Play4 Niveau 4 Seizoen 4: Brussel-Zuid

Ik vond het vooral frappant om te zien dat je als vlaamstalige wel direct voorgeleid wordt omdat ze minder werk hebben en dat de Franstaligen weeral eens doen wat ze willen.

Ook het gedrag van die flik. Stoere man tegen zo een gastje die nog niet gekend was en duidelijk onder de indruk was, maar tegen het echt krapuul dan wel lacherig doen.
Was dat in de laatste aflevering? Want dat heb ik precies nog niet gezien?
 
Oplossingen en meningen over deze situatie horen in P&A
Ik verschiet daar totaal niet van. Antwerpen is toch een pak minder verloederd dan Brussel? Van Brussel heb ik echt het gevoel dat ze het daar op gegeven hebben.

Antwerpen wordt vaker vermeld wegens 'de show'. Granaten en dergelijke zijn dingen die je alleen in films ziet of je moet militair zijn. Maar da's puur intimidatie terwijl het in Brussel au sérieux is. Soit, beide zijn even erg. Kogelvrijevest mét platen? Dat is letterlijk oorlogsuitrusting. Absurd dat ze dat nodig hebben hier, een rijk land in West-Europa.

Mijn oplossing: terug de Rijkswacht invoeren. Kijk naar de Guardia Civil in Spanje; die kloppen eerst vooraleer ze vragen stellen. En nee dat is niet racistisch, kan me nog herinneren dat die voetbalsupporters een pak rammel gaven omdat ze bedelaars lastigvielen.

Andere optie: niet-dodelijk wapens toestaan zoals tasers, rubberen kogels, ... want zoals iedereen weet is het hier drama en tal van papierwerk als een agent een schot afvuurt.
 
Ja laatste aflevering. Vlaamstalig drugsdealertje dat ze opgepakt hadden. Het moment dat hij zei dat hij Nederlands sprak wisten ze al dat hij binnen ging vliegen.
Dit zegt weer alles he. Doet me wat denken aan de prostitutiesector waarin ik als enige Vlaming belastingen mocht betalen. Maar buitenlanders die hier komen werken en geen cent in onze economie steken die laten ze gerust.
 
Bron ? heb je daar cijfers over ?
Wat een flauwe vraag...


Drie landen ingegeven in Google, drie keer gigantische cijfers: welfare fraud onder illegalen is gewoon een issue in heel veel landen. Lijkt mij geen reden te zijn om aan te nemen dat deze ene specifieke vorm van fraude uniek is voor België.

Denk jij echt dat zoiets alleen in België kan voorvallen?
 
  • Leuk
Waarderingen: EOR
Daarnaast is het natuurlijk weer duidelijk van welke bevolkingsgroepen de problemen komen... Ik begrijp niet dat we daar zo tolerant bij blijven en dat je als racist bestempeld wordt wanneer je dit durft te benoemen
Ik ken genoeg mensen van de bevolkingsgroepen die je bedoelt die gewoon gaan werken en een bijdrage zijn voor de maatschappij. Wat mij betreft maakt de origine of huidskleur mij geen fuck uit. Het is gewoon krapul en gespuis waarvoor ik niet zal rouwen als ze neergeknalt zouden worden, het liefst zou ik hebben dat die rivaliserende bendes elkaar afknallen. Good riddance
 
Ik ken genoeg mensen van de bevolkingsgroepen die je bedoelt die gewoon gaan werken en een bijdrage zijn voor de maatschappij. Wat mij betreft maakt de origine of huidskleur mij geen fuck uit. Het is gewoon krapul en gespuis waarvoor ik niet zal rouwen als ze neergeknalt zouden worden, het liefst zou ik hebben dat die rivaliserende bendes elkaar afknallen. Good riddance
Ik ken ook mensen uit die bevolkingsgroepen die wel gewoon hun steentje bijdragen. Neemt niet weg dat de problemen wel meestal uit die hoek komen. Daarmee zeg ik niet dat iedereen uit die bevolkingsgroepen zo is.
 
Ik vond het vooral frappant om te zien dat je als vlaamstalige wel direct voorgeleid wordt omdat ze minder werk hebben en dat de Franstaligen weeral eens doen wat ze willen.

Ook het gedrag van die flik. Stoere man tegen zo een gastje die nog niet gekend was en duidelijk onder de indruk was, maar tegen het echt krapuul dan wel lacherig doen.
ik heb dat precies ook gemist. welke flik was dat dan? die met zijn piekskes, of die Jelle?
 
ik heb dat precies ook gemist. welke flik was dat dan? die met zijn piekskes, of die Jelle?
Was er geen dat ze constant volgen. Had een muts op met een donkere korte baard.

Heb het net nog eens bekeken en kreeg een preek omdat hij niet vlug genoeg zijn schoenen aandeed en dan nog "is er een probleem? Anders kunnen we het direct regelen"
 
Laatst bewerkt:
Was er geen dat ze constant volgen. Had een muts op met een donkere korte baard.

Heb het net nog eens bekeken en kreeg een preek omdat hij niet vlug genoeg zijn schoenen aandeed en dan nog "is er een probleem? Anders kunnen we het direct regelen"
Ne stoer paljaske die zijn kleine piet wilt compenseren alé. Jelle vind ik daarentegen wel geweldig zijn job doen in ondankbare omstandigheden
 
Antwerpen wordt vaker vermeld wegens 'de show'. Granaten en dergelijke zijn dingen die je alleen in films ziet of je moet militair zijn. Maar da's puur intimidatie terwijl het in Brussel au sérieux is. Soit, beide zijn even erg. Kogelvrijevest mét platen? Dat is letterlijk oorlogsuitrusting. Absurd dat ze dat nodig hebben hier, een rijk land in West-Europa.

Mijn oplossing: terug de Rijkswacht invoeren. Kijk naar de Guardia Civil in Spanje; die kloppen eerst vooraleer ze vragen stellen. En nee dat is niet racistisch, kan me nog herinneren dat die voetbalsupporters een pak rammel gaven omdat ze bedelaars lastigvielen.

Andere optie: niet-dodelijk wapens toestaan zoals tasers, rubberen kogels, ... want zoals iedereen weet is het hier drama en tal van papierwerk als een agent een schot afvuurt.
In Marokko een paar maanden geleden kreeg ik een spervuur van vragen (sommige vragen waren gewoonweg ridicuul genre "wat kom je hier doen?" en "wie zijn jouw ouders en waar wonen ze?") ondanks dat mijn papieren in orde waren. 40 jaar ga ik er nagenoeg elk jaar naartoe en heb ik nog niemand van zijn kloten zien maken tegen de flikken
 
Wanneer je over oplossingen, bestuur, meningen en meer diepgaande discussies wilt posten vraag ik vriendelijk om een thread te zoeken in P&A waar je kunt verder gaan. Hier graag enkel over het programma en de opmerkingen erover. Ik begrijp dat ze hier dicht bij elkaar horen maar ik zie al wat overlap gebeuren.
 
In Marokko een paar maanden geleden kreeg ik een spervuur van vragen (sommige vragen waren gewoonweg ridicuul genre "wat kom je hier doen?" en "wie zijn jouw ouders en waar wonen ze?") ondanks dat mijn papieren in orde waren. 40 jaar ga ik er nagenoeg elk jaar naartoe en heb ik nog niemand van zijn kloten zien maken tegen de flikken
Natuurlijk niet. In Marokko krijg je van de matrak als je daar eens scheef kijkt naar een flik. Niet dat dat een oplossing is maar er is nog respect voor de politie.
 
Rijkswacht terug invoeren zou perfect zijn. Strenge criteria en goed compenseren.
Dat ze bang krijgen als ze die mannen zien aankomen.
Mja, we mogen er geen P&A van maken...maar wat in de jaren stilletjes werkte doet dat niet noodzakelijk vandaag de dag. Die mannen zijn ook niet immuun tegen de "grootstedelijke context", of meer cru gezegd, een kassei in het gezicht. Als "brave burger" weet ik ook niet of ik moet staan springen voor wat laagopgeleide macho's met compensatiedrang, en dat zal voor heel de samenleving zowat gelden...eigenlijk willen we allemaal die softe aanpak liever.
 
Ik vond het vooral frappant om te zien dat je als vlaamstalige wel direct voorgeleid wordt omdat ze minder werk hebben en dat de Franstaligen weeral eens doen wat ze willen.
Als die criminelen, die we in het programma zien, nu eens slim zijn, dan kijken ze naar dit programma en kunnen ze er lessen uit trekken, zoals bv. altijd Frans spreken.
Dat is imo een stommiteit om in dit programma te steken.
 
Terug
Bovenaan