Als voorzitter van KDCF, ofwel Klassiekers Dankuwel Cycling Fantasy, ben ik nog op zoek naar een 5-tal spelers die dit fantastische spelletje een heel jaar lang met ons willen meespelen. Ons nieuwe seizoen start zaterdag 8 november. Later aansluiten kan altijd. Pas op: sterk verslavend.
Enige duiding.
Cycling Fantasy is op zich een heel eenvoudig spel. Je selecteert binnen een bepaald budget 9
renners voor elke wedstrijd. Naargelang de uitslag scoor je dan punten met je renners.
Cycling Fantasy is tegelijkertijd een complex spel.
1. CF is een spel dat meerdere laagjes bevat.
2. Het laagje waar het meest plezier uit te halen valt, is ongetwijfeld op clubniveau.
mis je wel een groot stuk van de fun.
4. De wedstrijden zijn onderverdeeld in diverse categorieën en subcategorieën. Voor al deze
categorieën en subcategorieën worden rangschikkingen bijgehouden, zowel op individueel
niveau als op clubniveau. Hier kan je ook trofeeën mee verdienen.
Onder de vleugels van Klassiekers Dankuwel (TikTok, Insta, podcast, discord...) nam ik vorig jaar het initiatief om met een club te starten. Intussen hebben we al 3 clubs (55 spelers) en zijn we nog op zoek naar enkele wielerliefhebbers die gek zijn van de sport en van het spelletje.
Wens je hier meer over te weten? Start dan met de app Cycling Fantasy te downloaden en het spelletje te verkennen.
Wens je er nog meer over te weten? Geef me een seintje en we praten verder.
Op onze Instapagina kd_cyclingfantasy vind je nog meer duiding.
Verder schreef ik ook een gids die je wegwijs maken in onze structuur en eigen afspraken. Op eenvoudig verzoek zeker bereid om door te sturen.
Enige duiding.
Cycling Fantasy is op zich een heel eenvoudig spel. Je selecteert binnen een bepaald budget 9
renners voor elke wedstrijd. Naargelang de uitslag scoor je dan punten met je renners.
Cycling Fantasy is tegelijkertijd een complex spel.
1. CF is een spel dat meerdere laagjes bevat.
a. Je speelt voor een individuele ranking.
b. Je speelt (vrijblijvend) voor een clubranking.
i. Met je club wil je zo hoog mogelijk scoren.
ii. Maar individueel wil je in je club ook zo hoog mogelijk scoren.
c. Je speelt voor een landenranking. Tenminste als je jouw land ook ingesteld hebt.2. Het laagje waar het meest plezier uit te halen valt, is ongetwijfeld op clubniveau.
a. Elke club bevat maximaal 20 spelers.
b. Voor de clubranking wordt enkel rekening gehouden met de 3 hoogste scores per spel.
3. Meespelen met een club is niet verplicht. Je kan ook gewoon individueel meespelen. Maar danmis je wel een groot stuk van de fun.
4. De wedstrijden zijn onderverdeeld in diverse categorieën en subcategorieën. Voor al deze
categorieën en subcategorieën worden rangschikkingen bijgehouden, zowel op individueel
niveau als op clubniveau. Hier kan je ook trofeeën mee verdienen.
Onder de vleugels van Klassiekers Dankuwel (TikTok, Insta, podcast, discord...) nam ik vorig jaar het initiatief om met een club te starten. Intussen hebben we al 3 clubs (55 spelers) en zijn we nog op zoek naar enkele wielerliefhebbers die gek zijn van de sport en van het spelletje.
Wens je hier meer over te weten? Start dan met de app Cycling Fantasy te downloaden en het spelletje te verkennen.
Wens je er nog meer over te weten? Geef me een seintje en we praten verder.
Op onze Instapagina kd_cyclingfantasy vind je nog meer duiding.
Verder schreef ik ook een gids die je wegwijs maken in onze structuur en eigen afspraken. Op eenvoudig verzoek zeker bereid om door te sturen.
Laatst bewerkt: