D
Deleted member 451
Guest
Ok ik zit hier met een wrang gevoel waar ik deze nacht van heb wakker gelegen.
Elk jaar op 1 juni verander ik van energie leverancier (gas & electriciteit).
Dus in de maand april zoek ik voor een nieuwe, goedkoopste via aanbieders, vreg....
al wekenlang staat ENECO - FLEX al goedkoopste (of dit zo is, gaan we hier nu niet discussieren, daarvoor is een electriciteitsleverancier topic voor onder bouwen/wonen).
Omdat ik weet dat hier iemand in de straat abonnementen verkoopt bij Eneco en Orange, dacht ik; ik ga die mens een plezier doen.
(hij vroeg al eens om orange aan te smeren, maar ik zit goed bij telenet. ook voorgaande jaren was eneco steeds bij de mindere aanbieders, maar ditmaal eens de beste)
Gisteren bel ik bij hem aan, en vraag ik of hij die Eneco Flex aanbied. Ja zei hij.
Dus we gaan aan tafel zitten, vullen alles samen in op zijn computer, Bij start datum vullen we 1 juni 2022 in.
(voor mij heel belangrijk, omdat ik nu bij luminus zit, en je krijgt pas een hele hoop kortingen bij hen, als je 1 volledig jaar klant blijft).
Ik moet vreemd genoeg ook mijn paspoort nummer en rijksregisternr geven, en ook document signen door een code te ontvangen die ik via sms krijg, en aan de hand daarvan wordt mijn contract getekend via DOCUSIGN.
Ook de domiciliering in gang gezet.
En nu komt het.
ik ga naar huis, een half uur later krijg ik een email van mijn contract.
blijkbaar werkt die man via SMART SERVICES NETWORK SA , dat is een soort tussenpersoon. Op zich lijkt me dit geen ramp, want mijn contract die ik ontvang is wel degelijk van Eneco (al staat er ook een SMART logo op bovenaan)
Maar wat zie ik?
Bij electriciteit staat er: "ik wens te starten na einde van mijn huidig contract". Dus ik neem aan dat dit 1 juni zal zijn, die bij luminus afloopt
maar bij Gas staat: " ik wens zo snel mogelijk over te stappen".
Nogtans, en ik heb goed overlopen, hebben we dat niet aangevinkt op zijn online platform!
Ook die letterlijke start datum 1 juni is eigenlijk nergens terug te vinden op mijn contract.
Ik ga terug naar die man, en vertel hem dat zijn online platform niet alle zaken over neemt die we hebben ingegeven, en vraag of dit bewust niet alle data overneemt in het Eneco contract.
Hij zegt me dat ik me geen zorgen moet maken en dat hij dit wel zal recht zetten... hij zet mij in CC naar zijn SMART manager, maar het is van Eneco dat ik eigenlijk zeker wil zijn dat ze zeker pas op 1 juni gaan starten met beide contracten.
Bovendien, als je met 2 verschillende start datums zit voor gas en electriciteit, ga ik in de toekomst elk jaar 2 aparte contracten moeten blijven afsluiten, want je moet steeds een vaste vergoedings kost betalen, als je 1 dag langer dan een jaar bij een leverancier zit, en als je een dag te kort bij een leverancier zit, verlies je een hoop aan welkoms kortingen.
Wat kan ik nu doen?
Ik zie in mijn contract staan:
"Recht op herroeping van je contract binnen de 14 dagen op aankoop op afstand". Ok dit kan ik dus inroepen, en procedure volgen. Echter staat er ook bij, als het contract reeds gestart is, dat je met een vaste kost zit voor het reeds aangerekend verbuik.
Dus als ze smerig doen bij eneco, behandelen ze mijn email niet meteen, gaan ze morgen (dinsdag eerste werkdag) mij rap overzetten voor GAS, want ja staat zo in het contract;..., en behandelen ze enkele dagen nadien mijn "herroeping", en zit ik al met een bedrag dat ik moet betalen. Bovendien zal mijn Luminus reeds afgesloten zijn (mijn gas) en zal ik ook daar dan met 2 verschillende datums zitten.
Of laat ik alles zoals het is, en hoop ik dan gewoon dat de goedkopere tarieven het gaan halen op die kortingen die ik zal verliezen doordat luminus gas, geen heel jaar liep?
Ik voel me zo in het zak gezet, en dat is nog het ergste. Wist die vent daar niet van, of doet SMART het doelbewust op die manier, om je met 2 verschillende data contracten te laten werken, zodat als je binnen een jaar of wat vertrekt bij hen, dat ze daar dan nog eens een 2e "jaarvergoeding" kunnen aanrekenen?
OF, en dit lijkt mij nog het beste misschien:
Mailen naar Eneco, zeggen dat er een foutje staat in mijn contract, en EISEN dat ze zowel gas & electriciteit laten starten op 1 juni, dat ik binnen de 7 dagen een antwoord wens, zoniet dat ik die herroeping in gang ga zeggen (waar ik 14 dagen tijd voor heb).
En dan maar hopen dat ze die mail snel behandelen, en me niet snel het gas contract in gang steken... ?
Elk jaar op 1 juni verander ik van energie leverancier (gas & electriciteit).
Dus in de maand april zoek ik voor een nieuwe, goedkoopste via aanbieders, vreg....
al wekenlang staat ENECO - FLEX al goedkoopste (of dit zo is, gaan we hier nu niet discussieren, daarvoor is een electriciteitsleverancier topic voor onder bouwen/wonen).
Omdat ik weet dat hier iemand in de straat abonnementen verkoopt bij Eneco en Orange, dacht ik; ik ga die mens een plezier doen.
(hij vroeg al eens om orange aan te smeren, maar ik zit goed bij telenet. ook voorgaande jaren was eneco steeds bij de mindere aanbieders, maar ditmaal eens de beste)
Gisteren bel ik bij hem aan, en vraag ik of hij die Eneco Flex aanbied. Ja zei hij.
Dus we gaan aan tafel zitten, vullen alles samen in op zijn computer, Bij start datum vullen we 1 juni 2022 in.
(voor mij heel belangrijk, omdat ik nu bij luminus zit, en je krijgt pas een hele hoop kortingen bij hen, als je 1 volledig jaar klant blijft).
Ik moet vreemd genoeg ook mijn paspoort nummer en rijksregisternr geven, en ook document signen door een code te ontvangen die ik via sms krijg, en aan de hand daarvan wordt mijn contract getekend via DOCUSIGN.
Ook de domiciliering in gang gezet.
En nu komt het.
ik ga naar huis, een half uur later krijg ik een email van mijn contract.
blijkbaar werkt die man via SMART SERVICES NETWORK SA , dat is een soort tussenpersoon. Op zich lijkt me dit geen ramp, want mijn contract die ik ontvang is wel degelijk van Eneco (al staat er ook een SMART logo op bovenaan)
Maar wat zie ik?
Bij electriciteit staat er: "ik wens te starten na einde van mijn huidig contract". Dus ik neem aan dat dit 1 juni zal zijn, die bij luminus afloopt
maar bij Gas staat: " ik wens zo snel mogelijk over te stappen".
Nogtans, en ik heb goed overlopen, hebben we dat niet aangevinkt op zijn online platform!
Ook die letterlijke start datum 1 juni is eigenlijk nergens terug te vinden op mijn contract.
Ik ga terug naar die man, en vertel hem dat zijn online platform niet alle zaken over neemt die we hebben ingegeven, en vraag of dit bewust niet alle data overneemt in het Eneco contract.
Hij zegt me dat ik me geen zorgen moet maken en dat hij dit wel zal recht zetten... hij zet mij in CC naar zijn SMART manager, maar het is van Eneco dat ik eigenlijk zeker wil zijn dat ze zeker pas op 1 juni gaan starten met beide contracten.
Bovendien, als je met 2 verschillende start datums zit voor gas en electriciteit, ga ik in de toekomst elk jaar 2 aparte contracten moeten blijven afsluiten, want je moet steeds een vaste vergoedings kost betalen, als je 1 dag langer dan een jaar bij een leverancier zit, en als je een dag te kort bij een leverancier zit, verlies je een hoop aan welkoms kortingen.
Wat kan ik nu doen?
Ik zie in mijn contract staan:
"Recht op herroeping van je contract binnen de 14 dagen op aankoop op afstand". Ok dit kan ik dus inroepen, en procedure volgen. Echter staat er ook bij, als het contract reeds gestart is, dat je met een vaste kost zit voor het reeds aangerekend verbuik.
Dus als ze smerig doen bij eneco, behandelen ze mijn email niet meteen, gaan ze morgen (dinsdag eerste werkdag) mij rap overzetten voor GAS, want ja staat zo in het contract;..., en behandelen ze enkele dagen nadien mijn "herroeping", en zit ik al met een bedrag dat ik moet betalen. Bovendien zal mijn Luminus reeds afgesloten zijn (mijn gas) en zal ik ook daar dan met 2 verschillende datums zitten.
Of laat ik alles zoals het is, en hoop ik dan gewoon dat de goedkopere tarieven het gaan halen op die kortingen die ik zal verliezen doordat luminus gas, geen heel jaar liep?
Ik voel me zo in het zak gezet, en dat is nog het ergste. Wist die vent daar niet van, of doet SMART het doelbewust op die manier, om je met 2 verschillende data contracten te laten werken, zodat als je binnen een jaar of wat vertrekt bij hen, dat ze daar dan nog eens een 2e "jaarvergoeding" kunnen aanrekenen?
OF, en dit lijkt mij nog het beste misschien:
Mailen naar Eneco, zeggen dat er een foutje staat in mijn contract, en EISEN dat ze zowel gas & electriciteit laten starten op 1 juni, dat ik binnen de 7 dagen een antwoord wens, zoniet dat ik die herroeping in gang ga zeggen (waar ik 14 dagen tijd voor heb).
En dan maar hopen dat ze die mail snel behandelen, en me niet snel het gas contract in gang steken... ?
Laatst bewerkt door een moderator: