Play4 Niveau 4 Seizoen 4: Brussel-Zuid

Daarvan zal zeker het grootste deel gaan werken (in het zwart nu).
Als je geen papieren hebt, kan je ook niet deelnemen aan de maatschappij.

Als je geen duidelijk hebt van, ik mag hier blijven of niet, dan kan ik mij voorstellen dat je niet in je inburgering gaat investeren.
(Nog) harder optreden voor die hele keten
Harder bestraffen van de werkgevers die hen aan het werk zet, eventueel zelfs hoofdelijk aansprakelijk ipv een lege doos als firma zonder geld

Hard bestraffen van wie iets (onder)verhuurt aan een illegaal.
Het grootste probleem is dat die landen hun moeten aanvaarden. Die illegalen geven express de naam van een land waarvan ze weten dat België hen daar niet kan naar terug sturen.
Mja zelfs al komen ze bv uit Marokko.
Politie pakt ze mee, verhoor, dvz inlichten, die zeggen "Oei jammer dat ge vandaag belt, gisteren was er plaats, maar vandaag niet" dus terug vrij laten.
Papiertje grondgebied verlaten.
Evt moeten ze voorkomen, mja naar waar die uitnodiging versturen.
 
En om naar Belgie te vliegen hebben ze ineens wel papieren?
Nee, dat kwam toch ook in het programma? van eentje:
Via Turkije binnengesmokkeld, werd dan gevoerd naar Frankrijk, daar aanvraag, maar geweigerd, dus naar Brussel voor nieuwe aanvraag. Maar geen geld meer natuurlijk. Dus doen die alles om toch maar aan geld te geraken.
 
Heb ik het goed gehoord dat die illegale dealer 5 jaar geleden werd uitgeschreven uit het bevolkingsregister en dat die tot op heden nog maandelijks een uitkering krijgt vant OCMW? Da is toch enkel in België mogelijk zulke grappen
Het zou mij niet verwonderen dat er georganiseerd fictieve personen worden aangemaakt om zo een paar keer dat bedrag per maand te incasseren.
Ik snap ook niet dat dat kan.
Politici of beleidsmakers moeten toch echt wel beschaamd zijn als ze deze beelden zien.
 
Het is en blijft gewoon jammer wat er in de grootsteden v ons land aant gebeuren is.
Mensen binnenhalen om dan nul toekomst te geven leidt enkel naar criminaliteit.
Kan ook gewoon niet anders,das een problematiek die na vele verkiezingen nog steeds op tafel zal liggen.
Das een problematiek die volgens mij gewoon niet meer op te lossen valt.
En het geweld wordt ook steeds erger.
Ik heb respect voor die flikken en ge ziet ook dat dat geen watjes zijn.
Amerikaanse toestanden,en de criminaliteit wint steeds.
Jammer om te zien dat ooit leuke toeristische plaatsen,praktisch no go zones zijn voor de burger.
En die opflakkering v die Flakka,krokodil,mefi,crack...ik zou als politicus ook niet meer weten hoe het aan te pakken.
Feit is wel dat het zo is,ik mijdt Brussel als de pest omdat ik me daar niet veilig voel. Gelukkig moet ik daar nooit meer zijn in principe,maar vroeger Anderlecht etc wel...das in mijn ogen een stinkend vuilnisbelt waar ze mij niet genoeg meer voor kunnen betalen.
Heb mijn job destijds opgezegd tijdens de Corona Lockdown omdat we daar vaak moesten zijn.
Vaak miserie gehad,echt ik krijg walgneigingen als ik daaraan terugdenk.
Ik wil absoluut niet veralgemenen maar de mens die niet ziet dat onze samenleving er in rasse schreden op achteruit aant gaan is,is blind. Sorry
 
Heb ik het goed gehoord dat die illegale dealer 5 jaar geleden werd uitgeschreven uit het bevolkingsregister en dat die tot op heden nog maandelijks een uitkering krijgt vant OCMW? Da is toch enkel in België mogelijk zulke grappen
Dat klopt gewoon niet. Als illegaal krijg je geen uitkering/leefloon.
 
Dat klopt gewoon niet. Als illegaal krijg je geen uitkering/leefloon.
Hij was ook niet illegaal. Hij was een Syrische vluchteling volgens de aflevering. En is sinds vijf jaar niet meer ingeschreven in het bevolkingsregister, maar is wel een OCMW-uitkering blijven krijgen.

Ik denk ook niet dat zoiets "alleen in België" mogelijk is, maar zo ongeveer overal. Niet dat het daarom oké of prima is.
 
Hij was ook niet illegaal. Hij was een Syrische vluchteling volgens de aflevering. En is sinds vijf jaar niet meer ingeschreven in het bevolkingsregister, maar is wel een OCMW-uitkering blijven krijgen.

Ik denk ook niet dat zoiets "alleen in België" mogelijk is, maar zo ongeveer overal. Niet dat het daarom oké of prima is.
In het fragment gebruikt zowel programmamaker als politieagent het woord illegalen, illegaal?
 
In het fragment gebruikt zowel programmamaker als politieagent het woord illegalen, illegaal?
Als het specifiek over die man gaat, wordt alleen "vluchteling" gebruikt. Da's wel een verschil. Je weet uit die context niet dat hij op het moment van het begin van de uitkering hier illegaal was.
 
Dien Erik Geens lijkt mij ook wel ne goeie ze. "ik wil dit soort programma's niet meer maken"? daarmee dat hij 1 dag na een aanslag daar al terug staat met zijn ploeg.

en dat van die krakers dat dat een grootstad onwaardig is... dat zijn omstandigheden die je vindt in élke grootstad hoor.
ge kunt niet in de illegaliteit leven, zonder inkomen zitten, en drugsverslaafd zijn, maar wel in een gemiddelde luxe leven.

ik ben er wel van verschoten dat er in Brussel meer mensen vermoord worden in de drugscriminaliteit, dan in Antwerpen. want je hoort idd constant over Antwerpen, en zelden over Brussel.
 
Dien Erik Geens lijkt mij ook wel ne goeie ze. "ik wil dit soort programma's niet meer maken"? daarmee dat hij 1 dag na een aanslag daar al terug staat met zijn ploeg.

en dat van die krakers dat dat een grootstad onwaardig is... dat zijn omstandigheden die je vindt in élke grootstad hoor.
ge kunt niet in de illegaliteit leven, zonder inkomen zitten, en drugsverslaafd zijn, maar wel in een gemiddelde luxe leven.

ik ben er wel van verschoten dat er in Brussel meer mensen vermoord worden in de drugscriminaliteit, dan in Antwerpen. want je hoort idd constant over Antwerpen, en zelden over Brussel.
Ik verschiet daar totaal niet van. Antwerpen is toch een pak minder verloederd dan Brussel? Van Brussel heb ik echt het gevoel dat ze het daar op gegeven hebben.
 
Gisteren de 2 eerste afleveringen gezien van het laatste seizoen. Ik vond vooral het stuk frappant waar de flikken stopten met een achtervolging in een wijk waar ze bekogeld werden omdat de vluchter zijn wijk had gewaarschuwd dat hij eraan kwam met flikken achter hem aan. Maar het is geen "No go"-zone hoor, want ze hebben toch "geprobeerd". Komaan he... Dat is gewoon een teken geven aan die wijk dat de politie bekogelen het gewenste effect heeft en ze hier dus vooral mee moeten doorgaan.

Daarnaast is het natuurlijk weer duidelijk van welke bevolkingsgroepen de problemen komen... Ik begrijp niet dat we daar zo tolerant bij blijven en dat je als racist bestempeld wordt wanneer je dit durft te benoemen. En ze wandelen allemaal een paar uur later gewoon het politiekantoor terug buiten, dus ik begrijp wel dat je daar als politie moedeloos van wordt. Maar als ik mijn boete niet betaal wanneer ik iets te snel rijd, dan komen ze op de duur loonbeslag leggen of komt de deurwaarder aan mijn deur. Tja, prioriteiten zeker...
 
Gisteren de 2 eerste afleveringen gezien van het laatste seizoen. Ik vond vooral het stuk frappant waar de flikken stopten met een achtervolging in een wijk waar ze bekogeld werden omdat de vluchter zijn wijk had gewaarschuwd dat hij eraan kwam met flikken achter hem aan. Maar het is geen "No go"-zone hoor, want ze hebben toch "geprobeerd". Komaan he... Dat is gewoon een teken geven aan die wijk dat de politie bekogelen het gewenste effect heeft en ze hier dus vooral mee moeten doorgaan.

Daarnaast is het natuurlijk weer duidelijk van welke bevolkingsgroepen de problemen komen... Ik begrijp niet dat we daar zo tolerant bij blijven en dat je als racist bestempeld wordt wanneer je dit durft te benoemen. En ze wandelen allemaal een paar uur later gewoon het politiekantoor terug buiten, dus ik begrijp wel dat je daar als politie moedeloos van wordt. Maar als ik mijn boete niet betaal wanneer ik iets te snel rijd, dan komen ze op de duur loonbeslag leggen of komt de deurwaarder aan mijn deur. Tja, prioriteiten zeker...
Ik vond het vooral frappant om te zien dat je als vlaamstalige wel direct voorgeleid wordt omdat ze minder werk hebben en dat de Franstaligen weeral eens doen wat ze willen.

Ook het gedrag van die flik. Stoere man tegen zo een gastje die nog niet gekend was en duidelijk onder de indruk was, maar tegen het echt krapuul dan wel lacherig doen.
 
Heb ik het goed gehoord dat die illegale dealer 5 jaar geleden werd uitgeschreven uit het bevolkingsregister en dat die tot op heden nog maandelijks een uitkering krijgt vant OCMW? Da is toch enkel in België mogelijk zulke grappen

cKptqXO.png
 
Terug
Bovenaan