Play4 Niveau 4 Seizoen 4: Brussel-Zuid

Dan denk je: zulke ernstige feiten gebeuren alleen in fkced Up Amerika. Neen hoor, hier een beetje verder in België. Nochtans genoeg sociale zekerheid en dan verpesten ze het nog.

Dit programma bewijst ook waarom we dringend drugs moeten legaliseren. 1 dealertje oppakken terwijl er 100 andere verder doen 👍
 
Toch mooi he, een dik salaris van dealen en een extraatje met een leefloon erbovenop. En dan zien in welke belangrijke sectoren de staat niet genoeg geld pompt of kan pompen. Lang leve geld uitdelen aan van die pipo's
 
Ik vraag mij af of de minister v justitie dit programma bekijkt? Of een oogje toeknijpt en Dagobert Duck gewijs door zijn geld zwemt?
Je moet echt al moeite doen om niet racistisch over te komen als je ziet wat er in en rond onze hoofdstad gebeurt.
En het wordt niet beter,die crackepidemie die in Amerika een absolute plaag is,heeft ons bereikt.
Dat brengt onnoemelijk veel geweld mee,verloedert hele buurten en we zijn bezig over kinderopvang.
Chapeau voor die echte flikken die niet terugdeinzen,de verkeerspolitie v Luc Alloo moet ge hier niet voor bellen.
 
Chapeau voor die echte flikken die niet terugdeinzen,de verkeerspolitie v Luc Alloo moet ge hier niet voor bellen.
De politie daar in Brussel verdient enorm veel respect, maar verkeerspolitie is ook nodig. Politieagenten ergens in een plattelandszone zien nog minder actie dan die van de verkeerspolitie, maar ook die zijn nodig.

Wat een onnodige sneer zeg. 'Echte flikken'...
 
De politie daar in Brussel verdient enorm veel respect, maar verkeerspolitie is ook nodig. Politieagenten ergens in een plattelandszone zien nog minder actie dan die van de verkeerspolitie, maar ook die zijn nodig.

Wat een onnodige sneer zeg. 'Echte flikken'...
Allee...dat was niet bedoeld als onnodige sneer...jammer dat het verkeerd wordt geïnterpreteerd.
Nergens zeg ik dat verkeerspolitie etc niet nodig is.
En mijn excuses als ik bij de verkeerspolitie vind dat die er vaak als kneusjes uitkomen,zeker niet allemaal.
Echt mijn woorden hier meer gaan wikken en wegen,
 
Allee...dat was niet bedoeld als onnodige sneer...jammer dat het verkeerd wordt geïnterpreteerd.
Nergens zeg ik dat verkeerspolitie etc niet nodig is.
En mijn excuses als ik bij de verkeerspolitie vind dat die er vaak als kneusjes uitkomen,zeker niet allemaal.
Echt mijn woorden hier meer gaan wikken en wegen,

Kneusjes.. Moesten ze je eens in een auto steken in een achtervolging achter 1 van de zovele drugskoeriers of autodieven die met een audi RS plankgas geven met gedoofde lichten, ik denk dat er een mooie bruine streep in je broek zou zijn.

Lijkt me ook nogal logisch dat ze dat niet gaan doen met Luc alloo en een hele cameraploeg op de achterbank waar je al moeilijk gewoon mee kan rijden.

Hebben ze al 2x tegen gekomen, maar dat lijkt me echt een horrorscenario om nog eens met die gasten op de achterbank rekening te moeten houden. Daarom dat ze hem nu waarschijnlijk meer laten mee gaan met verkeerspolitie die voornamelijk in het stad patrouille doet.
 
Kneusjes.. Moesten ze je eens in een auto steken in een achtervolging achter 1 van de zovele drugskoeriers, ik denk dat er een mooie bruine streep in je broek zou zijn.

Lijkt me ook nogal logisch dat ze dat niet gaan doen met Luc alloo en een hele cameraploeg op de achterbank waar je al moeilijk gewoon mee kan rijden.

Hebben ze al 2x tegen gekomen, maar dat lijkt me echt een horrorscenario om nog eens met die gasten op de achterbank rekening te moeten houden.
Kvind het triestig dat jullie de inhoud v mijn berichten straal negeren en zich focussen op een uitspraak die ik helaas niet anders kan formuleren.
Je mag het met mij oneens zijn...en ik doelde op de flikken die Alloo volgt...ik heb de laatste aflevering meegepikt en ik vond dat nu niet bepaald wereldverbeteraars,eerder azijnpissers.
En nogmaals op elk niveau is er politie nodig.
Ik druk me blijkbaar zeer ongelukkig uit over het contrast tss Alloo en Niveau 4...ik wou dat ik er niet over was begonnen.
 
Kvind het triestig dat jullie de inhoud v mijn berichten straal negeren en zich focussen op een uitspraak die ik helaas niet anders kan formuleren.
Je mag het met mij oneens zijn...en ik doelde op de flikken die Alloo volgt...ik heb de laatste aflevering meegepikt en ik vond dat nu niet bepaald wereldverbeteraars,eerder azijnpissers.
En nogmaals op elk niveau is er politie nodig.
Ik druk me blijkbaar zeer ongelukkig uit over het contrast tss Alloo en Niveau 4...ik wou dat ik er niet over was begonnen.

Net zoals jij je mening hebt heb ik daar dan een andere mening over. Natuurlijk zitten er zaken in die voor discussie vatbaar zijn. Maar er zitten heel terechte dingen ook in zoals een kind los vervoeren op de achterbank.

Het doel van het programma is ook gewoon totaal niet te vergelijken. Niveau 4 is puur op spektakel gericht en zo gemonteerd. Het is precies alsof ze maar dat doen, maar de uren saai bureauwerk krijg je niet te zien.

Bij alloo is het gewoon meer het leven zoals het is met een vrolijke noot ertussen.
 
Net zoals jij je mening hebt heb ik daar dan een andere mening over. Natuurlijk zitten er zaken in die voor discussie vatbaar zijn. Maar er zitten heel terechte dingen ook in zoals een kind los vervoeren op de achterbank.

Het doel van het programma is ook gewoon totaal niet te vergelijken. Niveau 4 is puur op spektakel gericht en zo gemonteerd. Het is precies alsof ze maar dat doen, maar de uren saai bureauwerk krijg je niet te zien.

Bij alloo is het gewoon meer het leven zoals het is met een vrolijke noot ertussen.
Ja mijn vergelijking was dan ook met een vleugje zout te nemen.
En geloof mij ik ken iemand die zijn peuters in een camionette vervoerde zonder maxi cosy en zonder gordel en dan nog selfies nam onderweg en op fb postte.. en ik wist zelfs dat diene kerel een rijverbod had.
Ik heb die gast zeker niet gespaard en aangegeven. Dat is bij mij ook heilig.
Ik bedoelde het allemaal niet zoals jullie het nu opvatten.
 
Wat mij dermate stoort is het feit dat ze WETEN dat er nieuwe slachtoffers gaan vallen als ze één van die pipo's lossen maar er niks aan kunnen doen. Ge zult maar degene zijn wiens autoruit is ingeslaan de elvendertigste keer die dag.

Een pervers gevolg is dat je met twee maten en twee gewichten gaat hebben in hetzelfde land. In pakweg Knokke krijg je direct een boete als je met de auto op de zeedijk rijdt terwijl mr. Sans Papiers 5 autoruiten mag inslaan op een dag en met nieuwjaar een paar combi's in brand mag steken zonder echte gevolgen.

Ik stel mij soms ook wel vragen bij de tactieken van de politie op oudejaarsnacht. Een gans peleton moet dan zen allen het lemmensplein en dan lopen die gasten weg en hebben ze niemand . Waarom zetten ze geen teams aan de uiteinden van die straten als ze toespurten op dat plein en dan pakken ze die op ?
 
Het doel van het programma is ook gewoon totaal niet te vergelijken. Niveau 4 is puur op spektakel gericht en zo gemonteerd. Het is precies alsof ze maar dat doen, maar de uren saai bureauwerk krijg je niet te zien.
Er wordt regelmatig melding gemaakt dat er nog veel papierwerk volgt. Of dat er moet worden gewacht op een advocaat, en/of een tolk.
Gelukkig voor de kijker wordt dat niet getoond. Geen kat blijft kijken als 3/4 van dat programma het filmen is van het wachten en het papierwerk.
 
Ik stel mij soms ook wel vragen bij de tactieken van de politie op oudejaarsnacht. Een gans peleton moet dan zen allen het lemmensplein en dan lopen die gasten weg en hebben ze niemand . Waarom zetten ze geen teams aan de uiteinden van die straten als ze toespurten op dat plein en dan pakken ze die op ?
Je moet dat allemaal kunnen bewijzen. Iemand die loopt, is niet schuldig. ‘s nachts in het donker met een pet op -> de camera beelden kunnen ze niet identificeren.

Dat is juist het leuke dat die jongeren voelen, dat ze niet gestraft kunnen worden. Wij gaan met vrienden uit op oudejaar. Zij steken vanalles in brand. Whatever makes you happy zeker? Het Tom&Jerry gevoel is volgens mij zeer groot. En zeer spannend voor die jongeren.
 
Je moet dat allemaal kunnen bewijzen. Iemand die loopt, is niet schuldig. ‘s nachts in het donker met een pet op -> de camera beelden kunnen ze niet identificeren.

Dat is juist het leuke dat die jongeren voelen, dat ze niet gestraft kunnen worden. Wij gaan met vrienden uit op oudejaar. Zij steken vanalles in brand. Whatever makes you happy zeker? Het Tom&Jerry gevoel is volgens mij zeer groot. En zeer spannend voor die jongeren.
Een samenscholingsverbod in bepaalde probleemwijken lijkt me in dat geval geen slecht idee.
 
Een samenscholingsverbod in bepaalde probleemwijken lijkt me in dat geval geen slecht idee.
Dat is een mooi idee.
Zonder neerslachtig te doen ,heb je al is door het centrum v Anderlecht gereden? Als je daar niet moet zijn rij je daar echt niet door geloof mij.
Ik int midden v Corona heb op mijn vroegere job een herstelling gaan doen daar pal int centrum.
Wij werden constant bedreigd en dankzij mijn collega,want normaal is dat iets dat je alleen doet maar omwille vd problematiek daar sturen ze u niet meer alleen.
Werden constant belaagd en wat ik dus wou zeggen dankzij mijn collega toen die best een boom v een vent was en recht op de hoop afging met een koevoet zijn we daar heelhuids weggeraakt.
Ik denk niet dat een samenscholingsverbod daar enig net raakt.. als tijdens de Lockdown daar al zwaar de voeten werd aan geveegd.
Dat zit daar vol krapuul en is daar vuil...wij hebben opdrachten in die regio ook sindsdien geweigerd.
Ik doe ondertussen een andere job
 
Kansloze bende daar.
Als ik naar dat programma kijk lijkt het erop alsof daar geen normale mensen rondlopen.
Al wat ze tegenkomen zijn dealers, verslaafden, marginalen of zatlappen.
 
je mag 1 belangrijk ding ook niet vergeten he:

er wonen in die zone (Anderlecht, St-Gilles, Vorst) ongeveer 230.000 mensen. minstens 90% daarvan komt niet in aanmerking voor dit programma. want het is ook wel een meer sensatie-gericht programma dan bvb Politie 24/7.

de problemen die getoond worden zijn reëel, maar zijn niet het hele beeld van Brussel.
 
je mag 1 belangrijk ding ook niet vergeten he:

er wonen in die zone (Anderlecht, St-Gilles, Vorst) ongeveer 230.000 mensen. minstens 90% daarvan komt niet in aanmerking voor dit programma.
Maak daar maar 99,9% van.

Politierechercheur Jelle Van den Hende: "In onze zone gaat het om een 200 à 300 ‘vaste’ klanten: jongeren, minderjarigen uit armere wijken, en illegalen."

En nog:
Eric Goens: "Er zijn 2.315 auto-inbraken geweest in Brussel-Zuid tijdens de eerste zes maanden van het jaar. Maar dat zijn geen 2.315 daders, hé. Als het er 200 zijn, is het veel. Ik ben geneigd om te zeggen dat het er 23 zijn. "


want het is ook wel een meer sensatie-gericht programma dan bvb Politie 24/7.
Niet gezien, maar als ik lees: "De korpschef had wel nog het laatste woord voor de reeks effectief uitgezonden wordt; hij bekeek alle beelden op voorhand en niets mocht verschijnen zonder zijn toestemming."
Geen idee of die korpschef veel heeft laten schrappen, maar het geeft mij al geen goed gevoel.
 
Niet gezien, maar als ik lees: "De korpschef had wel nog het laatste woord voor de reeks effectief uitgezonden wordt; hij bekeek alle beelden op voorhand en niets mocht verschijnen zonder zijn toestemming."
Geen idee of die korpschef veel heeft laten schrappen, maar het geeft mij al geen goed gevoel.

dat zal bij Niveau 4 ook zo zijn hoor. dat is gewoon standaard. ga je bvb bij De Pfaffs ook gehad hebben, dat ze bepaalde dingen niet hebben mogen uitzenden.
 
de problemen die getoond worden zijn reëel, maar zijn niet het hele beeld van Brussel.
Klopt. Maar anderzijds is het ook zo dat die problemen niet beperkt zijn tot Brussel. De straffeloosheid bij minderjarigen en illegalen vind je in heel België
 
Terug
Bovenaan