hellmut
Active member
Ik ga hier niet zo kort door de bocht gaan om te zeggen dat jij er niks van kent, maar ik zie toch meer kennis in de stelling van @phate_13 dan die van jou. Anderen hier, die niet dezelfde mening hebben als jij, verslijten als een “bende prutsers” vind ik op zijn zachts gezegd not done.Doe zo belachelijk niet, gij denkt dat ge de autospecialist zijt.
Ge kent er niks van, ten eerste die Peugeot 1.2 gaan wel stuk van Ethanol en moto's ook en oldtimers ook iedereen weet dat 95Benzine rotzooi is.
2) Iedereen weet als je snel optrek dat uw motor daar stuk van gaat, en de versnellingsbak gaat daar ook stuk van zoals ik gezegd heb lol
Jullie denken dat je hier alles weet en ge kent er niks van, laatste post hier, moet jullie belachelijke mentaliteit niet meer zien doei.
Bende prutsers weten hier nog altijd niet dat Bmw, Mercedes en Audi prullen zijn.
Betrouwbare wagens zijn Mazda 2.0benzine geen Diesels, Lexus etc.. en de Zuid koreaanse auto's Kia en Hyundai.
Zo nu hebben jullie is echt iets geleerd, want jullie kennen er hier niks van.
Zelf ben ik van mening om de visie van de duurzaamheid van automerken van “vroeger“ toch wat bij te stellen. Het hoge productieaantal (kostenbesparing) en de kruisbestuiving van diverse onderdelen over diverse merken zijn zodanig groot dat alle constructeurs wel ergens problemen hebben.
Maar zo lees ik het helemaal niet. Ik lees het artikel dat het over alle (8) PureTech modellen gaat, en dan een stukje specifiek over die 110 & 130 pk versies.Het gaat over de 307 hier tot 2019... Hier ook
“Miseriemotor” 1.2 benzine Peugeot, Citroën, DS en Opel: betrouwbaarheid en service laten te wensen over
De PureTech driecilinder-benzinemotor van Stellantis, die in talloze modellen van Peugeot, Citroën, DS en Opel zit, kampt met grote betrouwbaarheidsproblemen. Distributieriem die springt, hogedrukpomp die het begeeft, zelfontbranding, olieverbruik, poreuze cilinderkop… Er zijn redenen genoeg om...www.autonieuws.be
Eigenaars van een Citroën, DS en Peugeot uitgerust met de 1.2 PureTech turbomotor (110 en 130 pk geproduceerd van maart 2013 tot april 2017) worden sinds eind 2020 aan de hand van een terugroepactie uitgenodigd voor een werkplaatsbezoek
De nieuwe 308 is van 2021-22 en het valt af te wachten of het nog van dat is. Stellentas wist het wel en raadt dus kwaliteits olie aan en zeker tijdig onderhoud. Het ligt ook wel soms aan mensen die met ander dan de aangeraden olie rijden, slecht onderhoud, koud te fel gaan optrekken ...
Ik heb de research gedaan toen ik een 208 kocht in maart 2021. 1.2 pure tech automaat 100pk, absoluut geen schijtmotor vind ik. Zeer soepele automaat etc.
Een vriend had een lease Opel crossland met pure tech 1.2 van 2017 tot 2021. Geen enkel probleem in 4 jaar tijd. Hij heeft auto mechanica gedaan in avondschool en weet ook wel wat.
Dat uw kennissen geen problemen hebben gehad wil ik heel graag geloven, mecaniciens uit officiële PSA garages lijken toch de stelling van de vele problemen te bevestigen. Dan gaat het enkel nog over de benzines, de PSA diesel, die heel veel merken gebruik(t)en (oa euro 5), blijken nu meer dan andere falen op de PN test naar het schijnt.