Hoe bedoel je?

Iets zoals dit?


Openingspost is op de thread na die ik vandaag maakte, ook al geupdatet, die zal ik nu ook even updaten.
Ah, mijn excuses, wist niet dat je de openingspost update met links naar de respectievelijke topics. Thanks!
 
@utred; de volgende aan de beurt is Mike Leigh dus net zoals voor iedereen, als je wilt mag je vanmiddag, morgen of maandag het topic aanmaken. Als je geen tijd of zin hebt, is dat geen probleem, en dan doe ik het.
 
@Killjoy Vanaf dit weekend of maandag is het de beurt aan Steven Spielberg, dus als jij als de gebruiker die hem genomineerd heeft graag het topic voor jouw rekening wilt nemen, dan mag dat niet. Indien liever niet wegens te weinig tijd of gewoon geen zin, dan hoeft dat geen probleem te zijn, en dan zal ik het topic ergens dit weekend of maandag starten.
 
@Killjoy Vanaf dit weekend of maandag is het de beurt aan Steven Spielberg, dus als jij als de gebruiker die hem genomineerd heeft graag het topic voor jouw rekening wilt nemen, dan mag dat niet. Indien liever niet wegens te weinig tijd of gewoon geen zin, dan hoeft dat geen probleem te zijn, en dan zal ik het topic ergens dit weekend of maandag starten.

Hoi Laki, het zijn een paar drukke dagen geweest. Bedankt voor de heads up..ik probeer dit weekend iets in elkaar te steken.
 
Hoi Laki, het zijn een paar drukke dagen geweest. Bedankt voor de heads up..ik probeer dit weekend iets in elkaar te steken.
Oké, dat is geen probleem maar als het niet lukt, let me know en dan maak ik wel het topic aan, dus absoluut geen druk hé. :)
 
Even al wat vooruit lopen op de zaken en reclame maken voor een regisseur die pas binnen een maand aan de beurt komt: Tarkovsky! Toevallig net gezien dat vijf van zijn zeven films gratis op YouTube staan op de officiële pagina van Mosfilm, de Russische studio die de films destijds uitgebracht heeft. De Link naar de playlist.

De minder voor de hand liggende regisseurs krijgen soms wat minder respons in hun topics, misschien dat op deze manier wat meer mensen enkele van zijn films kunnen zien. Want het is ook niet altijd evident om tijdens de relatief korte toegewezen periode een hoop films van een regisseur te zoeken en bekijken.
 
Even al wat vooruit lopen op de zaken en reclame maken voor een regisseur die pas binnen een maand aan de beurt komt: Tarkovsky! Toevallig net gezien dat vijf van zijn zeven films gratis op YouTube staan op de officiële pagina van Mosfilm, de Russische studio die de films destijds uitgebracht heeft. De Link naar de playlist.

De minder voor de hand liggende regisseurs krijgen soms wat minder respons in hun topics, misschien dat op deze manier wat meer mensen enkele van zijn films kunnen zien. Want het is ook niet altijd evident om tijdens de relatief korte toegewezen periode een hoop films van een regisseur te zoeken en bekijken.
Staan ze er voor een tijdelijke periode of is het niet specifiek aangegeven en gewoon gratis beschikbaar. Mocht het maar tijdelijk zijn wil ik eventueel Tarkovsky wat naar vooruitschuiven. Van wat ik verder zie heeft Mosfilm (de Russische Studio) meer films ook beschikbaar gesteld (ook Come and See, Dersu Uzala, I Am Cuba of Battleship Potemkin bvb.)

Als mensen nood hebben aan een "break" of pauze, laat het mij dan ook weten. Ik kan begrijpen dat het wat als veel aanvoelt, en ik heb ook niet elke dag zin in een "uitdagende film". Mijn hoofd moet er naar staan en de laatste tijd is dat iets(je) minder het geval. Anderzijds ben je niet verplicht om van elke regisseur iets te gaan zien of een film te gaan zien, maar het kan wel een manier zijn om iets in the picture te zetten.

Thanks voor het delen trouwens.
 
Laatst bewerkt:
Een dezer dagen mag het topic van Lars Von Trier geopend worden.

Gezien jij hem genomineerd hebt @arevee; geef ik net zoals bij iedereen je de kans om zelf het topic te openen, maar het is optioneel dus zeker geen verplichting.
 
Ik tracht één van de dagen iets in mekaar te flansen :) .

Blijven geweldige topics overigens, heb er nog veel te weinig uitgehaald omdat ik überhaupt heel weinig kijk de laatste weken/maanden maar keep up the good work :thumb: .
 
@Bauhaus; een dezer dagen mag je het Hitchcock topic openen, als je dat wilt. Als je geen zin of tijd hebt, geen probleem en dan doe ik het.

Omdat we een week achter op schema zijn, en door het mooie weer en het grote oeuvre van Hitchcock zou ik voorstellen om deze drie weken te doen als thema, en Tarkovsky door te schuiven naar achter als dat goed is voor @shiftyke; wat ergens in november zou zijn.
 
Vorige bericht van @Hellsdinner had ik gemist, dus excuses voor de late reactie. Het was niet de intentie, maar blijkbaar heb ik een zomerbreak genomen worden. Als het goed is voor iedereen, en mensen er terug zin in hebben, open ik de nieuwe thread volgend weekend (en kijk ik ook eens naar het schema).

De laatste die we gedaan hebben is Alfred Hitchcock, dus de volgende thread zou Andrei Tarkovsky zijn. Die is door @shiftyke; genomineerd. Dus als shiftyke dat wenst mag hij het topic openen (ergens in de loop van de week of het weekend, wanneer het hem uitkomt). Als hij geen tijd of zin heeft, ook geen probleem, dan kan hij dat aangeven en zal ik zelf het topic openen.

In oktober doen we dan de 2 regisseurs die het best passen binnen het horrorthema: David Cronenberg en John Carpenter.

En voor daarna zal ik het schema moeten opstellen voor de dan nog zeven resterende regisseurs (Aronofsky, Davies, Weir, Hertzfeldt, Kubrick, Miyazaki en Akira Kurosawa).

Ook heb ik de openingspost even aangepast en nog wat linkjes toegevoegd.
 
Bij Akira Kurosawa's topic zal ik zoals initieel al gepland was dan begin november inplannen en voor de rest die ik oorspronkelijk tijdens de zomermaanden inplande zie ik het dan nog wel hoe ik het zal inplannen.

Voor vanaf dit weekend had ik het idee om het plan van Tarkovsky te doen weer omgooien, om eventueel naar aanleiding van het spijtige overlijden van Jean-Luc Godard hem er in te plannen. Maar als mensen daar afkeurig tegenover staan, dan doen we dat niet uiteraard (omdat hij niet genomineerd werd door iemand), maar ik denk een "grote naam" in de filmwereld die overlijdt dat we daar een uitzondering voor kunnen maken. En dan schuiven we Tarkovsky weer op. Ik heb ook nog niets gehoord van @shiftyke; maar ik neem aan dat het dan ook goed is voor hem.

Ik weet niet of het een goed idee is, maar ik wil het maar voorstellen?
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
Terug
Bovenaan