Mulan
Well-known member
Daarom moet het ook absoluut enkel op voorschrift te verkrijgen zijn!Zoals anderen al hebben aangehaald gaat die medicatie gigantisch veel misbruikt worden.
Dat is absoluut de medische grens, ja...En enkel voorgeschreven voor obese mensen? En obese mensen zijn dan BMI > 30? Of waar trek je de grens?
Ongeveer 2j geleden heb ik ernaar gevraagd bij mijn huisarts, met een bmi boven de 30 natuurlijk.
Ze schreef me Saxenda voor (wat dubbel zo duur is als ozempic maar wèl op de markt is als afvalmedicatie ipv diabetesmedicatie) maar gaf ook haar persoonlijke mening mee en de raad zeker online op te zoeken naar de effecten en langetermijnonderzoeken (die idd maar tot max 18 maand ver gingen toen).
Ik heb me idd ingelezen en besloten om de spuiten op basis van wat ik las, niet te gebruiken. Maar iedereen moet vooral die keuze zèlf maken EN het mag alleen voorgeschreven worden voor de mensen die ervoor in aanmerking komen. En niet diegene met een bmi van 25 bvb die rap nog 5-7kg willen verliezen voor een summer body...