Er kunnen maximum 30 namen in een poll. Dus laat ons een deadline afspreken voor het nomineren en dan gaan we door tot dat moment of stoppen als we aan 30 zitten?
Oké, er zijn nog 10 plekjes voor een poll. Eventueel kunnen de personen die iemand voor de 2e of 3e keer genomineerd hebben nog hun nom. veranderen denk ik (als het niet zou opschieten).

Wanneer zou de deadline moeten zijn? (mochten er geen 30 genomineerd worden)
Op hoeveel opties zou je dan moeten stemmen en hoeveel zouden er dan uiteindelijk door moeten gaan? Ik dacht aan 12 stemmen en 12 winnaars, een voor elke maand. Maar misschien dat bij bepaalde regisseurs een maand te lang zou zijn, en dat we dan eerder moeten kijken richting 2-3 weken misschien?

Mochten we er dan door zijn dan kunnen we opnieuw nomineren en "seizoen 2" starten mocht daar vraag voor zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
Oké, er zijn nog 10 plekjes voor een poll. Eventueel kunnen de personen die iemand voor de 2e of 3e keer genomineerd hebben nog hun nom. veranderen denk ik (als het niet zou opschieten).

Wanneer zou de deadline moeten zijn? (mochten er geen 30 genomineerd worden)
Op hoeveel opties zou je dan moeten stemmen en hoeveel zouden er dan uiteindelijk door moeten gaan? Ik dacht aan 12 stemmen en 12 winnaars, een voor elke maand. Maar misschien dat bij bepaalde regisseurs een maand te lang zou zijn, en dat we dan eerder moeten kijken richting 2-3 weken misschien?

Mochten we er dan door zijn dan kunnen we opnieuw nomineren en "seizoen 2" starten mocht daar vraag voor zijn.
Ieder 3 stemmen, en dan gewoon de populairste eerst en dan zien we wel waar we eindigen. Bij gelijk aantal stemmen => random wie eerst. Het moet niet moeilijker zijn dan dat?
 
Wat zou het nut van een poll zijn? Zelf zou ik denken om de genomineerden in een randomizer te zwieren en volgorde te bepalen. Schema vastleggen is misschien wat voorbarig, maar ik zou wel minstens twee weken geven per regisseur, ook al lijkt het wat stil in de topic.
 
Alvast nog een stem voor Wong Kar Wai gezien ik zijn filmographie gepland had voor 2022. Maar euh ik ga vermoedelijk wel retetraag meedoen.

Eventueel ook handig om een discord kanaal te preppen zodat we allemaal zeker de juiste versie zien? Zou nogal een zonde zijn moest iemand Brazil beoordelen op de "Love Conquers All" versie.. ahem :unsure:

En ik denk dat we best topics gewoon laten lopen tot ze dood gaan? Tarantino zie ik bvb snel gaan gezien de meeste onder ons waarschijnlijk meer dan 70% al hebben gezien maar een Altman etc moet ik echt nog veel films van zien.
 
Laatst bewerkt:
Wat zou het nut van een poll zijn? Zelf zou ik denken om de genomineerden in een randomizer te zwieren en volgorde te bepalen. Schema vastleggen is misschien wat voorbarig, maar ik zou wel minstens twee weken geven per regisseur, ook al lijkt het wat stil in de topic.
Omdat we dat bij AOTW ook deden :unsure:.

Maar serieuzer, om de populairderen eerst te doen. Kwestie dat er wat volk inpikt en het hele concept niet inzakt voordat het begonnen is.
 
Ik heb Kubrick, Leigh, Edgar Wright en Kar-wai Wong toegevoegd. Blij met Kar-wai Wong ook :).

Coens en Altman hoor ik hier ook, maar het is wat te onduidelijk aangezien die meestal iemand anders hebben vernoemd.

Ik zou gaan voor 2 weken per regisseur, indien er vraag voor is, kan met die tijdstip dan gespeeld worden. In oktober zou ik wel plaats maken voor horrorregisseurs (maar Cronenberg kan daar al in, en dan nog iemand anders die moet aanvullen).
 
Tis mij niet duidelijk, maar mogen we nu meerderen nomineren? Want dan smijt ik graag Lynch nog op de hoop.
 
Tis mij niet duidelijk, maar mogen we nu meerderen nomineren? Want dan smijt ik graag Lynch nog op de hoop.
Ik heb gewoon de eerste keuze van iedereen genomen, tenzij iemand 2x een post maakt (daar heb ik niet op gecontroleerd). Maar de personen die Nolan, Tarantino (allebei 3 keer vermeld) en 1 Billy Wilder stemmer kan wel veranderen natuurlijk, want er zijn er al 2 of 3 voor de die.

Dus die persoon die "vergeet Nolan zei", zei 1. Kubrick dus heb ik Kubrick genomen.

EDIT: Van Koonut heb ik blijkbaar Miike en Kar-wai Wong beiden opgeschreven. Blijkbaar is het concept inderdaad onduidelijk. Normaal was het de bedoeling van 1 iemand te nomineren.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
Oké, ik heb even alles gecontroleerd, dit was wat ik heb.

Bauhaus: Billy Wilder
Jules ezechiel 25:17' Winnfield: Tarantino
Avondland: Yasujiro Ozu
Lakigigar: David Cronenberg
Kid_C: Jim Jarmusch
Flying Horseman: Claire Denis
Dr. Sheldon Cooper: Christopher Nolan
Hayrus: Darren Aronofsky
Radbraker: Christopher Nolan -> Stanley Kubrick
Conradus: Billy Wilder
ikbenben: Quentin Tarantino
DwightSchrute: Michael Haneke
Jorre101: Akira Kurosawa
DaFreak: Peter Weir
stungunner: Quentin Tarantino
Nahrtent: Don Hertzfeldt
arevee: Lars Von Trier
Koonut: Takashi Miike of Kar-wai Wong?
Sir. K: Christoper Nolan
PBR Streetgang: Terence Davies
Hellsdinner: Hayao Miyazaki
Lint: John Carpenter
shiftyke: Andrei Tarkovsky
utred: Mike Leigh
Pegasus: Edgar Wright of de Coens?

Een tweede nominatie, of meerdere per persoon gaan we niet doen. Want na 2 dagen hebben we toch al een behoorlijk lijstje aan regisseurs, en dat heeft geen nut van een ellenlange lijst te hebben. Als er genoeg mensen eens meedoen dan kunnen we altijd later nieuwe nomineren die we nu gemist hebben na de eerste ronde.

Voor de duidelijkheid:
@Koonut; bij jou weet ik niet wie je nu nomineert. Je kan maar één iemand nomineren.
@Pegasus; Bij jou weet ik ook niet goed wie je nomineert.

@ikbenben , @Jules 'ezechiel 25:17' Winnfield en @stungunner 2 van jullie 3 kunnen ook veranderen, als jullie daar behoefte voor hebben (wat niet verplicht is natuurlijk).
@Dr. Sheldon Cooper en @Sir. K Hetzelfde geldt voor jullie omdat jullie beiden Nolan nog nomineren. Radbraker is al veranderd. (opnieuw niet verplicht)
@Bauhaus; en @Conradus; een iemand van jullie 2 kan ook nog veranderen. (maar opnieuw niet verplicht)

Wanneer we aan 30 zitten, zullen we een poll starten, en dat kan dan de volgorde bepalen eventueel. Alleen moet je er dan wel mee oppassen dat verderop in het jaar door wat minder populaire regisseurs evt. het wat inzakt, dus zou ik toch eventueel voorstellen om er evt. in eerste instantie minstens 12 tot ongeveer 20 te laten doorgaan. Degene die het niet halen kunnen we evt. later doen. Zoniet, dan is het misschien beter van te randomizen, naast de start voor een populaire regisseur te vrijhouden en andere regisseurs voor themaweken of -maanden.

Als iemand een voorstel heeft, let me know.
 
Omdat we dat bij AOTW ook deden :unsure:.

Maar serieuzer, om de populairderen eerst te doen. Kwestie dat er wat volk inpikt en het hele concept niet inzakt voordat het begonnen is.
Het is ook wel redelijk voorspelbaar wat de meest populaire regisseurs zijn. Tarantino en Nolan zijn hier al 3 keer vermeld. Wat we kunnen doen is die 2 eerst aan bod laten komen. Carpenter en Cronenberg reserveren voor oktober, en de rest in een randomizer. Eventueel met een zomerstop als mensen daar behoefte aan hebben (al hebben anderen dan weer juist meer tijd). Niemand die zegt dat je eens geen topic kan bumpen omdat je geen tijd hebt gehad bijvoorbeeld. En dan komt iedereen ook aan de beurt, als we iedereen 2 weken geven, en een beetje flexibel zijn als de interesse wat wegebt of als er meerderen aangeven dat ze nog een weekje extra willen. Maar sowieso moet je ook niet verwachten van jezelf of van anderen dat iedereen alles gaat kijken van een regisseur, maar je kan wel de gelegenheid gebruik maken om er enkele te zien mocht je dat willen. Alles mag, niets moet. Niet iedereen zal elke regisseur ook even interessant vinden, maar dat is onvermijdelijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
Ik weet niet meer wie David Fincher had genomineerd. Ook bij zoekopdracht vind ik de post niet terug. Misschien een verwijderde post?

Wel ik denk dat als we er 30 hebben, ik ze gewoon in een randomizer gooi, en de eerste 2 voor Tarantino en Nolan reserveer (van start kunnen we gaan na kerst). 2 horrorregisseurs voor oktober, en dan voor de rest zal ik het resultaat hier voorstellen, en dan wacht ik de feedback af of mensen daar mee akkoord gaan. Eventueel als er iets tussenkomt of een bepaalde keuze of willekeur is wat onlogisch dan kunnen we dat aanpassen, en dan zouden we van start moeten kunnen gaan na het kerstweekend. (eventueel open ik topic al op 2e kerstdag dan).

Het beste is een mix tussen iemand gekender en populairder, en dan iemand onbekender en dan weer bekender, zodat er voldoende variatie is. Als je alle populaire eerst doet, dan riskeer je ook dat er minder interesse is na een tijd. Met twee populaire zou de trein goed op gang moeten zijn, en dan moet je (af en toe) tijdig kolen bijvullen om niet stil te vallen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
Ik wil ook wel Kar-wai Wong. Maar ik zit ook vast aan mijn Cronenberg nominatie hé. Maar sowieso als het nu niet is, is het wel volgende keer dat er wel iemand hem zal nomineren, dus.
 
Als er geen nominaties meer bijkomen tegen tweede kerstdag (dus zeg deadline 12u 26 december 2021), dan zal ik het schema die namiddag opstellen. Met 22 regisseurs zijn we al een tijdje bezig. En als we aan de laatste bezig zijn, kunnen we een nieuwe sessie nomineren dan.

Tarantino zou dan van 26 december tot 9 januari lopen (nu zondag krijgt hij dus cadeau)
Nolan van 10 januari tot 23 januari.
Daarna afhankelijk van loting (en feedback of aanpassingen als het niet gebalanceerd genoeg is).

Balans is wel belangrijk dan. Veelkijkers kunnen dan af en toe wat rust nemen als een regisseur aan bod komt waar ze misschien al alles of toch heel veel al van gezien hebben, terwijl anderen dan ook maanden aan een stuk niet geboeid zijn door het project. Alsook variatie in genre, stijl, oorsprong, tijd in de mate van het mogelijke.

Van het schema dat ik zal opstellen kan afgeweken worden, en aanpassingen gedaan worden als blijkt dat mensen een extra week nodig hebben of het na een week al gehad hebben, maar ik denk toch dat het beter is voor iedereen minimaal 2 weken zodat iedereen de kans heeft om te reageren of iets te kijken als zij dat wensen. Desnoods is het dan maar voor bepaalden rustig op dat vlak.

Als iemand zelf een topic van een specifieke regisseur wil opstarten, dan kan hij/zij dat ook als hij dat wenst. Als niemand dat wilt, dan zal ik het zelf doen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan