Play4 Niveau 4 Seizoen 4: Brussel-Zuid

Dit was toch herhaling?

Die auto dat over vluchtheuvel vloog en andere auto raakte of die twee jongeren die waren gaan lopen en werden gepakt tijdens drugscontrole.

Vrij zeker van dat ik dit al heb gezien.
Is nieuw seizoen dus betwijfel het en de locatie van het ongeval en de drugscontrole is in de zone zuid.

Nu het kan altijd dat er iets soortgelijks was in een vorig seizoen.
 
En wat lost dat uiteindeljk op?
Niks uiteindeljk.
Mja, als ge wordt bekogeld met stenen en vuurwerk dan mogen ze die voor mijn part helemaal tureluurs kloppen, dan zouden ze de volgende keer misschien al eens 2 keer nadenken voor ze de politie nogeens gaan aanvallen. Als dat al geen geldige reden is, laat ze dan maar gewoon doen he. Of arresteert er een aantal om ze dan weer quasi onmiddellijk vrij te laten met een paar extra regels die ze aan hun laars lappen.
Die moeder ook toen die kerel vuurwerk afschoot en zijn huis binnenvluchtte: "ja maar hela da's wel mijne zoon he". Echt, dat krapuul kan werkelijk niks slecht doen voor die ouders. Ik zou zeggen pakt hen alle uitkeringen af. Kindergeld, leefloon, wat dan ook.

En al helemaal gestoord is het aanvallen van ziekenwagens en brandweer, en dan nog met voorbedachte rade want ze lokken hun met een smoesje. Dan hebt ge toch echt meer dan een paar vijzen los
 
Laatst bewerkt:
Ik zou ook de neiging hebben om hun bakkes verrot te kloppen maar dit zou helemaal niks oplossen integendeel. Er moet meer budget vrijgemaakt worden voor justitie en bijkomende jeugdinstellingen aangevuld met strengere straffen en sancties naar de ouders toe (kindergeld tijdelijk schorsen oa.). Niet dat daarmee al het krapul zal verdwijnen uiteraard maar dit zou toch al een stap in de goede richting zijn. Zoals aangehaald in deze programma, jongeren wanen zich straffeloos voor ze 18 jaar zijn en dit zou niet mogen
 
Mja, als ge wordt bekogeld met stenen en vuurwerk dan mogen ze die voor mijn part helemaal tureluurs kloppen, dan zouden ze de volgende keer misschien al eens 2 keer nadenken voor ze de politie nogeens gaan aanvallen.
Neen, spijtig genoeg gaan die dan nog een diepere haat/wrok ontwikkelen voor autoriteit en als ze dan een vlotte praatjesmaker tegenkomen ben je vertrokken...

Wil je zo'n jongeren terug op het rechte pad krijgen zal je zwaar moeten investeren in individuele trajecten en opvolging. Ze met 50 samen in een instelling steken zal ook niet veel zoden aan de dijk brengen. Integendeel, jutten ze elkaar nog wat op.

Die mannen zien in hun omgeving vaak dezelfde fenomenen terugkomen. Geen werk , uitkeringen, criminaliteit, ... Easy money zonder al teveel te doen dus. Waarom zou je dan gemotiveerd zijn om te investeren in je eigen ontwikkeling (goed presteren op school)?
 
allez-ja, op grond gesmeten worden, gehandboeid worden, en dan roepen " 't inquiete pas, je suis dehors en 30 minutes"

veel indruk maakt het allemaal dan niet op die gastjes he. er eens goed op slagen gaat meer miserie voor u zorgen dan levenswijzigende gedachten bij hun.
 
Die mannen zien in hun omgeving vaak dezelfde fenomenen terugkomen. Geen werk , uitkeringen, criminaliteit, ... Easy money zonder al teveel te doen dus. Waarom zou je dan gemotiveerd zijn om te investeren in je eigen ontwikkeling (goed presteren op school)?
pretty much wat ze in aflevering 1 gezegd hebben he.
als gij 150€ krijgt per dag voor gewoon wat op de uitkijk te staan, gaat ge niet voor 1400€ in de maand hamburgerkes flippen in de quick.
 
dat is toch meer waarom ge flik wordt, ipv ergens in een boerendorp achter een bureau zitten, waar niks te beleven valt (en dan op een blauwe maandag opgeroepen worden voor een familie-drama)
Dat hangt er vanaf, genoeg die effectief gelukkig zijn als ze is een stevige rel mogen oplossen, die niets liever doen dan echt in de actie zitten. Zou niks voor mij zijn moest ik ooit operationaal proberen gaan, zo'n interventiedienst in Brussel, nee dank u, zelfs met extra premies. Maar een deftige recherchedienst, daar zou ik bv wel meteen voor tekenen.
 
Brussel is gewoon een rotte streek imo. Trump zat er niet ver naast met zijn hell hole. Voor mij niets nieuw in deze serie, maar wel mooi in beeld gebracht. Het is zoals ze in de eerste aflevering zeiden, niemand in België lijkt zich nog te bekommeren om Brussel (noch Vlaanderen, noch Wallonië) en zal het verder blijven afglijden. Gewoon geld blijven inpompen zonder zaken structureel te veranderen is gezoon zoden aan de dijk zetten.

Het is ver gekomen als de politiemensen vloeken omdat ze random een kleine dealer tegenkomen en heel hun dag verkloot is door al de administratie.
 
Vorige week de aflevering over twee sans-papiers, die op een paar dagen tijd, in vijf auto's inbraken en gewoon het bevel kregen om het grondgebied te verlaten.
Voor die mannen is dat dagelijkse kost om gestolen spullen te verkopen voor hun drugs of weet-ik-veel-wat, maar zoals ze zeiden, voor de gedupeerden is hun hele dag (en langer) om zak.
Om razend van te worden.

Verbeter me als ik fout ben, maar illegalen mogen dus vandalisme plegen zoveel ze willen, maar worden even opgepakt en niet berecht als ze niet ingaan op de vraag om voor het gerecht te verschijnen?
Als wij, brave mensen, enkele keren in een wagen inbreken en stelen, dan hebben we toch meer aan onze rekker?
Misschien dat ik nog iets mis, maar kan het niet terug bekijken op hun site.
 
  • Leuk
Waarderingen: math
Vorige week de aflevering over twee sans-papiers, die op een paar dagen tijd, in vijf auto's inbraken en gewoon het bevel kregen om het grondgebied te verlaten.
Voor die mannen is dat dagelijkse kost om gestolen spullen te verkopen voor hun drugs of weet-ik-veel-wat, maar zoals ze zeiden, voor de gedupeerden is hun hele dag (en langer) om zak.
Om razend van te worden.

Verbeter me als ik fout ben, maar illegalen mogen dus vandalisme plegen zoveel ze willen, maar worden even opgepakt en niet berecht als ze niet ingaan op de vraag om voor het gerecht te verschijnen?
Als wij, brave mensen, enkele keren in een wagen inbreken en stelen, dan hebben we toch meer aan onze rekker?
Misschien dat ik nog iets mis, maar kan het niet terug bekijken op hun site.
In grote lijnen klopt het ongeveer wat je zegt. De straffeloosheid bij illegalen is al jaren te belachelijk voor woorden. Je moet wel het verschil maken tussen het gerechtelijk luik en het bestuurlijke. Het bevel om het grondgebied te verlaten wordt uitgeschreven door de dienst vreemdelingenzaken, dit staat 'los' van het gerechtelijke en heeft betrekking op het illegaal verblijf van de persoon in kwestie. De diefstallen uit voertuig wordt behandeld door parket en justitie. Bij illegalen volgt er dan zo goed als altijd een berechting in snelrecht. Nu komen die gasten daar inderdaad nooit bij opdagen en zijn ze ook nergens te vinden waardoor een veroordeling bij verstek volgt. Gevolg is dat die gasten dan geseind worden tot ze ergens in een volgende politiecontrole lopen en ze dan misschien, heel misschien eens naar de gevangenis worden gebracht....
 
Vorige week de aflevering over twee sans-papiers, die op een paar dagen tijd, in vijf auto's inbraken en gewoon het bevel kregen om het grondgebied te verlaten.
Voor die mannen is dat dagelijkse kost om gestolen spullen te verkopen voor hun drugs of weet-ik-veel-wat, maar zoals ze zeiden, voor de gedupeerden is hun hele dag (en langer) om zak.
Om razend van te worden.

Verbeter me als ik fout ben, maar illegalen mogen dus vandalisme plegen zoveel ze willen, maar worden even opgepakt en niet berecht als ze niet ingaan op de vraag om voor het gerecht te verschijnen?
Als wij, brave mensen, enkele keren in een wagen inbreken en stelen, dan hebben we toch meer aan onze rekker?
Misschien dat ik nog iets mis, maar kan het niet terug bekijken op hun site.

Was ook mijn gedacht. Ze slaan verdomme je autoruit in die een pak geld kost om te vervangen en als je pech hebt zijn de zaken die gestolen zijn ook al weg.

En wat krijgen ze? Juist niks. Terwijl jij daar weer een week mag voor gaan werken.
In dit land loont misdaad dus echt gewoon als je ziet welke straffen er maar op staan, maar die indruk heb ik al lang door mijn werk.
Zoals die plantages die miljoenen opleveren. Met heel veel pech vinden ze die, maar ondertussen hebben ze mss al 5 oogsten ongestraft gedaan en het geld ergens versluist. Tja voor een miljoen of 7 wil ik gerust ook eens een half jaartje binnen zitten.
 
Toch echt triest om te zien. Er wordt vaak met enige verbazing gepraat over het feit dat er tieners met stenen naar de politie gooien, maar als je dan ziet in wat voor gezinnen zo'n kinderen soms opgroeien moet dat echt niet verbazen.

Op die leeftijd (rond de tien jaar, al weet ik de precieze leeftijd niet meer) al zo vlot liegen tegen de politie en meegaan in het criminele gedrag van je vader (waarvan je waarschijnlijk niet eens goed en wel beseft dat het fout is) is gewoon echt een teken van het feit dat dat kind al heel zijn leven aan dat soort wandaden wordt blootgesteld. Vaderlief klopt er daar dan ook nog eens vrolijk op los nadat hij betrapt is... Dat kind had dat nu in dit geval niet gezien, maar het zou me niks verbazen als dat kind zijn vader wel vaker op anderen ziet meppen. Dat kind is eigenlijk al gedoemd voor zijn leven goed en wel begonnen is.

Ook dat randgeval dat zijn kinderen een hele nacht alleen op hotel laat om zelf te gaan zuipen en dan ladderzat staat te roepen aan de deur van het hotel in het holst van de nacht: schrijnend.

Ik volg al die realityreeksen rond de hulpdiensten al jaren, maar deze aflevering is toch een van de zwaarsten qua impact. Toont wel mooi aan hoe zo'n marginale werelden een soort van zelfvoorzienend systeem zijn waar je al van in de wieg inrolt, of je het nu wilt of niet.
 
ik vond die moeder die haar kind vergeet op een bus, en dan door een patrouille in een andere politiezone opgepikt wordt, anders toch ook straf. da's geen verstrooidheid meer he, da's van de bus stappen, naar huis gaan, en niet geïnteresseerd zijn in uw kind.
 
Terug
Bovenaan