Quentin Tarantino27-12-2021
Christopher Nolan10-01-2022
Yasujiro Ozu24-01-2022
Billy Wilder07-02-2022
Michael Haneke21-02-2022
Peter Weir07-03-2022
Jim Jarmusch21-03-2022
Edgar Wright04-04-2022
Takashi Miike18-04-2022
Mike Leigh02-05-2022
Steven Spielberg16-05-2022
Lars Von Trier30-05-2022
Alfred Hitchcock13-06-2022
Andrei Tarkovsky27-06-2022
Darren Aronofsky11-07-2022
Terence Davies25-07-2022
Claire Denis08-08-2022
Don Hertzfeldt22-08-2022
Stanley Kubrick05-09-2022
Hayao Miyazaki19-09-2022
David Cronenberg03-10-2022
John Carpenter17-10-2022
Akira Kurosawa31-10-2022

Dit is het resultaat bij list randomizer dat ik krijg. Als er wat feedback of jullie denken dat een regisseur past elders let me know. Er kan altijd wel wat geschoven of veranderd worden in de planning mocht blijken dat men meer tijd wilt voor een bepaalde regisseur. Cronenberg en Carpenter had ik dus al in oktober geplaatst, en we gingen starten met Tarantino en Nolan dus die waren niet opgenomen. De rest was volledig willekeurig.

De loting zorgt wel voor een wat komkommeperioder rond het einde van de zomer met minder bekende namen. Vanaf september heb je wel de ene na de andere klinkende naam.

Als een regisseur minder past bij een bepaald seizoen kan er wel verschoven worden denk ik, als mensen me daarop wijzen.
 
2 weken lijkt mij best te doen om voldoende te (her)bekijken per regisseur, enkel Hitchcock is misschien wat te veel
Eventueel als daar vraag is, kunnen we voor bepaalden een weekje extra geven. En mocht je graag meer willen zien (of er is geen tijd door privéredenen), dan kan je ook wel achteraf naar een topic terugkeren, als je dat wenst.
 
Goed gedaan Laki, dit gaan een fun jaar vol heropflakkeringen van oude liefdes, nieuwe inzichten en ontdekkingen worden. En in het geval van Von Trier ergernissen. 😅
 
Tell me about it... Maar ik maak een plechtige belofte om minstens één LVT film te zien in die periode...
Oei, hier zit duidelijk argumentatie achter..

Ikzelf vond Nymphomaniac pt1 uitzonderlijk, pt2 haalde het geheel naar beneden.. (allebei echter 1x gezien op het FFG in de director's cut). Melancholia vond ik ook goed, Dogville fascinerend. Zou in de week die toch nog eens een rewatch willen geven.


Het tempo hier gaat te hoog liggen voor mij, dus ik ga eerlijk gezegd meer lurken. Maar cool concept. En het zal zeker inspiratie geven om mijn watch list aan te vullen.
 
Don Hertzfeldt begot. Die mens heeft 1 feature film :unsure:
Ik dacht voor Hertzfeldt om bvb. maar één weekje te reserveren, maar anderzijds is dat misschien wat respectloos tegenover @Nahrtent toe, dus liet ik het zo. De man heeft verder veel shorts, en misschien dat in 2 weken tijd meer mensen It's a Beautiful Day kunnen zien. En evt. kunnen we een weekje inkorten, mochten veel mensen voor een andere regisseur voor een week extra vragen bij een andere regisseur (bvb. Hitchcock), als Nahrtent dit goed vindt.

Oei, hier zit duidelijk argumentatie achter..
Ik denk dat die argumentatie van PBR wel zal komen gedurende de twee weken dat Von Trier aan bod komt.

Ik heb nog wat huiswerk voor de boeg als ik Hitchcock compleet wil ranken.
Je moet het niet per se compleet ranken. Het moet ook fun blijven. Als je teveel forceert, dan heeft dat ook geen zin. Wat je bijvoorbeeld wel kan doen is een paar films eruit nemen die je graag wilt zien. Dan zit je ook een stap dichter bij je quest. Het doel is om voor een bepaalde periode, meestal 2 weken de spotlights op het werk van een bepaalde creator/artiest/regisseur te zetten, en dat kan een gelegenheid vormen om eens iets te zien, maar het is niet de bedoeling dat je enkel iets kan ranken als je alles hebt gezien natuurlijk. Iets kijken is vrijblijvend ofc.
 
Laatst bewerkt:
Ik dacht voor Hertzfeldt om bvb. maar één weekje te reserveren, maar anderzijds is dat misschien wat respectloos tegenover @Nahrtent toe, dus liet ik het zo. De man heeft verder veel shorts, en misschien dat in 2 weken tijd meer mensen It's a Beautiful Day kunnen zien. En evt. kunnen we een weekje inkorten, mochten veel mensen voor een andere regisseur voor een week extra vragen bij een andere regisseur (bvb. Hitchcock), als Nahrtent dit goed vindt.
Het is mij allemaal eender zolang je mij een week of twee op voorhand een pm stuurt, zodat ik een lange tekst kan schrijven die haarfijn uitlegt waarom Don Hertzfeldt de grootste en meest diepmenselijke visionair van deze tijd is. Zijn hele filmografie neemt inderdaad hooguit een uur of 4 (?) in beslag, dus ik snap de reactie van mijn zeer gewaardeerde medeforumlid utred wel.

Persoonlijk kijk ik daarnaast vooral uit naar het Jarmusch-topic. Ik ken daar eigenlijk niets van buiten het ronduit fantastische Only Lovers Left Alive.
 
Het is mij allemaal eender zolang je mij een week of twee op voorhand een pm stuurt, zodat ik een lange tekst kan schrijven die haarfijn uitlegt waarom Don Hertzfeldt de grootste en meest diepmenselijke visionair van deze tijd is. Zijn hele filmografie neemt inderdaad hooguit een uur of 4 (?) in beslag, dus ik snap de reactie van mijn zeer gewaardeerde medeforumlid utred wel.

Persoonlijk kijk ik daarnaast vooral uit naar het Jarmusch-topic. Ik ken daar eigenlijk niets van buiten het ronduit fantastische Only Lovers Left Alive.
Oké dat zal ik doen, als ik het vergeet herinner me eraan. Maar ik weet dat het jouw regisseur is, dus ik doe mijn best.

Als iemand anders ook een regisseurstopic voor zijn rekening wilt nemen, let me know.
 
Ik kijk ook wel uit naar Don Hertzfeldt aangezien dat de enige regisseur in de lijst is die ik niet ken, animatie is nogal een blinde vlek bij mij. Jammer dat het nog lang wachten is voor die aan de beurt komt.
 
Als iemand er zin voor heeft, mag iemand (misschien @Avondland; gezien hij/zij Yasujiro Ozu nomineerde) het topic openen in één van de komende dagen, gezien ik weinig van de regisseur ken (wel al wat van gehoord of opgevangen), maar ik denk dat misschien iemand anders liever zou willen uitleggen waarom hij/zij die regisseur heeft genomineerd etc. (als die persoon daar zin in heeft). Als dat niet zo is, dan doe ik het zelf.

Let me know anders open ik misschien vanmiddag al topic gezien in het Nolantopic deze week geen post meer werd geplaatst.
 
Als iemand er zin voor heeft, mag iemand (misschien @Avondland; gezien hij/zij Yasujiro Ozu nomineerde) het topic openen in één van de komende dagen, gezien ik weinig van de regisseur ken (wel al wat van gehoord of opgevangen), maar ik denk dat misschien iemand anders liever zou willen uitleggen waarom hij/zij die regisseur heeft genomineerd etc. (als die persoon daar zin in heeft). Als dat niet zo is, dan doe ik het zelf.

Let me know anders open ik misschien vanmiddag al topic gezien in het Nolantopic deze week geen post meer werd geplaatst.
Mocht je nog niet bezig zijn open ik hem maandag wel. Vandaag en morgen heb ik daar niet zoveel tijd voor, helaas.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
Is het goed mocht ik Claire Denis en Peter Weir van plek ruilen.

In filmkringen (zeker lboxd en ICM) is er extra of speciaal aandacht voor vrouwen in film in de maand maart. Maart bevat ook internationale vrouwendag wat op 8 maart valt. En maart is in de UK, Australie en USA women's history month, een maand die de bijdragen van vrouwen aan de geschiedenis en de maatschappij in de kijker zet.


Gezien Claire Denis de enige genomineerde vrouw zou ik ze dus verplaatsen van augustus naar maart, en Peter Weir dan van maart naar augustus, maar ik wou even nagaan of dit oké is voor iedereen?
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
Voor mij geen probleem.

Oei heb pas door deze post door dat er maar 1 vrouw op 22 of 23 regisseurs tussen zit. Schaam jullie, bende vrouwenhaters!
 
Terug
Bovenaan