Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Uiteindelijk is dat ook gewoon een wagen die voldoet aan de eisen he. Alleen zal je wat comfort inboeten (al valt dat eigenlijk nog wel mooi hoor). Ik heb die destijds gekocht omdat ik voor dezelfde prijs zelfs geen instap golf kon vinden...Wil je een compacte wagen en toch ruimte koop dan iets met magic seats
Wat ik uit eniac zijn lijstje zou kiezen kunnen jullie niet raden
de hyundai i30n
Zo een 1-reeks als in een 120i?Zo'n Mazda 6 is ook wel top.
Collega van mij had zo'n 1 reeks, eerst motor volledig kapot en laten maken en dan versnellingsbak stuk.
1) uw motor gaat niet kapot van 95 te tankenOnbetrouwbaar zal ik niet zeggen, sorry hij had niet de 120I, hij had een 1500CC blok.
Ik denk ook dat veel mensen veel te veel die brol 95 tanken.
Ik tank ook wel is 95benzine, maar tank wel meestal Shell V power 98 of Aral 102 in Duitsland.
Persoonlijk vind ik ook wel dat die te snel reed bij koude motor.Ik ga niet zeggen dat hij echt open trok, maar toch te snel naar mijne mening.
Ook geleerd in 2008 misschien? Waarom zou die stuk gaan van 95 te tanken? Amuse me. Leg het dan eens uit?1)De Peugeot 308 met 1.2 Puretech motor gaat wel stuk van 95benzine en moto's ook.
2)Van snel op te trekken met koude motor gaat uw motor wel stuk,meestal joint de cullase en de versnellingsbak gaat hiervan ook stuk, heb ik allemaal geleerd in automekaniek.
Ik volg die gast ook niet overal, maar tis wel none Johnny met een luide uitlaat op die auto van remus ofzo lol
copy paste:
Koppakking - 307 Forum
https://www.307forum.nl › viewtopic
04 Jul 2008 — Voornaamste oorzaak van kapotte koppakking zijn zoals CvW ook al aangeeft de motor zwaar belasten als hij nog koud is. Vooral het hoog in de toeren rijden.
1) En hebben ze u dat uitgelegd waarom? Of was het gewoon de leraar die zei "ja, al die kapotte 308'en tankten 95 ze"? Die motor is letterlijk ontworpen om op 95 octaan benzine te rijden.1)De Peugeot 308 met 1.2 Puretech motor gaat wel stuk van 95benzine en moto's ook.
2)Van snel op te trekken met koude motor gaat uw motor wel stuk,meestal joint de cullase en de versnellingsbak gaat hiervan ook stuk, heb ik allemaal geleerd in automekaniek.
Ik volg die gast ook niet overal, maar tis wel none Johnny met een luide uitlaat op die auto van remus ofzo lol
copy paste:
Koppakking - 307 Forum
https://www.307forum.nl › viewtopic
04 Jul 2008 — Voornaamste oorzaak van kapotte koppakking zijn zoals CvW ook al aangeeft de motor zwaar belasten als hij nog koud is. Vooral het hoog in de toeren rijden.
Effectief, gisteren eens doorgetrokken tot 7500 rpm, en dat voelt echt vrij onnatuurlijk aan om te doen omdat je dan toch al zeker 2000 toeren het gevoel hebt dat hij misschien toch zou moeten schakelenOok geleerd in 2008 misschien? Waarom zou die stuk gaan van 95 te tanken? Amuse me. Leg het dan eens uit?
En nu zeg je iets heel anders dan daarjuist. Snel rijden =/= motor zwaar belasten.
Ik denk dat de meeste mensen schrik hebben VOOR dat hun motor zwaar belast wordt. Een naftje kan vaak makkelijk tot 6k toeren doortrekken, maar bij 4k hebben de meesten al iets van "how, da maakt veel lawaai, kzal maar wat minder gas geven."
Ik rijd mijn diesel ook altijd rustig warm (<2000 rpm), vooraleer ik eens hoger in de toeren ga. De olie is meestal na 15min op temperatuur en dan verloopt de smering van de motor beter.Ook geleerd in 2008 misschien? Waarom zou die stuk gaan van 95 te tanken? Amuse me. Leg het dan eens uit?
En nu zeg je iets heel anders dan daarjuist. Snel rijden =/= motor zwaar belasten.
Ik denk dat de meeste mensen schrik hebben VOOR dat hun motor zwaar belast wordt. Een naftje kan vaak makkelijk tot 6k toeren doortrekken, maar bij 4k hebben de meesten al iets van "how, da maakt veel lawaai, kzal maar wat minder gas geven."
Dat spreek ik ook niet tegen dat het beter is. Ik zeg dat dat wel overdreven is zoals het hier gesteld wordt.Ik rijd mijn diesel ook altijd rustig warm (<2000 rpm), vooraleer ik eens hoger in de toeren ga. De olie is meestal na 15min op temperatuur en dan verloopt de smering van de motor beter.
Dat is ofwel een driecilinder die je zelf niet zou kopen (meestal leasing), ofwel de 1.6L die door Peugeot werd gebouwd in Frankrijk, toen ze nog een samenwerking hadden met BMW. Dus als je het bouwjaar/motortype kent, komt de aap zo uit de mouw. Rarara waarom die samenwerking gestopt werd.Onbetrouwbaar zal ik niet zeggen, sorry hij had niet de 120I, hij had een 1500CC blok.
Ook geleerd in 2008 misschien? Waarom zou die stuk gaan van 95 te tanken? Amuse me. Leg het dan eens uit?
Dat daar problemen mee zijn, zeker ook bij oldtimers, is iets heel anders toch nog? Euro 95 bevat in België 10% ethanol, in andere landen verschilt dit soms.Blijkbaar is er wel een probleem met 1.2 puretechs en ethanol. Gezien dat meeste 95 nu 10% ethanol bevat in België.
Het gaat om mogelijk alle geproduceerde exemplaren, aangezien er in de fabriek nog geen definitieve oplossing voor het probleem is gevonden. De constructeurs komen (gedeeltelijk) tussenbeide tot vijf jaar of 150.000 kilometer, tenzij je de onderhoudstermijn met meer dan 3.000 kilometer of meer dan drie maanden hebt overschreden. Hetzelfde geldt als de aanbevolen oliekwaliteit niet wordt gerespecteerd, en de werkplaatsen krijgen zelfs de opdracht de conformiteit van de injectoren en het ethanolgehalte in de tank te controleren. Wie op E85 rijdt (benzine met tot 15 procent ethanol; vooral in Frankrijk verkrijgbaar), riskeert zelf in de buidel te moeten tasten.
“Miseriemotor” 1.2 benzine Peugeot, Citroën, DS en Opel: betrouwbaarheid en service laten te wensen over
De PureTech driecilinder-benzinemotor van Stellantis, die in talloze modellen van Peugeot, Citroën, DS en Opel zit, kampt met grote betrouwbaarheidsproblemen. Distributieriem die springt, hogedrukpomp die het begeeft, zelfontbranding, olieverbruik, poreuze cilinderkop… Er zijn redenen genoeg om...www.autonieuws.be
Doe zo belachelijk niet, gij denkt dat ge de autospecialist zijt.Ook geleerd in 2008 misschien? Waarom zou die stuk gaan van 95 te tanken? Amuse me. Leg het dan eens uit?
En nu zeg je iets heel anders dan daarjuist. Snel rijden =/= motor zwaar belasten.
Ik denk dat de meeste mensen schrik hebben VOOR dat hun motor zwaar belast wordt. Een naftje kan vaak makkelijk tot 6k toeren doortrekken, maar bij 4k hebben de meesten al iets van "how, da maakt veel lawaai, kzal maar wat minder gas geven."
Het gaat over de 307 hier tot 2019... Hier ook1)De Peugeot 308 met 1.2 Puretech motor gaat wel stuk van 95benzine en moto's ook.
2)Van snel op te trekken met koude motor gaat uw motor wel stuk,meestal joint de cullase en de versnellingsbak gaat hiervan ook stuk, heb ik allemaal geleerd in automekaniek.
Ik volg die gast ook niet overal, maar tis wel none Johnny met een luide uitlaat op die auto van remus ofzo lol
copy paste:
Koppakking - 307 Forum
https://www.307forum.nl › viewtopic
04 Jul 2008 — Voornaamste oorzaak van kapotte koppakking zijn zoals CvW ook al aangeeft de motor zwaar belasten als hij nog koud is. Vooral het hoog in de toeren rijden.
Los van 95 of 98 ?? Dat denk ik niet.Dat daar problemen mee zijn, zeker ook bij oldtimers, is iets heel anders toch nog? Euro 95 bevat in België 10% ethanol, in andere landen verschilt dit soms.
De ethanol staat los van '95 of 98'.
Ook geleerd in 2008 misschien? Waarom zou die stuk gaan van 95 te tanken? Amuse me. Leg het dan eens uit?
1) En hebben ze u dat uitgelegd waarom? Of was het gewoon de leraar die zei "ja, al die kapotte 308'en tankten 95 ze"? Die motor is letterlijk ontworpen om op 95 octaan benzine te rijden.
Blijkbaar is er wel een probleem met 1.2 puretechs en ethanol. Gezien dat meeste 95 nu 10% ethanol bevat in België.
Het gaat om mogelijk alle geproduceerde exemplaren, aangezien er in de fabriek nog geen definitieve oplossing voor het probleem is gevonden. De constructeurs komen (gedeeltelijk) tussenbeide tot vijf jaar of 150.000 kilometer, tenzij je de onderhoudstermijn met meer dan 3.000 kilometer of meer dan drie maanden hebt overschreden. Hetzelfde geldt als de aanbevolen oliekwaliteit niet wordt gerespecteerd, en de werkplaatsen krijgen zelfs de opdracht de conformiteit van de injectoren en het ethanolgehalte in de tank te controleren. Wie op E85 rijdt (benzine met tot 15 procent ethanol; vooral in Frankrijk verkrijgbaar), riskeert zelf in de buidel te moeten tasten.
“Miseriemotor” 1.2 benzine Peugeot, Citroën, DS en Opel: betrouwbaarheid en service laten te wensen over
De PureTech driecilinder-benzinemotor van Stellantis, die in talloze modellen van Peugeot, Citroën, DS en Opel zit, kampt met grote betrouwbaarheidsproblemen. Distributieriem die springt, hogedrukpomp die het begeeft, zelfontbranding, olieverbruik, poreuze cilinderkop… Er zijn redenen genoeg om...www.autonieuws.be