Niveau 4 Seizoen 4: Brussel-Zuid

Ik stel mij soms ook wel vragen bij de tactieken van de politie op oudejaarsnacht. Een gans peleton moet dan zen allen het lemmensplein en dan lopen die gasten weg en hebben ze niemand . Waarom zetten ze geen teams aan de uiteinden van die straten als ze toespurten op dat plein en dan pakken ze die op ?
Om hier op in tegaan, er waren wel degelijk teams die opgesteld stonden rondom om mogelijke vluchtende personen te pakken. Nu er waren maar twee cameraploegen mee en niet veel collega's stonden te springen om de hele nacht met een gopro camera rond te lopen, waardoor veel onderscheppingen niet gefilmd zijn :)

Nadeel is dat veel van de jongeren in de omliggende straten wonen en dus zich onmiddellijk verschuilen bij het zien van politie. Als je jongeren een huis ziet binnenlopen, dan is het meestal nog eens een appartemensgebouw, dus dan moet je al 100% zeker zijn waar ze zitten en ook of het wel genoeg gerechtvaardigd is om de voordeur in te beuken.

Het blijft een kat-en-muis spel, maar ik kan wel zeggen dat het jaar ervoor de incidenten groter waren en dat nu door het kort optreden/machtsvertoon er minder problemen waren. Uiteindelijk zijn er een 50-60 tal jongeren opgepakt tijdens oudejaarsnacht.

Ordehandhaving is België is vooral defensief/statisch gericht. Frankrijk is veel offensiever/mobieler, maar dit heeft als gevolg dat er een pak meer gewonden bij hen vallen. Ik vind het altijd prachtig de beelden van Franse openbare orde, maar als ik dan soms zie hoe ze moeten incasseren en geïsoleerd geraken vraag ik me soms toch af of het wel opportuun was.

Nu pas begonnen met de opgenomen afleveringen in te halen.
Precies pure propaganda voor het Vlaams Belang. Alle clichés komen weer aan bod.
Ik werd echt boos tijdens het kijken. Straffeloosheid niet normaal.

Kwestie van tijd vooraleer je in Brussel ook Kensington Avenue Philadelphia toestanden gaat krijgen (zij het hier dan hopelijk zonder live stream...)

Nu pas begonnen met de opgenomen afleveringen in te halen.
Precies pure propaganda voor het Vlaams Belang. Alle clichés komen weer aan bod.
Ik werd echt boos tijdens het kijken. Straffeloosheid niet normaal.
die straffeloosheid is inderdaad het grote probleem: ik ben allerminst een vlaams belanger, iemand die zero-tolerance praat uitslaat o.i.d. maar een rechtststaat die niet straft is geen rechtsstaat meer.

Laatst bewerkt:
Deze week:
- Vijftienjarige met 21 criminele feiten. Moest zich nadien aanmelden. Deed het natuurlijk niet.
- Kerel in een rolstoel, die mensen belaagt en zaken steelt. Elke paar minuten iemand, die de politie daar kwam lastig vallen tijdens de arrestatie.
- Criminelen / drugsverslaafden, die voor 5€ iemand neersteken om wellicht aan hun dosis te geraken :crazy:.
- Jongeren met teveel fantasie en vrije tijd en zo wijken opeisen voor zichzelf.

Gigantisch veel respect voor de politie daar en hun engelengeduld.
Als je daar voor de eerste komt als toerist, voel je je toch niet op je gemak bij het zicht van al dat crimineel ogend volk?
Hoe iemand uit vrije wil aan die kanten wil werken én de trein neemt naar B-Zuid, is mij een raadsel.
Voor een voorstel van 10k netto, zou ik het zelfs niet overwegen.

Bekende drugsfiguren krijgen ook nog korting precies in de laatste episode.
Bij een controle worden er 2 overtredingen - vervallen keuring en geen rijbewijs - vastgesteld.
Maar omdat het nen brave jongen is krijgt hij alleen de boete voor het rijbewijs.

Bekende drugsfiguren krijgen ook nog korting precies in de laatste episode.
Bij een controle worden er 2 overtredingen - vervallen keuring en geen rijbewijs - vastgesteld.
Maar omdat het nen brave jongen is krijgt hij alleen de boete voor het rijbewijs.
De hoofdinspecteur in kwestie heeft zich waarschijnlijk gewoon verkeerd uitgedrukt. De politie kan geen boete geven voor inbreuken aangaande het rijbewijs, dat is sowieso een PV en politierechtbank. In dat PV zullen beide inbreuken wel weerhouden worden.

Toch wel frappant het nieuw seizoen hoe hard iedereen zegt dat de illegalen het grote probleem zijn en dat er niemand echt iets politiek aan kan doen.
Uiteraard gewoon papieren geven aan iedereen gaat niet maar ze een papiertje geven om land te verlaten helpt ook niet.
Frappant hoe een 'klein' deel van de mensen voor 90% van het werk zorgen daar.
Komt het niet goedkoper uit om ze idd allemaal gewoon een leefloon te geven?

Dus 150.000 illegalen €1000 per maand geven? 1,5 miljard euro in dat geval per jaar *slik
En wat denk je dat ze nu kosten aan overlast? Zou dat veel minder zijn? De politie agenten, al die admin mensen daarachter, die organisaties die de mensen dan moeten helpen enzo
En mislopen van eventuele inkomsten belastingen enzo? Want ja, die 150.000 hebben natuurlijk niet allemaal de criminele neigingen hé.
Daarvan zal zeker het grootste deel gaan werken (in het zwart nu).
Als je geen papieren hebt, kan je ook niet deelnemen aan de maatschappij.

Als je geen duidelijk hebt van, ik mag hier blijven of niet, dan kan ik mij voorstellen dat je niet in je inburgering gaat investeren.

Nu, ik zie ook niet in wat we gaan doen met mensen die effectief wegmoeten.
De vlieger op naar een ander land? Zolang er geen grenscontrole is heeft dat 0 zin.

Of effectief met ze meelopen naar Zaventem en daar de vlieger op te duwen
dat gebeurt ook, maar vaak staan die mannen hier na een week terug.
En wat denk je dat ze nu kosten aan overlast? Zou dat veel minder zijn? De politie agenten, al die admin mensen daarachter, die organisaties die de mensen dan moeten helpen enzo
politie hebt ge sowieso nodig he, dus die kost zou niet zakken. en daar heb je die back-office administratie ook nog altijd voor nodig.
allez, zoals ze zeggen in het programma nu: de drugsbendes hebben de jonge minderjarigen vervangen door illegalen. haal die illegalen weg, en ze zetten weer die minderjarigen in. of ze vinden nog een andere groep die gemakkelijk het risico loopt voor wat geld.

Nu, ik zie ook niet in wat we gaan doen met mensen die effectief wegmoeten.
De vlieger op naar een ander land? Zolang er geen grenscontrole is heeft dat 0 zin.
da's toch een vaak gemaakte fout, als het over Schengen gaat.

er is wel degelijk nog grenscontrole he. en als iemand illegaal is, dan is die illegaal in de hele Schengen-zone. dus als die uitgewezen wordt ,wordt die uitgevoerd naar een land buiten de Schengen-zone (meestal het thuisland). en dan passeert die weer een grenscontrole als die legitiem de zone weer wilt binnen komen.

Of effectief met ze meelopen naar Zaventem en daar de vlieger op te duwen
Naar? Het land dat zij zeggen? Want soms moet je gokken, als ze geen papieren hebben. Of naar het land dat hen niet wil terugnemen? Moet eens proberen op een vliegtuig te stappen naar Marokko zonder papieren.

Het grootste probleem is dat die landen hun moeten aanvaarden. Die illegalen geven express de naam van een land waarvan ze weten dat België hen daar niet kan naar terug sturen.

Terug
Bovenaan