Nieuwe aankoop auto ( Peugeot 308 - Hyundia I30n - Opel Astra - Skoda Octavia )

Met alle respect, hoe kan je een oordeel vormen over een wagen als je ze als firmwagen rijdt (elke x jaar buiten)? De kwaliteit van een wagen komt meestal na een jaar of 5 bovendrijven...
Mijn vorige Opel was 17 jaar, de Opel waar ik nu mee rijd is 12 jaar.(benzine versie)
Nog nooit problemen mee gehad.
 
Onbetrouwbaar zal ik niet zeggen, sorry hij had niet de 120I, hij had een 1500CC blok.
Ik denk ook dat veel mensen veel te veel die brol 95 tanken.
Ik tank ook wel is 95benzine, maar tank wel meestal Shell V power 98 of Aral 102 in Duitsland.
Persoonlijk vind ik ook wel dat die te snel reed bij koude motor.Ik ga niet zeggen dat hij echt open trok, maar toch te snel naar mijne mening.
Nog nooit problemen gehad me die brol '95.
 
Daar kan ik niet over meespreken natuurlijk.
Rij zelf nu met de Astra j (2010) 1.4 benzine.
Mijn vorige Astra g (2003) 1.4 benzine.
Dan spreek je gewoon over een andere wagen en is uw ervaring ook niet relevant.

Ik heb nog Skoda’s van 1995 gezien, absolute rotzooi. Koop je vandaag een Octavia dan is dat gewoon een totaal andere wagen die volgens een volledig andere manier en filosofie gebouwd is.

Een Volvo was vroeger ook bulletproof. Die bleven maar rijden en kreeg je niet kapot.
Vertel dat maar eens tegen de mensen met een eerste generatie V40 met Renault motor. Die wagens werden kapot afgeleverd.
 
Ik rij een 2016 Opel Astra 1.4 benzine, laatste model dus van voor de overname met PSA groep. Heeft mij tot nu toe nooit in de steek gelaten maar zou toch ook niet meer de eerste keuze zijn. Was voor een stuk ook op aanraden van meerdere mensen uit de familie, die ironisch genoeg ondertussen zelf niet meer Opel rijden ...

Al vrij snel rammeltjes van achter het dashboard, koffer slecht geïsoleerd waardoor die relatief veel rolgeluid doorlaat, ...
Motorisch gezien heeft mijn generatie 1.4 motor ook verhoogd risico op LSPI (low speed pre-ignition) waardoor in het slechtste geval en met verkeerd rijgedrag (rijden gelijk met een diesel in lage toeren) één of meerdere cilinders het op relatief korte termijn gewoon kunnen begeven door compressieverlies. Is nadien wel een ECU update voor geweest en speciale olie voorgeschreven om dat risico te beperken, maar blijven slechts lapmiddeltjes. Er wordt op fora eerder aangeraden om voor de 1.6 te gaan als je toch dat model Astra wilt.

Nu quasi elk model/merk heeft wel iets van issues en de auto rijdt voor de rest gewoon goed :unsure:

Zou zelf uit dat lijstje voor de Skoda Octavia of Hyundai i30 (N) gaan.
 
Onze Astra G (1.6i 16v) dit jaar weggedaan, net geen 20 jaar oud. Reed nog uitstekend. Nauwelijks iets aan geweest op die 20 jaar. Denk 1 keer uitlaat vervangen en dat moet het zowat geweest zijn.

Astra H break (1.3CDTI) 70K km mee gereden, sensor van een paar euro eens moeten vervangen, voor de rest vlekkeloos.

De Astra F die we eerst hadden zwijg ik over 😄
Had een rotte Isuzu 1.7 dieselmotor.
 
Wat denken jullie van deze?

Me oog is nu daarop gevallen


Dat ik niet meer weet wat je wil 😉

Lijkt veel waar voor je geld dit, en absoluut heel ruim, maar een heel ander type wagen dan een C-segment hatchback natuurlijk. Dit gaat minder snedig rijden en vooral comfortabel zijn.
 
Idd, ook al van 2017. Dat is zeker al geen recente occassie meer ;)
Dan vind ik die Mazda 6 een betere keuze.

Al eens gedacht om over de grens te gaan kijken? Bij Mobile kun je ook 3 merken selecteren die je vooral niet wilt, kan ook handig zijn

FF rap 2 voorbeeldjes:


PS persoonlijk vind ik dat interieur van Opel :puke: , maar "les gouts et les coleurs ... " :)
 
Laatst bewerkt:
Geen idee hoe dat werkt via Duitsland. Durf dat precies niet :( Ja idd is van 2017 wel heel weinig kilometers en veel opties.
 
Geen idee hoe dat werkt via Duitsland. Durf dat precies niet :( Ja idd is van 2017 wel heel weinig kilometers en veel opties.
Er is er hier een specifiek topic over. Er zijn ook firma's die alles voor jou doen, reken dan op ongeveer 1000-1500€. Maar de wagen wordt dan wel aan je deur afgeleverd.
 
Zie topic maar Leeco is de bekendste

Je kan bv eens video bellen met de verkoper en hem zo de wagen te laten tonen. Of je maakt er een weekendje van om de wagen eens te gaan bekijken en wat bezienswaardigheden in de buurt, ...
 
Met alle respect, hoe kan je een oordeel vormen over een wagen als je ze als firmwagen rijdt (elke x jaar buiten)? De kwaliteit van een wagen komt meestal na een jaar of 5 bovendrijven...
Je hebt daar mss wel een punt
Heb 5 jaar met de wagens gereden, Astra J 1.3 Cdti 180.000 km, Astra K 1.6 Cdti 188.000km, mss maar 5 jaar mee gereden maar wel veel kilometers mee gedaan zonder issues, dat zegt in mijn ogen toch ook iets over de kwaliteit vd wagens.
 
Laatste keer dat ik stoor heb me keuze gemaakt haha

Op basis van kwaliteit en beste prijs. Wat zou je nemen? Vind ze allemaal mooi





 
Terug
Bovenaan