NFL Fantasy Football

Het zit er bijna op. Nog twee speeldagen in het reguliere seizoen om te bepalen wie de play offs ingaat. Dat wil ook zeggen dat we al een zicht beginnen krijgen welke ploegen er gaan strijden voor de titel.

Twee teams zijn al zeker van hun plekje: oudgediende Brasschaat Ragdolls (9-4) in de NFC en verloren zoon Sint Teunis Snakes (11-2) in de SFC wachten geduldig af wie ze gaan tegenkomen. Zonder rekening te houden met de onderlinge punten & rangschikking (die toch pas duidelijk is op het moment zelf), kunnen we stellen dat er op de voorlaatste speeldag nog veel kan gebeuren. Opvallend : Voor twaalf ploegen is de strijd nog niet gestreden. zij kunnen allemaal (mits wat geluk) nog een plekje bemachtigen in de play offs.

Division 1: NFC Oost
Brasschaat Ragdolls 9-4-0 (Divisie winnaar)
Brecht Bandits 6-7-0
Beerse Bison 5-8-0
Schoten Squirrels 5-8-0


Division 2: NFC West
Stekene Stekelbaarzen 8-5-0
Ossendrecht Ogres 7-6-0

Beveren Beavers 5-8-0
Sint-Niklaas Football Team 4-9-0

Division 3: SFC Oost
Sint Teunis Snakes 11-2-0 (Divisiewinnaar)
Salt Lions 8-5-0
Spalbeek Scribes 8-5-0
Zemst Rams 6-7-0


Division 4: SFC West
Roeselare Razorbacks 7-6-0
Deinze Leopards 7-6-0
Kortrijk Patriots 5-8-0

Varsenare Blues 3-10-0

If the season ended today
NFC
Brasschaat Ragdolls (2) - Brecht Bandits (9)
Stekene Stekelbaarzen (3) - Ossendrecht Ogres (8)
SFC
Sint Teunis Snakes (1) - Salt Lions (5)
Roeselare Razorbacks (7) - Spalbeek Scribes (4)
 
Laatst bewerkt:
Alea iacta est, of toch bijna. De laatste reguliere speeldag staat voor de deur en al 6 ploegen staat al klaar op het pad naar de ultieme overwinning.

Week 15 staat echter nog gerant voor enkele laatste belangrijke spurtjes.

In een onderling duel probeert Brecht zijn plekje nog veilig te stellen tegen Beerse. Als Beerse niet met meer dan 10 punten verschil wint, kan Beerse zich opmaken voor de titelrace.

Door het verlies vorig week zag Roeselare zijn eerste plek in de SFC West overgenomen worden door Deinze. Voor Roeselare is daarmee het kalf nog niet verdronken. Het maakt immers nog mathematisch kans op die eerste plek als ze winnen en Deinze verliest. In week 13 maakte Roeselare er 1-1 van in de onderlinge duels en mogen ze nu blijven geloven in de play offs omdat ze over de twee wedstrijden meer punten scoorden. 0,86 punten zorgen ervoor dat Deinze nog volop aan de bak moet op de laatste speeldag.

Stekene en Ossendrecht spelen dan weer voor de divisiewinst. Beide teams zijn al wel geplaatst, maar als Ossendrecht met meer dan 21 punten wint, mag het nog met de titel in de NFC West pronken. 21 punten lijkt misschien veel, maar Ossendrecht gaat vrijwel zeker lopen met de prijs van het team met de hoogste aantal punten voor (1511,13).

Division 1: NFC Oost
Brasschaat Ragdolls 9-5-0 (Divisie winnaar)
Brecht Bandits 7-7-0
Beerse Bison 6-8-0

Schoten Squirrels 5-9-0

Division 2: NFC West
Stekene Stekelbaarzen 9-5-0
Ossendrecht Ogres 8-6-0

Beveren Beavers 5-9-0
Sint-Niklaas Football Team 4-10-0


Division 3: SFC Oost
Sint Teunis Snakes 11-3-0 (Divisiewinnaar)
Salt Lions 9-5-0
Spalbeek Scribes 9-5-0

Zemst Rams 6-8-0

Division 4: SFC West
Deinze Leopards 8-6-0
Roeselare Razorbacks 7-7-0

Kortrijk Patriots 5-9-0
Varsenare Blues 3-10-0


If the season ended today
NFC
Brasschaat Ragdolls (2) - Brecht Bandits (9)
Stekene Stekelbaarzen (3) - Ossendrecht Ogres (7)
SFC
Sint Teunis Snakes (1) - Salt Lions (5)
Deinze Leopards (6) - Spalbeek Scribes (4)

Opvallend
- Sinds het starten van de 9FL in het seizoen 2013 is het nog geen enkel team gelukt om 2x regulier kampioen te worden.
- Voor de kampioenstitel zijn er nog twee teams in de running om een unieke prestatie te leveren. Spalbeek Scribes willen hun winst uit 2016 herhalen, terwijl Brecht Bandits in 2019 de titel haalde als Antwerp Aces.
- Geen enkele finalist van de Superbowl van 2021 zit in de play offs.
- 3x is scheepsrecht !!! Gaat Stekene voor een 3de jaar op rij voor de 3de plek?
 
Pfoe, sta ik verdikke 9-5, zat ik er nog bijna niet in!
Gelukkig gesplit tegen de Salt Lions @Booka Shade 🙈 Anders was het nog gevaarlijk! En twee ringen lijken me wel wat!

Daarnet wel m'n waivers in de foute volgorde gezet, dus het verval kan ingezet zijn :D
 
Gelukkig gesplit tegen de Salt Lions @Booka Shade 🙈 Anders was het nog gevaarlijk! En twee ringen lijken me wel wat!
Ge zijt er nog niet ze manneke!

Nu, moest het zo blijven, dan hoop ik mijn povere stuntzege van dit weekend te kunnen herhalen tegen Sint Teunis Snakes.
Al vrees ik er wat voor dat we op het einde van de rit weinig gaan kunnen doen tegen de Spalbeek Scribes.
 
Godver toch nog verloren, dinsdagmorgen had 'k nog de win vast. Nu wordt 't moeilijk ja, als ge al verliest van een team met 3 spelers die bye zijn...
 
Ik verloren
Godver toch nog verloren, dinsdagmorgen had 'k nog de win vast. Nu wordt 't moeilijk ja, als ge al verliest van een team met 3 spelers die bye zijn..
Had ik ook voor deze week.

1671048721546.gif
 
Playoffs beginnen en ik zit zonder QB, heerlijk spel toch 😂
Met de (voorlopig) hoogste score op 1 speeldag toch de divisie titel en de overall points titel veiliggesteld, dat pakken ze me toch al niet meer af 🤷🏻‍♂️
 
't Zit erop, 't is gedaan.... althans het reguliere seizoen.

Proficiat aan Sint Teunis Snakes Spalbeek Scribes met de titel in de reguliere competitie.

Op de valreep pleegde Beerse nog een coup door van Brecht te winnen met 111.29 tegen 99,90. Brecht had een marge van 10 punten, maar kon niet verhinderen dat ze met 11,39 punten verschil verloren. Anderhalf punt zorgen er nu voor dat ze geen jacht kan maken op de tweede titel in hun geschiedenis.

In de SFC West kon Roeselare niet winnen, wat hen sowieso veroordeelde tot de troostreeks. Deinze kon wel winnen en wordt zo autoritair divisiewinnaar.

In de NFC West stond de divisiewinst op het spel. Ossendrecht moest met 21 punten meer winnen van Stekene om met de eer te gaan lopen. Stekene haalde met 105,22 punten de 5de hoogste score van de speeldag. Helaas voor hen knalde Ossendrecht naar een seizoensrecord van 155,50 punten en noteerde dus een verschil van meer dan 50 punten.

Brasschaat leek een uitdager te zijn voor de titel, maar kreeg nu voor de tweede week op rij klappen. Op de laatste speeldag verloor het zelfs met bijna 50 punten verschil van rivaal Schoten. Kunnen ze dit mentaal te boven komen of zien ze in de eerste wedstrijd de titel al vliegen?

Onder voorbehoud van een puntenaanpassing door de NFL (wat naar alle waarschijnlijkheid geen invloed gaat hebben), zien de playoffs er zo uit:
NFC
Brasschaat Ragdolls (6) - Stekene Stekelbaarzen (7)
Ossendrecht Ogres (5) - Beerse Bison (9)
SFC
Spalbeek Scribes (1) - Sint Teunis Snakes (3)
Deinze Leopards (4) - Salt Lions (2)

Opvallend
- Enkel Spalbeek kan nog voor de unieke prestatie gaan van 2x de titel te winnen
- De play off bracket van de SFC bestaat uit de volledige top 4 van het reguliere seizoen.
- We zijn al bezig aan het 10de seizoen van de 9FL !!!

10 jaar 9FL: historische feiten
- Van de vorige 9 SB-winnaar, spelen er nog 5 in de 9FL : Merksem Pilgrims/Schoten Squirrels (SB III), Spalbeek Scribes (SB IV), Beveren Beavers (SB VI), Antwerp Aces/Brecht Bandits (SB VII) & Kortrijk Patriots (SB IX)
- Slechts 3 teams speelden alle 10 seizoenen: Spalbeek Scribes, Brasschaat Ragdolls/Deurne Ragdolls & Schoten Squirrels/Merksem Pilgrims
- Over de 10 seizoenen hebben 41 verschillende teams deelgenomen
- Seizoen 2 was het enige seizoen waar er 20 teams deelnamen, in overige seizoenen stond de teller op 16
- 30 verschillende ploegen speelde al in de play offs. Samen met het onlangs gestopte Diksmuide, leidt Brasschaat Ragdolls de ranking van teams met de meeste play off deelnames. Ze speelden 8 keer mee. Dat geeft echter geen garantie op succes, want geen van beide teams won ooit de Superbowl.
- Kortrijk Patriots won dan weer hun SB na hun eerste en enige deelname in de play offs in 5 seizoenen.
 
Laatst bewerkt:
Merci Remi voor alle tijd die ge er wilt insteken!

2e jaar op een rij , op een haar de PO´s missen.. kut! Maar me 7-8 kan ik nu ook niet zeggen dat het verdiend was..

Succes aan de overblijvers!
 
Idd, dikke merci Remi.
2de maal de PO's halen op 3 edities, niet ontevreden.
Al heb ik niet meteen de ploeg om potten te breken in de PO's, vrees ik.
 
't Zit erop, 't is gedaan.... althans het reguliere seizoen.

Proficiat aan Sint Teunis Snakes met de titel in de reguliere competitie.

Op de valreep pleegde Beerse nog een coup door van Brecht te winnen met 111.29 tegen 99,90. Brecht had een marge van 10 punten, maar kon niet verhinderen dat ze met 11,39 punten verschil verloren. Anderhalf punt zorgen er nu voor dat ze geen jacht kan maken op de tweede titel in hun geschiedenis.

In de SFC West kon Roeselare niet winnen, wat hen sowieso veroordeelde tot de troostreeks. Deinze kon wel winnen en wordt zo autoritair divisiewinnaar.

In de NFC West stond de divisiewinst op het spel. Ossendrecht moest met 21 punten meer winnen van Stekene om met de eer te gaan lopen. Stekene haalde met 105,22 punten de 5de hoogste score van de speeldag. Helaas voor hen knalde Ossendrecht naar een seizoensrecord van 155,50 punten en noteerde dus een verschil van meer dan 50 punten.

Brasschaat leek een uitdager te zijn voor de titel, maar kreeg nu voor de tweede week op rij klappen. Op de laatste speeldag verloor het zelfs met bijna 50 punten verschil van rivaal Schoten. Kunnen ze dit mentaal te boven komen of zien ze in de eerste wedstrijd de titel al vliegen?

Onder voorbehoud van een puntenaanpassing door de NFL (wat naar alle waarschijnlijkheid geen invloed gaat hebben), zien de playoffs er zo uit:
NFC
Brasschaat Ragdolls (6) - Stekene Stekelbaarzen (7)
Ossendrecht Ogres (5) - Beerse Bison (9)
SFC
Sint Teunis Snakes (1)- Spalbeek Scribes (3)
Deinze Leopards (4) - Salt Lions (2)

Opvallend
- Enkel Spalbeek kan nog voor de unieke prestatie gaan van 2x de titel te winnen
- De play off bracket van de SFC bestaat uit de volledige top 4 van het reguliere seizoen.
- We zijn al bezig aan het 10de seizoen van de 9FL !!!

10 jaar 9FL: historische feiten
- Van de vorige 9 SB-winnaar, spelen er nog 5 in de 9FL : Merksem Pilgrims/Schoten Squirrels (SB III), Spalbeek Scribes (SB IV), Beveren Beavers (SB VI), Antwerp Aces/Brecht Bandits (SB VII) & Kortrijk Patriots (SB IX)
- Slechts 3 teams speelden alle 10 seizoenen: Spalbeek Scribes, Brasschaat Ragdolls/Deurne Ragdolls & Schoten Squirrels/Merksem Pilgrims
- Over de 10 seizoenen hebben 41 verschillende teams deelgenomen
- Seizoen 2 was het enige seizoen waar er 20 teams deelnamen, in overige seizoenen stond de teller op 16
- 30 verschillende ploegen speelde al in de play offs. Samen met het onlangs gestopte Diksmuide, leidt Brasschaat Ragdolls de ranking van teams met de meeste play off deelnames. Ze speelden 8 keer mee. Dat geeft echter geen garantie op succes, want geen van beide teams won ooit de Superbowl.
- Kortrijk Patriots won dan weer hun SB na hun eerste en enige deelname in de play offs in 5 seizoenen.
Amai, Diksmuide nooit de SB-kampioen? Ik ging net vragen of die hem niet al 2x had gewonnen! :eek:
Heel tof, die samenvatting. Ik denk dat het vooral die over Schoten en brasschaat was die je graag typte, zeker?

Ik kijk ernaar uit! Volgende week tegen Ossendrecht meteen een gigantische klepper. Benieuwd of ik daar iets tegen kan beginnen 🙈
 
't Zit erop, 't is gedaan.... althans het reguliere seizoen.

Proficiat aan Sint Teunis Snakes met de titel in de reguliere competitie.

Op de valreep pleegde Beerse nog een coup door van Brecht te winnen met 111.29 tegen 99,90. Brecht had een marge van 10 punten, maar kon niet verhinderen dat ze met 11,39 punten verschil verloren. Anderhalf punt zorgen er nu voor dat ze geen jacht kan maken op de tweede titel in hun geschiedenis.

In de SFC West kon Roeselare niet winnen, wat hen sowieso veroordeelde tot de troostreeks. Deinze kon wel winnen en wordt zo autoritair divisiewinnaar.

In de NFC West stond de divisiewinst op het spel. Ossendrecht moest met 21 punten meer winnen van Stekene om met de eer te gaan lopen. Stekene haalde met 105,22 punten de 5de hoogste score van de speeldag. Helaas voor hen knalde Ossendrecht naar een seizoensrecord van 155,50 punten en noteerde dus een verschil van meer dan 50 punten.

Brasschaat leek een uitdager te zijn voor de titel, maar kreeg nu voor de tweede week op rij klappen. Op de laatste speeldag verloor het zelfs met bijna 50 punten verschil van rivaal Schoten. Kunnen ze dit mentaal te boven komen of zien ze in de eerste wedstrijd de titel al vliegen?

Onder voorbehoud van een puntenaanpassing door de NFL (wat naar alle waarschijnlijkheid geen invloed gaat hebben), zien de playoffs er zo uit:
NFC
Brasschaat Ragdolls (6) - Stekene Stekelbaarzen (7)
Ossendrecht Ogres (5) - Beerse Bison (9)
SFC
Sint Teunis Snakes (1)- Spalbeek Scribes (3)
Deinze Leopards (4) - Salt Lions (2)

Opvallend
- Enkel Spalbeek kan nog voor de unieke prestatie gaan van 2x de titel te winnen
- De play off bracket van de SFC bestaat uit de volledige top 4 van het reguliere seizoen.
- We zijn al bezig aan het 10de seizoen van de 9FL !!!

10 jaar 9FL: historische feiten
- Van de vorige 9 SB-winnaar, spelen er nog 5 in de 9FL : Merksem Pilgrims/Schoten Squirrels (SB III), Spalbeek Scribes (SB IV), Beveren Beavers (SB VI), Antwerp Aces/Brecht Bandits (SB VII) & Kortrijk Patriots (SB IX)
- Slechts 3 teams speelden alle 10 seizoenen: Spalbeek Scribes, Brasschaat Ragdolls/Deurne Ragdolls & Schoten Squirrels/Merksem Pilgrims
- Over de 10 seizoenen hebben 41 verschillende teams deelgenomen
- Seizoen 2 was het enige seizoen waar er 20 teams deelnamen, in overige seizoenen stond de teller op 16
- 30 verschillende ploegen speelde al in de play offs. Samen met het onlangs gestopte Diksmuide, leidt Brasschaat Ragdolls de ranking van teams met de meeste play off deelnames. Ze speelden 8 keer mee. Dat geeft echter geen garantie op succes, want geen van beide teams won ooit de Superbowl.
- Kortrijk Patriots won dan weer hun SB na hun eerste en enige deelname in de play offs in 5 seizoenen.

Ja, ik was toch al zeker van de play-offs dus had mijn beste spelers op de bank gezet om die laten rusten he! :unsure:
Succes aan iedereen en dikke merci @Remi om zo'n slechte ploeg te draften (laatste in de division :rofl: ) en ook een heel klein beetje om het allemaal weer in topbanen te leiden!
 
Amai, Diksmuide nooit de SB-kampioen? Ik ging net vragen of die hem niet al 2x had gewonnen! :eek:
Heel tof, die samenvatting. Ik denk dat het vooral die over Schoten en brasschaat was die je graag typte, zeker?

Ik kijk ernaar uit! Volgende week tegen Ossendrecht meteen een gigantische klepper. Benieuwd of ik daar iets tegen kan beginnen 🙈
Als Hurts niet fit is zeker wel, ging sowieso al geen walkover worden 🙏🏻
 
Op een diefje toch nog de playoffs ingesukkeld 😎 had ik nog niet bekan verwacht na de eerste 5 speeldagen.

Merci Commish voor weeral een vlot regulier seizoen 👌🏻
Succes iedereen!
 
Terug
Bovenaan