Nieuwe aankoop auto ( Peugeot 308 - Hyundia I30n - Opel Astra - Skoda Octavia )

Van de Insignia's die eerste. Goedkoper en meer opties.

De A3 heeft een 1.0 met 116PK, terwijl je iets wou dat al iets meer pit dan gemiddeld had? Uitrusting ook niet echt top. Vind dan dat je voor je budget elders meer wagen krijgt.

De Peugeot is veel nieuwer, veel meer opties en veel minder kilometer.

Tussen deze selectie zou ik dus voor ofwel de eerste Insignia gaan, ofwel de Peugeot.

Maar om dan heel eerlijk te zijn zou ik de meeste wagens die ik bij elkaar zocht op de eerste pagina van deze thread verkiezen boven beiden (toch minstens boven de Peugeot gezien ze allemaal in dezelfde klasse zitten).
 
Slaap er nog eens over tot volgend jaar😁

Uiteindelijk moet je zelf je gevoel volgen.

Nu type -r turbo is ging ik ook nooit 2ehands kopen.
In mijn ogen was turbo 2ehands kopen nog meer risicovoller dan NA maar kijk we hebben nu 2 turbos bij😊
 
Welke zijn dat dan?

Geen fan van ford

Denk die Insignia of een Audi A4
VAG is de volkswagen groep, dus VW Audi Skoda...

Deze bijvoorbeeld: https://www.autoscout24.be/nl/aanbo...source_otp=t40&source=listpage_search-results

Veel opties, weinig kilometers, en 150pk + DSG automatische versnellingsbak geeft zeker een sportief gevoel.

en heeft ook nog 4 cilinders, ik ken weinig van auto's maar een bevriende garagist raadde me toch aan om 3 cilinders te vermijden, geen idee of dat met reden is.
 
Welke zijn dat dan?

Geen fan van ford

Denk die Insignia of een Audi A4
Besef je ook wel heel goed dat de onderhoudskosten van een wagen altijd in verhouding staan tot de nieuwprijs van een wagen. Deze wagens zullen vermoedelijk duurder zijn op langere termijn dan de kleinere wagens waar je eerst naar keek. Heb zelf een Audi A4 gehad privé, en ja, natuurlijk kun je altijd dingen aan de hand hebben, maar als ik dan iets had, was dat toch ook weer een stuk duurder dan mijn huidige wagen.

En dat zijn zeker geen sportieve wagens. Integendeel.
 
Besef je ook wel heel goed dat de onderhoudskosten van een wagen altijd in verhouding staan tot de nieuwprijs van een wagen. Deze wagens zullen vermoedelijk duurder zijn op langere termijn dan de kleinere wagens waar je eerst naar keek. Heb zelf een Audi A4 gehad privé, en ja, natuurlijk kun je altijd dingen aan de hand hebben, maar als ik dan iets had, was dat toch ook weer een stuk duurder dan mijn huidige wagen.

En dat zijn zeker geen sportieve wagens. Integendeel.
Wat in feite onzin is, want de motor die je pakweg in uw A6 terugvindt is dezelfde als in een A3. De diesel dan toch.
De 1.4l in uw A4 is krak dezelfde als die in een VW, Seat, Skoda en elke andere wagen uit de VAG stal.
 
Welke zijn dat dan?

Geen fan van ford

Denk die Insignia of een Audi A4
VAG is idd de Volkswagen groep, dus VW, Audi, Skoda, Seat, Cupra.... allemaal dezelfde chassisplatformen en motoren, om van de rest nog maar te zwijgen. Ik heb zelf de 1.4 150pk ACT motor, deze heeft op kruissnelheid de technologie aan boord om 2 cylinders uit te schakelen, dat is dan ook nog eens zo zuinig als een diesel als je veel op de autosnelweg tegen 120km/u onderweg bent.
De 1.4 wordt al een aantal jaren niet meer gemaakt door de strengere emissie normen, is nu een 1.5 ACT met dezelfde pk's.
Het verbruik van een benzinemotor is wel gevoeliger aan file dan een diesel vind ik zelf. Bij een gemengd traject zonder files kan ik al snel 4.5liter/100km rijden met deze motor. In een typisch topfile seizoen gaat dat snel richting de 6.5 liter/100km.
 
@phate_13 is dat niet gewoon omdat het de naam Audi is dat dat een stukje duurder is?
Ik ging ermee naar een onafhankelijk garagist waar ik ook met de voorgaande auto ging. Was toch ook een stuk duurder.
Wat in feite onzin is, want de motor die je pakweg in uw A6 terugvindt is dezelfde als in een A3. De diesel dan toch.
De 1.4l in uw A4 is krak dezelfde als die in een VW, Seat, Skoda en elke andere wagen uit de VAG stal.
Ik begrijp wat je wilt zeggen, maar mijn ervaring leert me iets anders.
Een zwaardere wagen zal ook gewoon meer slijten dan een lichtere wagen, is ook gewoon pure fysica.
 
Besef je ook wel heel goed dat de onderhoudskosten van een wagen altijd in verhouding staan tot de nieuwprijs van een wagen. Deze wagens zullen vermoedelijk duurder zijn op langere termijn dan de kleinere wagens waar je eerst naar keek. Heb zelf een Audi A4 gehad privé, en ja, natuurlijk kun je altijd dingen aan de hand hebben, maar als ik dan iets had, was dat toch ook weer een stuk duurder dan mijn huidige wagen.

En dat zijn zeker geen sportieve wagens. Integendeel.
Heb de vergelijking hier eens gemaakt, en dat verschil valt echt wel mee soms ;).
 
VAG is de volkswagen groep, dus VW Audi Skoda...

Deze bijvoorbeeld: https://www.autoscout24.be/nl/aanbo...source_otp=t40&source=listpage_search-results

Veel opties, weinig kilometers, en 150pk + DSG automatische versnellingsbak geeft zeker een sportief gevoel.

en heeft ook nog 4 cilinders, ik ken weinig van auto's maar een bevriende garagist raadde me toch aan om 3 cilinders te vermijden, geen idee of dat met reden is.
Dan weet ge niet wat een sportief gevoel betekent. T is niet omdat het snel gaat dat het sportief is he.

Wel redelijke motor, maar ook gekend om olieverbruik
 
Ik begrijp wat je wilt zeggen, maar mijn ervaring leert me iets anders.
Een zwaardere wagen zal ook gewoon meer slijten dan een lichtere wagen, is ook gewoon pure fysica.
Het verschil tussen een A4 en een golf of A3 in gewicht is echt 2x niks eh.
Maak de berekening maar eens voor een A4 van 1500kg en een A3 van 1350kg van hun plek te krijgen, dat verschil is minimaal. :p

Ook qua sleet is dat echt geen verschil hoor. Ja om aan te zetten zal dat iets meer koppel vragen. Maar bij normaal rijgedrag heeft een motor echt 0,0 probleem om koppel te leveren hoor.
De reden van falingen zijn meestal elders te zoeken. Denk dan maar aan gewoon geen juist onderhoud of te laat een diagnose van een probleem stellen.
 
Oke besluit genomen nieuwe jaar nieuwe keuze haha maar nu vaste keuze.

Audi A3!

Iemand kenner hierin dat ik paar zoekertjes mag doorsturen?

Alvast bedankt voor alle hulp
 
Oke besluit genomen nieuwe jaar nieuwe keuze haha maar nu vaste keuze.

Audi A3!

Iemand kenner hierin dat ik paar zoekertjes mag doorsturen?

Alvast bedankt voor alle hulp
Zet die hier gewoon. Volk genoeg dat er wat van kent 🙂
 
Sowieso in Duitsland kopen als je meer value for money wil. Hier enkele leuke opties (sedan):






Hier zou ik voor gaan:

 
Terug
Bovenaan