Dewdrop Dazzle
Active member
Ik krijg de Ozempic levenslang voorgeschreven omdat ik anders eetaanvallen krijg en mijn medische voorgeschiedenis rechtvaardigt het ook. Ik heb een maagballon, twee maagverkleiningen en talloze diëten gedaan. Ik ben zelfs ooit naar Londen gegaan waar ze mij volledig onderzocht hebben in een privekliniek voor obesitas. Obesitas wordt tegenwoordig als ziekte beschouwd door de medische wereld.Persoonlijk ook maar weinig respect voor. Los van de tekorten voor diabetici die het medicijn écht nodig hebben, vind ik het ook maar een gemakkelijke oplossing, omdat je ook niet gemotiveerd lijkt of van plan bent, met de medicatie te stoppen en op eigen kracht verder te doen door wat op je voeding te letten en te bewegen. Wat ongepast naar al degene die hier wél echt moeite en inspanning doen om af te vallen.
Ikzelf heb een schildklieraandoening (hashimoto) waarvoor ik levenslang medicatie moet slikken. Maar waardoor afvallen of zelfs maar op gewicht blijven, een levenslange strijd zal zijn. Maar ik doe mijn best, om ook in combinatie met de vermoeidheid, wat ook 1 van de restklachten is, tóch te bewegen in de mate van het mogelijke.
Dan is het maar zuur als iemand komt verkondigen: “oelala, ik werd te mager voor mijn lengte, oh ik krijg zoveel complimentjes”
Zie ook dit artikel:
Wie vermageringsspuit wil, draait zelf op voor de kosten
Een vermageringsmiddel dat ‘de kilo’s er doet afvliegen’, wordt in ons land niet door het ziekenfonds terugbetaald. Artsen vinden dat een gemiste kans. ‘Zwaar overgewicht is een ziekte, geen gebrek aan wilskracht.’