Nu krijgen wel meer vrouwelijke regisseurs kansen dan vroeger. Maar als het aankomt op regisseurs die een invloed hadden op de ontwikkeling als film als medium, dan is het logisch dat daar niet veel vrouwen tussenzitten omdat je dan teruggaat tot een tijdperk waar vrouwelijke regisseurs niet frequent waren. Je hebt wel namen als Akerman, Agnes Varda bijvoorbeeld, maar nu heb je toch iets meer frequentere regisseuses die doorbreken zoals Arnold, Denis, Sciamma, Kawase, Zhao, Gerwig, S. Coppola, Campion, Ramsey, Reichardt, de Wachowski zussen. Zelf ken ik nog Bora Kim en Mika Ninagawa. We hebben ook een Vlaamse regisseuse Fien Troch. En er is op letterboxd een hele lijst opgesteld door films waar een vrouw geregisseerd heeft.
 
@Bauhaus; @Conradus; als één iemand van jullie twee zin of tijd heeft mag één van jullie morgen (?), maandag (?) de Billy Wilder thread openen. Als jullie geen tijd of zin hebben, geen probleem, dan doe ik het zelf, maar ik wil jullie wel de kans aanbieden.
 
@DwightSchrute als je zin en tijd hebt mag je ergens morgen of maandag het Haneke topic openen. Als je geen zin of tijd hebt, doe ik het wel of iemand anders mocht hij/zij dat willen. Voel je dus niet verplicht, maar ik wil je wel de kans geven.
 
@DwightSchrute als je zin en tijd hebt mag je ergens morgen of maandag het Haneke topic openen. Als je geen zin of tijd hebt, doe ik het wel of iemand anders mocht hij/zij dat willen. Voel je dus niet verplicht, maar ik wil je wel de kans geven.
Tijd ontbreekt me wat en wil geen half-assed topic aanmaken.
In de comments zal ik wel even wat toelichten maar maak het topic gerust aan :)
 
@FlyingHorseman Vanaf morgen (of overmorgen) is het de beurt aan Claire Denis als regisseur. Opnieuw hetzelfde, ik geef je de kans om zelf het topic te openen, ook omdat jij wellicht meer kent van de regisseur dan ikzelf. Maar voel je zeker niet verplicht. Als je geen tijd of zin hebt, dan open ik het topic zelf (of iemand anders die dat wilt). Dat is allemaal geen probleem voor mij.
 
@FlyingHorseman Vanaf morgen (of overmorgen) is het de beurt aan Claire Denis als regisseur. Opnieuw hetzelfde, ik geef je de kans om zelf het topic te openen, ook omdat jij wellicht meer kent van de regisseur dan ikzelf. Maar voel je zeker niet verplicht. Als je geen tijd of zin hebt, dan open ik het topic zelf (of iemand anders die dat wilt). Dat is allemaal geen probleem voor mij.
Zal deze avond proberen iets in elkaar te steken.
 
@Kid_C Ik denk dat het morgen of maandag tijd is voor Jim Jarmusch zijn thread. Opnieuw hetzelfde als voor de vorige gebruikers, als je zin of tijd hebt, mag jij het topic openen maar opnieuw als je geen tijd hebt, voel je niet verplicht, dan zal ik het zelf openen. :)
 
@Pegasus; ook voor jou geldt hetzelfde. Vandaag/morgen is het tijd voor Edgar Wright zijn thread. Als je zin en tijd hebt mag jij het topic openen. Maar als dat niet het geval is, dan doe ik het wel. :)
 
Kan je hier ook de link naar het topic posten als het aangemaakt is?
Hoe bedoel je?

Iets zoals dit?


Openingspost is op de thread na die ik vandaag maakte, ook al geupdatet, die zal ik nu ook even updaten.
 
Terug
Bovenaan