis origineel wel Engels deze keer dus misschien valt het nog mee.
 
Eerste aflevering van One Piece gezien als Manga dan (anime al heel lang geleden gestopt). Spreekt me echt aan, eerste aflevering wijkt al af van het origineel maar past veel beter, sfeer zit zeker goed en alle easter eggs over toekomstige personages doen me nu al hopen op nog véél meer seizoenen.
 
Zou zeer verrassend zijn. Bebop zag er ook uit zoals het hoorde. Maar toch wisten ze de bal serieus mis te slaan.
De maker zou blijkbaar vrijwel alle draaidagen op de set aanwezig geweest zijn en steeds het finale woord gehad hebben. Zo heeft Netflix al een pak minder kans om er een puinhoop van te maken.
 
Ik heb ook de eerste paar afl gezien ondertussen en het is oké . Ze gaan er naar mijn zin iets te snel door en slaan heel wat plotlines en karakters over maar het is te begrijpen. ( geen don krieg in Sanji zijn arc) Er zijn nu eenmaal meer dan 1000 chapters te animeren.

Ze hebben de gevechten en karakters goed kunnen overzetten naar iets voor een westers doel publiek . De Engelse dub is oke. Ik heb er mij heel wat minder aan gestoord dan ik zou denken.

Luffy zijn gekheid is moeilijk te transformeren naar live action en ik vind het soms een beetje cringe en soms wel heel goed . Weet niet wat er van te denken. Soundtrack is ook redelijk goed , maar helaas niet zo goed als in de anime.

Waar ik voor vrees aan het tempo dat ze er door gaan is dat op langere arcs die later komen er heel wat van het mysterie en suspense verloren gaat gaan omdat de reveals en zoektochten naar bepaalde dingen er gewoon zo snel doorgaan dat je geen tijd krijgt om je in te leven. Bvb garp reveal en baroque works gebeurt in de manga echt heel wat later dan hier . Ook op een heel andere manier.

Heel kleine details zoals een hele aflevering over een zoektocht in de woestijn naar water gaan ze waarschijnlijk gewoon overslaan en dat zijn nu net één van de tofste dingen in one piece . Al de kleine details die het af maken.

Het is een pak beter dan the Witcher , bebop en wheel of time . Dat is zeker .

Solid 8/10 tot nu toe . Alleen jammer dat ze 100 chapters aan content (2 jaar ) er in 8 afl doorgedraaid hebben. Dit had gerust 12 of 13 afleveringen mogen zijn en dan waren alle major plot punten er makkelijk door. Nu is er naar mijn mening heel wat leuke content geskipt om op een goed moment te kunnen stoppen.

Manga > anime > live action. Nog steeds. Maar dat is ook te begrijpen . Het moet een middel zijn die mensen er toe aanzet de manga te lezen !

S2 gaat waarschijnlijk de volledige Arabasta saga zijn en dat zijn 120 chapters. Hopelijk meer dan 8 episodes. Een ideale pacing is 1 chapter per 10 min en met 450 min runtime in s1 hebbben ze er hier het dubbele in aantal doorgedraaid.
 
Laatst bewerkt:
Amai gisteren de eerste aflevering van One Piece gekeken. Ik had heel lage verwachtingen maar ik vond het eigenlijk echt leuk om te zien :D Ik kan niet wachten om de rest van de serie te zien. Ik vraag me wel af wat iemand die de anime/manga niet kent, vindt van deze serie, dat moet toch echt allemaal maar raar over komen denk ik :D
 
Manga > anime > live action. Nog steeds. Maar dat is ook te begrijpen . Het moet een middel zijn die mensen er toe aanzet de manga te lezen !
Ik had dit met Alita. De film had mij ertoe aangezet om de manga te beginnen lezen.
Oh boy, nu hoop ik zo dat ze de manga verhaallijn nog verder gaan zetten met meerdere films en/of series want dit is echt de moeite!
Amai gisteren de eerste aflevering van One Piece gekeken. Ik had heel lage verwachtingen maar ik vond het eigenlijk echt leuk om te zien :D Ik kan niet wachten om de rest van de serie te zien. Ik vraag me wel af wat iemand die de anime/manga niet kent, vindt van deze serie, dat moet toch echt allemaal maar raar over komen denk ik :D
Ik ben benieuwd! Ooit is aan de manga begonnen maar om 1 of andere reden ben ik niet verder geraakt dan de eerste, het was idd nogal raar 😋
 
Ik vond de eerste aflevering ook wel lekker wegkijken. Geen megafan van de anime, misschien een beetje te oud voor, maar de vibe zit toch wel behoorlijk goed, puur als entertainment.
Maar het blijft toch wel een moeilijke oefening zo'n live action.
't Is enerzijds wat kiddy en cringe, zeker in't engels, maar dan toch ook met bloederige scenes.
De helft van de personages lijken er heel goed op maar dan Usopp een grote neus geven of een superbabe casten voor Nami doen ze dan weer niet.
Moet je nu een exacte kopie van de manga maken of is een meer realistische interpretatie net meer gepast voor live-action. Ik zou er mij niet durven aan wagen.
Door het relatieve succes kwam een Naruto live-action al ter sprake. Ik hou toch mijn hart vast want de DBZ-film zit ook nog ergens in mijn geheugen:)
 
Laatst bewerkt:
Ook eens gebinged. Ik heb niets met One Piece, maar vond deze best leuk kijken. Het is lang geleden dat iets van Netflix me nog zo gevangen heeft.
Ook al is het acteerwerk wat apart, campy, dat is verstaanbaar wanneer je weet dat het een (geflipte) anime adapatie is.
 
Luffy's kinderlijk enthousiasme in live action is zoals verwacht wat raar, maar dat aspect afzwakken was volgens mij erger. Nami en Usopp zijn niet slecht. Zoro en Sanji vind ik perfect. Applaus voor de decors en kostuums. Vechtscènes hebben een goeie mix van grounded vs over-the-top. Ik herinner nog maar flarden van het beginnende manga/anime plot, dus ik kan geen vergelijking maken, maar ze hebben de 8 afleveringen goed ingevuld, imo. Pacing was ideaal.
 
Om de live action wat in perspectief te zetten;

Ze hebben 95 manga chapters, 11 manga volumes of een goeie 45 afleveringen gepacked in 8 episodes van een uur ongeveer.
Mits veel stuff geschrapt of aangepast (Don Krieg)

Super goeie live action. De casting is erg goed, met name Zoro, Zeff en Garp, top! Gewoon een leuke serie om te volgen.

Leuke easter eggs:
the-dog-from-one-piece-s-orange-town.jpg

Geen tijd voor de tragische flashback van ChouChou, maar toch even in beeld gekomen!

jaya-island-and-noland-in-one-piece.jpg

Noland en Jaya zijn vaak vernoemd geweest, Nami leest erover voor Zoro. Foreshadowing!

momoo-in-one-piece-anime-and-live-action.jpg

Momoo toch ook te zien in de credits

6_20230901_232126_0005-min-edited.jpg

Baratie schilderijen, Gaimon :love:
 
Niet echt een animé fan en daarom ook nooit deze serie gezien.
De live action ben ik beginnen kijken omdat de dochter wel fan is.
Ik moet zeggen dat de serie zeker de moeite is om te volgen.
Over the top en kinderlijk, ja.
Maar dat hoort, vind ik, wel met het concept.
Zeker ook een hele dikke pluim voor de decors.
 
Terug
Bovenaan