NFL Fantasy Football

't Zit erop, 't is gedaan.... althans het reguliere seizoen.

Proficiat aan Sint Teunis Snakes met de titel in de reguliere competitie.

Op de valreep pleegde Beerse nog een coup door van Brecht te winnen met 111.29 tegen 99,90. Brecht had een marge van 10 punten, maar kon niet verhinderen dat ze met 11,39 punten verschil verloren. Anderhalf punt zorgen er nu voor dat ze geen jacht kan maken op de tweede titel in hun geschiedenis.

In de SFC West kon Roeselare niet winnen, wat hen sowieso veroordeelde tot de troostreeks. Deinze kon wel winnen en wordt zo autoritair divisiewinnaar.

In de NFC West stond de divisiewinst op het spel. Ossendrecht moest met 21 punten meer winnen van Stekene om met de eer te gaan lopen. Stekene haalde met 105,22 punten de 5de hoogste score van de speeldag. Helaas voor hen knalde Ossendrecht naar een seizoensrecord van 155,50 punten en noteerde dus een verschil van meer dan 50 punten.

Brasschaat leek een uitdager te zijn voor de titel, maar kreeg nu voor de tweede week op rij klappen. Op de laatste speeldag verloor het zelfs met bijna 50 punten verschil van rivaal Schoten. Kunnen ze dit mentaal te boven komen of zien ze in de eerste wedstrijd de titel al vliegen?

Onder voorbehoud van een puntenaanpassing door de NFL (wat naar alle waarschijnlijkheid geen invloed gaat hebben), zien de playoffs er zo uit:
NFC
Brasschaat Ragdolls (6) - Stekene Stekelbaarzen (7)
Ossendrecht Ogres (5) - Beerse Bison (9)
SFC
Sint Teunis Snakes (1)- Spalbeek Scribes (3)
Deinze Leopards (4) - Salt Lions (2)

Opvallend
- Enkel Spalbeek kan nog voor de unieke prestatie gaan van 2x de titel te winnen
- De play off bracket van de SFC bestaat uit de volledige top 4 van het reguliere seizoen.
- We zijn al bezig aan het 10de seizoen van de 9FL !!!

10 jaar 9FL: historische feiten
- Van de vorige 9 SB-winnaar, spelen er nog 5 in de 9FL : Merksem Pilgrims/Schoten Squirrels (SB III), Spalbeek Scribes (SB IV), Beveren Beavers (SB VI), Antwerp Aces/Brecht Bandits (SB VII) & Kortrijk Patriots (SB IX)
- Slechts 3 teams speelden alle 10 seizoenen: Spalbeek Scribes, Brasschaat Ragdolls/Deurne Ragdolls & Schoten Squirrels/Merksem Pilgrims
- Over de 10 seizoenen hebben 41 verschillende teams deelgenomen
- Seizoen 2 was het enige seizoen waar er 20 teams deelnamen, in overige seizoenen stond de teller op 16
- 30 verschillende ploegen speelde al in de play offs. Samen met het onlangs gestopte Diksmuide, leidt Brasschaat Ragdolls de ranking van teams met de meeste play off deelnames. Ze speelden 8 keer mee. Dat geeft echter geen garantie op succes, want geen van beide teams won ooit de Superbowl.
- Kortrijk Patriots won dan weer hun SB na hun eerste en enige deelname in de play offs in 5 seizoenen.
Maar zou het kunnen dat hier iets niet klopt? Want ik denk dat ik 10-5 hoor te staan. Ik ben nu blijkbaar 11-4? Ik heb 4-5 gestaan, denk ik, en volgens het laatste verslag 9-5 :D

Want nu heb ik de reguliere competitie gewonnen? Maar dat moet dan door een score-aanpassing zijn?

Ik dacht dat ik tegen @Yarrid94 moest, maar nu blijkbaar tegen Theunis? Ik ben in de war :D
 
Maar zou het kunnen dat hier iets niet klopt? Want ik denk dat ik 10-5 hoor te staan. Ik ben nu blijkbaar 11-4? Ik heb 4-5 gestaan, denk ik, en volgens het laatste verslag 9-5 :D

Want nu heb ik de reguliere competitie gewonnen? Maar dat moet dan door een score-aanpassing zijn?

Ik dacht dat ik tegen @Yarrid94 moest, maar nu blijkbaar tegen T
Maar zou het kunnen dat hier iets niet klopt? Want ik denk dat ik 10-5 hoor te staan. Ik ben nu blijkbaar 11-4? Ik heb 4-5 gestaan, denk ik, en volgens het laatste verslag 9-5 :D

Want nu heb ik de reguliere competitie gewonnen? Maar dat moet dan door een score-aanpassing zijn?

Ik dacht dat ik tegen @Yarrid94 moest, maar nu blijkbaar tegen Theunis? Ik ben in de war :D
Wij spelen met 2 conferences,. Jij zit in SFC en ik in NFC. De app werkt volgens overall te ord, daarom zag je dat wij eerst tegen elkaar moest maar de commissioner moet dit handmatig aanpassen, daarom zijn alle wedstrijden nu veranderd volgens de conferences 😁 de verkeerde score is een fout van de app volgens mij, dat zal nog wel terug rechtgezet worden. Hopelijk heb ik het kunnen verduidelijken 😁
 
Overall record*
Yes, da's idd hoe ik het ook dacht, over de te spelen wedstrijden. Maar ik weet niet goed hoe ik op 11-4 kom. Ik dacht echt dat ik ergens 9-5 had :D En volgens de vorige samenvatting was dat ook, maar als ik nu terugblader, kom ik ook op 11-4. Supervreemd! Uiteindelijk maakt het weinig uit, maar dan ben ik blijkbaar wel de 1-seed.

Edit: Toch iets teruggevonden. Toevallig tegen Sint-Teunis! In onze eerste match-up, in W3 staat er dit:
1671692064346.png


En in de beschrijving echter: Sint Teunis snakes Gets Past Spalbeek Scribes, Climbs to 3rd Place
De Broncos hebben op de samenvatting 19.3 punten, en als je gaat kijken naar W3, hebben ze 21.3 punten. Dus 2 punten bijgekregen. Ze staan wel niet in de stat corrections...

Dus het gaat inderdaad wel kloppen, en dan ga ik daardoor verkeerd zijn met mijn score, zeker? Wel heel raar :D

- Salt Lions has now beaten their projected score 14 weeks in a row.
- Varsenare Blues has now increased their score each of the past three weeks.
 
Laatst bewerkt:
Maar zou het kunnen dat hier iets niet klopt? Want ik denk dat ik 10-5 hoor te staan. Ik ben nu blijkbaar 11-4? Ik heb 4-5 gestaan, denk ik, en volgens het laatste verslag 9-5 :D

Want nu heb ik de reguliere competitie gewonnen? Maar dat moet dan door een score-aanpassing zijn?

Ik dacht dat ik tegen @Yarrid94 moest, maar nu blijkbaar tegen Theunis? Ik ben in de war :D

Wel, het laatste verslag met standing is van vorige week dinsdag en het overzicht is van dinsdag jongstleden. En beide standings kwamen rechtstreeks van de fantasysite. Snakes stonden in W14 nog 11-2 en Scribes 8-5. Toen had Theunis de titel al virtueel binnen.
Die aanpassing van W3 is dus ergens gebeurd tussen dinsdag en vandaag, wat het wel vreemd maakt dat het zo laat is gebeurd.
Gelukkig zit je hier niet met B-elftallen. Stel dat je je spelers wou laten rusten omdat je toch al zeker was van de titel en dan gebeurt er zoiets 😓

Nuja... voor de play offs maakt het dus weinig uit. Scribes speelden sowieso tegen Snakes als derde van de SFC tegen de eerste. Dat is nu nog steeds het geval, alleen zijn jullie dus van plek gewisseld.
Maar het maakt dus inderdaad dat niet Sint Theunis Snakes de winnaars zijn van het reguliere seizoen, maar...
Nk9pkD.gif

SPALBEEK SCRIBES

disclaimer:

Lemme make it clear !!!
De aanpassingen gebeuren door de NFL fantasy website zelf. De commish heeft er geen aandeel in en kan ook zelf geen aanpassingen doen. Elke vorm van aantijging omtrent het feit dat er geld mee zou gemoeid zijn om een ploeg kampioen te maken, is laster en uit de lucht gegrepen. We zijn hier niet op het WK in Qatar hé.
 
disclaimer:
Lemme make it clear !!!
De aanpassingen gebeuren door de NFL fantasy website zelf. De commish heeft er geen aandeel in en kan ook zelf geen aanpassingen doen. Elke vorm van aantijging omtrent het feit dat er geld mee zou gemoeid zijn om een ploeg kampioen te maken, is laster en uit de lucht gegrepen. We zijn hier niet op het WK in Qatar hé.
Voor ik het vergeet, kan je nog even je rekeningnummer doorsturen via pm? Ik heb de pm van vorig jaar per ongeluk verwijderd.
 
Voor ik het vergeet, kan je nog even je rekeningnummer doorsturen via pm? Ik heb de pm van vorig jaar per ongeluk verwijderd.
hey Booka, ik weet niet goed of deze PM goed toe komt. Ik heb niet echt kaas gegeten van hoe ik die moet verzenden. Ik stuur je vanavond mijn rekeningnummer door. Ik heb mijn bankkaart hier nu niet bij de hand. In verband met het tarief. Dat gaat natuurlijk een beetje meer zijn dan vorig seizoen. Toen had ik je immers plek 3 gegeven, maar nu is dat plek 2. Die kost je dus iets meer. Hou er wel rekening mee dat de eerste plek niet te koop is. We houden het onopvallend met plekjes in de top 5 zodat de andere het niet door krijgen wat er aan de hand is. groetjes, el commish.
 
Voor nog meer verwarring,

Beerse staat op nr 10 en ik op 9 maar toch gaan zij naar de playoffs?

Waar zit de tiebreaker dan? Heb enkel de app dus heb ni alle info denk ik..
 
Voor nog meer verwarring,

Beerse staat op nr 10 en ik op 9 maar toch gaan zij naar de playoffs?

Waar zit de tiebreaker dan? Heb enkel de app dus heb ni alle info denk ik..

Goed opgemerkt.
Er zijn echt wel vreemde krachten in't spel, gezien Beerse dinsdag toen ik het overzicht maakte nog op de 9de plek stond.
In elk geval is je opmerking terecht. Voor de Divisiewinnaars maakt hun plek op de overall ranking niet uit (enkel voor tegen wie ze spelen). Die ranking is wel belangrijk voor de overige twee tickets, en voor de NFC zijn die plaatsen dus voor Stekene (7) en nu Brecht (9)

Ik ga in't vervolg toch wat langer wachten na de laatste speeldag om alles goed te zetten 😓

UPDATE PLAY OFFS:
Door een aanpassing in de ranking wipt Brecht in de overall ranking over Beerse naar plek 9 en verdient zo toch een play off ticket.
 
inderdaad heel vreemd dat bandit op nr 9 achter mij gezet worden op de website.
Dju dan net op de valreep toch de playoffs niet gehaald
 
Miljaar, wat een spannende wedstrijd tegen Teunis...
Hij had nog Ekeler en Keenan Allen, ik nog de Chargers defense. Ik zag het vanochtend echt niet meer goed in. En hoewel zijn Ekeler nog 20 punten heeft gehaald, heeft mijn Chargers D wel een performance voor in de boekjes neergezet: 7 sacks en 3 INT's. Ik had wel even schrik toen ik zag dat het Foles was en niet Ryan, je weet dat toch nooit. Maar 25 punten, en de win!

Heel goed gedaan, Teunis! En nu op naar @Booka Shade !! Dit seizoen staan we 1-1, dus dit is ineens de tie breaker...
 
Ik ben echt nog aan het twijfelen geweest om zonder QB te spelen nadat ik 1 punt voorstond tegen Brecht. Mijn twijfels waren niet onterecht aangezien Foles -7 scoort 😅 gelukkig heeft de defense het rechtgetrokken of ik had er nog uitgelegen 😂 toch nog 111pts gescoord. Nu hopen dat Hurts terug is voor de halve finale. Wat een vreemd seizoen 😁
 
Terug
Bovenaan