Nieuwe aankoop auto ( Peugeot 308 - Hyundia I30n - Opel Astra - Skoda Octavia )

Oke besluit genomen nieuwe jaar nieuwe keuze haha maar nu vaste keuze.

Audi A3!

Iemand kenner hierin dat ik paar zoekertjes mag doorsturen?

Alvast bedankt voor alle hulp
Jammer om te lezen dat je geen wagen meer ambieert met sportief rijgedrag. Alvast nog veel succes met de zoektocht!
 


Gaat tussen deze. Welke beste van prijs kwaliteit en taksen op een jaar?

Morgen en donderdag bekijk ik deze.

( ga toevallig richting duitsland daarmee :D )
 


Gaat tussen deze. Welke beste van prijs kwaliteit en taksen op een jaar?

Morgen en donderdag bekijk ik deze.

( ga toevallig richting duitsland daarmee :D )
Audi A3

1672697475498.png


Opel Insignia

1672697637143.png


Maar dat kun je natuurlijk ook zelf ;)

 
Dan weet ge niet wat een sportief gevoel betekent. T is niet omdat het snel gaat dat het sportief is he.

Wel redelijke motor, maar ook gekend om olieverbruik
Ik ben het er mee eens dat een Golf niet meteen het meest sportieve stuurgevoel geeft, maar ik rij toch honderd keer liever in een Golf van 150pk met DSG automaat dan een handgeschakelde audi A3 van 116pk.

Ik zou TS aanraden om toch met verschillende auto's proef te rijden alvorens een te kopen.
 
Ik ben het er mee eens dat een Golf niet meteen het meest sportieve stuurgevoel geeft, maar ik rij toch honderd keer liever in een Golf van 150pk met DSG automaat dan een handgeschakelde audi A3 van 116pk.

Ik zou TS aanraden om toch met verschillende auto's proef te rijden alvorens een te kopen.
In die prijsklasse is die i30N de enige die echt leuk rijdt...
 
In die prijsklasse is die i30N de enige die echt leuk rijdt...
Kan je “die i30n” is toelichten?
Want een i30n is duurder natuurlijk.

Ja je kan ook eentje vinden die even duur is, maar dan vergelijk je niet meer dezelfde km-standen en staat.

Maar goed een handgeschakelde 1.0l A3, zo een beetje alles zal leuker rijden :p
 
Kan je “die i30n” is toelichten?
Want een i30n is duurder natuurlijk.

Ja je kan ook eentje vinden die even duur is, maar dan vergelijk je niet meer dezelfde km-standen en staat.

Maar goed een handgeschakelde 1.0l A3, zo een beetje alles zal leuker rijden :p
Een 2e hands met 40000km (eniac had hier eentje gezet) zat onder de 25000€, dacht ik?
 
Een 2e hands met 40000km (eniac had hier eentje gezet) zat onder de 25000€, dacht ik?
Aah die had ik volledig gemist!
Nee inderdaad dat is wel een mooie deal, diegenen ik zag waren wel duurder.

In feite nog maar eens bewijs hoe schijteduur zo een A3 is :p
Als je het mij vraagt kan je dit nog moeilijk verantwoorden buiten met “ik heb liever de A3”. Of dat de A3 goedkoper is in onderhoud.
 
Als je het mij vraagt kan je dit nog moeilijk verantwoorden buiten met “ik heb liever de A3”. Of dat de A3 goedkoper is in onderhoud.

Tja, soms wil het hart wat en dan kan de ratio al eens naar achter schuiven.

Alleen, in dit geval... De vereisten van de eerste pagina: max 50K km, snel optrekken, leuke opties/Android auto/goede audio.

Bovenstaande Audi: absoluut mooie wagen qua exterieur, maar bijna dubbel zoveel km, nogal tamme motor, niet echt uitgebreid qua opties (en geen AA of audio upgrade). Dan schuif je dus zowat al je criteria opzij he, en dan vraag ik me af of het dat waard is.

Nu goed, het is uiteindelijk voor de TS, en die moet er tevreden mee zijn. Niet ik. Maar als je voorop stelde om wat pit te hebben en je gaat dan voor een 1.0... ik vrees gewoon dat hij snel weer spijt heeft.
 
Ik denk soms dat bij een sportmodel bij normaal gebruik vele dingen het langer uithouden qua slijtage.

Bvb koppeling :meestal versterkt en berekend voor de sportieve cijfers v d motor.
Ophangingsrubbers : meestal wat harder en voller
Dempers ,remmen ...

Mn vorigge type-r (fn2 2009 ) is wat vergelijkbaar zoals hierboven.

Kinderkoetsentijd was gepasseert en de vrouw wou terug een iets kleinere wagen dan de accord tourer waar we mee reden.

Civic Gekocht op 48dkm in 2013
9 jaar mee gebold met enkel onderhoudskosten.
Buiten eens de voorste schokdempers en een t-valve voor recirculatie benzinedampen en een rollement v de multiriem dat lawaai maakte als extra onderhoudskost.

Verkocht in 2021 met 248dkm met nog de eerste koppeling.
Motor nog in superstaat,na 5000km moest er eens een 3-400 ml olie bij om terug op max-level te staan
 
Ik zit ook wat te kijken achter een nieuwe wagen in hetzelfde prijssegment.

Is wel verschrikkelijk duur geworden voor iets tweedehands van 20-25k. Vraag mij hoe langer hoe meer af waarom ik niet gewoon voor bv een gloednieuwe Hyundai i30 wagon of Tucson zou gaan. Meteen die 5 jaar garantie en enige jaren gemoedsrust met omnium. Wat maakt hier eigenlijk het prijsverschil veel andere merken? Allemaal wat meer basic maar dat zijn toch degelijke wagens? Die toeters en bellen hoef ik allemaal niet.

Valt er trouwens iets te onderhandelen qua prijs, zowel voor recente tweedehands als nieuw?
 
En wat nieuws??
Weet iemand of die i30N ook 2+2 voor de verzekering is (sportwagen) zoals bij de fk2??
I30N ook zoals de Fk2 ook maar 2 gordels achteraan ?
 
En wat nieuws??
Weet iemand of die i30N ook 2+2 voor de verzekering is (sportwagen) zoals bij de fk2??
I30N ook zoals de Fk2 ook maar 2 gordels achteraan ?
Is inderdaad gewoon gezinswagen volgens de verzekering.
Waar AXA wel op lette bij mij, waren de veiligheidsopties die er op zaten. Dat haalde de prijs ferm omlaag.
 
Terug
Bovenaan