Ja sowieso er zijn meer dan 12 goede regisseurs natuurlijk. Maar wat nu niet aan de beurt, dan maar een volgende keer.

Voorlopig genomineerd:
Quentin Tarantino (3x)
Christopher Nolan (2x)
Billy Wilder (2x)
Yasujiro Ozu
David Cronenberg
Jim Jarmusch
Claire Denis
Darren Aronofsky
Michael Haneke
Akira Kurosawa
David Fincher
Peter Weir

1x nomineren is genoeg, komt toch nog in een poll (alle keuzes).
 
Laatst bewerkt:
great-scott-surprised.gif

Ridley ofc! :p

Niet dat zijn broer ook geen hoop goeie films gemaakt heeft maar Ridley heeft niet 1 maar 2 culturele mijlpalen afgeleverd en dat is iets waar de meeste regisseurs inclusief zijn broer enkel van kunnen dromen.
 
Nog een paar opnoemen die niet genomineerd zijn: Ingmar Bergman, Andei Tarkovsky, Coen brothers, David Lynch, Martin Scorsese, Alfred Hitchcock. (Iets) minder bekend maar die ik ook wel interessant zou vinden: Kenji Mizoguchi, Masaki Kobayashi, Kar-wai Wong, Hsiao Hsien Hou, Tsai Ming Liang, Kim-ki Duk, Chan-wook Park. Niet per se wat ik goed vind, maar wel wat ik zeker nog verder eens wil in diven/verkennen. Verder nog wat moderne Japanse namen: Sion Sono, Takeshi Kitano, Takashi Miike, Shinya Tsukamoto, Hirokazu Koreeda.
 
Ik zie dit ook wel zitten, maar gezien het volume van sommige regisseurs en de bereikbaarheid van bepaalde filmographieën (Ozu, Denis etc) vrees ik wel op een bepaalde uitval. Ik kom ook eerlijk gezegd niet makkelijk op meer dan 2 films per week maar dat ben ik dan.

Misschien per persoon 1 film van een regisseur voor zijn rekening nemen waarvan je denkt "Dit is regisseur X zijn magnum opus" ofzo en dan kan de rest van het publiek afbreken of opbouwen naar gelieve met andere titels?

Beetje meer zoals in het Muziekforum het album of the week formaat :p
 
Ik heb een aantal posts samengevoegd in een nieuwe thread. Aangezien dat niet altijd evident is omwille van de timestamps, kan het zijn dat hier en daar een post verschoven is. Het overzicht is wel hetzelfde gebleven. Mochten jullie nog aanpassingen wensen, gelieve mij een PM te sturen! Ik wil gerust verder opkuisen, zodat we met een propere lei kunnen beginnen, maar wil ook niet dat ik te veel info verloren laat gaan!
 
Laatst bewerkt:
Ik zie dit ook wel zitten, maar gezien het volume van sommige regisseurs en de bereikbaarheid van bepaalde filmographieën (Ozu, Denis etc) vrees ik wel op een bepaalde uitval. Ik kom ook eerlijk gezegd niet makkelijk op meer dan 2 films per week maar dat ben ik dan.

Misschien per persoon 1 film van een regisseur voor zijn rekening nemen waarvan je denkt "Dit is regisseur X zijn magnum opus" ofzo en dan kan de rest van het publiek afbreken of opbouwen naar gelieve met andere titels?

Beetje meer zoals in het Muziekforum het album of the week formaat :p
Dat is dan het "film of the week" idee, wat we misschien ook best eens uitwerken. Maar dat kan daarop toegepast worden. Er komt een poll waarop nog gestemd zal worden. Het beste is voldoende variatie, maar ook inderdaad dat er genoeg toegankelijke opties zijn. Ik denk niet dat het kwaad kan van eens Ozu te bespreken, maar het moeten niet elke maand Ozu's zijn. Als er genoeg vraag is of genoeg mensen zijn die het willen verkennen, dan zullen dat soort opties het in de poll ook halen. Anders niet. Sowieso denk ik wel dat het goed zou zijn mocht iemand als Tarantino of Nolan ja wel uiteindelijk wel bij die laatste 12 eindigen dan. Maar een Ozu kan perfect ook eens ter variatie. Het moeten niet altijd usual suspects maar de filmografie moet zich er wel toe lenen.

Niemand die het je kwaad zal nemen, als je eens iets probeert, en dan uiteindelijk afhaakt omdat het je niet ligt. Of omdat je maar 1 film kijkt van een regisseur die er misschien 30 geregisseerd heeft.

Ik heb een aantal posts samengevoegd in een nieuwe thread. Aangezien dat niet altijd evident is omwille van de timestamps, kan het zijn dat hier en daar een post verschoven is. Het overzicht is wel hetzelfde gebleven. Mochten jullie nog aanpassingen wensen, gelieve mij een PM te sturen! Ik wil gerust verder opkuisen, zodat we met een propere lei kunnen beginnen, maar wil ook niet dat ik te veel info verloren laat gaan!
Thanks.
 
Ik heb een aantal posts samengevoegd in een nieuwe thread. Aangezien dat niet altijd evident is omwille van de timestamps, kan het zijn dat hier en daar een post verschoven is. Het overzicht is wel hetzelfde gebleven. Mochten jullie nog aanpassingen wensen, gelieve mij een PM te sturen! Ik wil gerust verder opkuisen, zodat we met een propere lei kunnen beginnen, maar wil ook niet dat ik te veel info verloren laat gaan!
Schoon ze, mijn liefdesverklaring aan @BlackOccult gewist.
 
@BlackOccult is dan ook de enige vrouw waar ik voor zou vechten. My BG-queen... :love:
En om een beetje on-topic te blijven: zij mag mijn leven regisseren. Ik nomineer haar voor elke maand van het jaar.

Coldplayke: zwam, schattekes
 
Alvast een stem voor de absurd grote filmographie van Takashi Miike, probeer ik toch elk jaar een handvol films van te zien.
 
Terug
Bovenaan