Obesitasmedicatie (saxenda, ozempic, ea.)

Openbare melding
Wat ik neem is medicatie voorgeschreven door een dokter. Het is dus niet zomaar het zoveelste "afvalproduct". En ik mag dit nog een aantal jaar blijven nemen (zelfs levenslang) dus ben niet zo bang om terug bij te komen. En 244eur is me dat meer dan waard want ik eet al voor 400eur per maand minder dan ervoor dus brengt me nog geld op ook. Ik ga enkel nog naar de supermarkt voor yoghurt, fruit en water :-D. Vlees, brood, pasta, chips, chocolade... eet ik bijna niet meer. En ook bijna geen alcohol meer.. Ik zal de naam anders in het vervolg als "S." benoemen want het is niet mijn bedoeling reclame te maken. Ik denk dat S. een oplossing kan zijn voor mensen die al veel geprobeerd hebben. En misschien leest hier wel iemand mee die het ook kan gebruiken.
Het aanprijzen / aanbevelen van medicatie willen we hier niet meer zien, ook al is het enkel op voorschrift te verkrijgen.

richtlijn
Denken dat dit binnen 10 jaar niet het meest verkochte geneesmiddel is in zowel de US als Europa, dát is naïef zijn ;-)

Aanmoedigen is niet nodig, het zal vanzelf wel succesvol worden.
Alhoewel, terugbetaling komt natuurlijk ook wel, gezien de vele gezondheidsvoordelen. Dat valt dan misschien wel onder aanmoediging.

Wat als mensen juist méér beginnen bewegen, nu het kan na het gewichtsverlies?

Je bedoelt innovatief, welvaartsverhogend, levensreddend?
Een gesprek over de medicijnen kan, maar deze thread wordt geen onbetaalde reclame voor een medicijn op voorschrift. Zo gaat het te veel richting aanraden voor ons, en dat laat je over aan een dokter.

Richtlijn
Ozempic weet ik niet, dat is voor diabetici.
Wegovy is alleszins goedkoper in de eerste maanden.

Mounjaro is niet per se 'zwaarder', maar zorgde in de trials gemiddeld voor 5% extra gewichtsverlies.

Ik neem Wegovy nu 7 maand trouwens. Wat een wondermiddel is dat.
Toch als uw maaltijden niet uit ijs en chocolade bestaan.

Ik plaats hier de waarschuwing die we exact hetzelfde al enkele keren eerder hebben geplaatst in dit forumdeel:

Een gesprek over de medicijnen kan, maar deze thread wordt geen onbetaalde reclame voor een medicijn op voorschrift. Zo gaat het te veel richting aanraden voor ons, en dat laat je over aan een dokter.

Richtlijn Nieuw
Om de zoveel tijd moeten we hier een herinnering plaatsen.

Advies over off-label gebruik laat je al helemaal over een aan dokter! Dit is gevaarlijk advies om zomaar mee te geven.

Terug
Bovenaan