NFL Fantasy Football

Alea iacta est, of toch bijna. De laatste reguliere speeldag staat voor de deur en al 6 ploegen staat al klaar op het pad naar de ultieme overwinning.

Week 15 staat echter nog gerant voor enkele laatste belangrijke spurtjes.

In een onderling duel probeert Brecht zijn plekje nog veilig te stellen tegen Beerse. Als Beerse niet met meer dan 10 punten verschil wint, kan Beerse zich opmaken voor de titelrace.

Door het verlies vorig week zag Roeselare zijn eerste plek in de SFC West overgenomen worden door Deinze. Voor Roeselare is daarmee het kalf nog niet verdronken. Het maakt immers nog mathematisch kans op die eerste plek als ze winnen en Deinze verliest. In week 13 maakte Roeselare er 1-1 van in de onderlinge duels en mogen ze nu blijven geloven in de play offs omdat ze over de twee wedstrijden meer punten scoorden. 0,86 punten zorgen ervoor dat Deinze nog volop aan de bak moet op de laatste speeldag.

Stekene en Ossendrecht spelen dan weer voor de divisiewinst. Beide teams zijn al wel geplaatst, maar als Ossendrecht met meer dan 21 punten wint, mag het nog met de titel in de NFC West pronken. 21 punten lijkt misschien veel, maar Ossendrecht gaat vrijwel zeker lopen met de prijs van het team met de hoogste aantal punten voor (1511,13).

Division 1: NFC Oost
Brasschaat Ragdolls 9-5-0 (Divisie winnaar)
Brecht Bandits 7-7-0
Beerse Bison 6-8-0

Schoten Squirrels 5-9-0

Division 2: NFC West
Stekene Stekelbaarzen 9-5-0
Ossendrecht Ogres 8-6-0

Beveren Beavers 5-9-0
Sint-Niklaas Football Team 4-10-0


Division 3: SFC Oost
Sint Teunis Snakes 11-3-0 (Divisiewinnaar)
Salt Lions 9-5-0
Spalbeek Scribes 9-5-0

Zemst Rams 6-8-0

Division 4: SFC West
Deinze Leopards 8-6-0
Roeselare Razorbacks 7-7-0

Kortrijk Patriots 5-9-0
Varsenare Blues 3-10-0


If the season ended today
NFC
Brasschaat Ragdolls (2) - Brecht Bandits (9)
Stekene Stekelbaarzen (3) - Ossendrecht Ogres (7)
SFC
Sint Teunis Snakes (1) - Salt Lions (5)
Deinze Leopards (6) - Spalbeek Scribes (4)

Opvallend
- Sinds het starten van de 9FL in het seizoen 2013 is het nog geen enkel team gelukt om 2x regulier kampioen te worden.
- Voor de kampioenstitel zijn er nog twee teams in de running om een unieke prestatie te leveren. Spalbeek Scribes willen hun winst uit 2016 herhalen, terwijl Brecht Bandits in 2019 de titel haalde als Antwerp Aces.
- Geen enkele finalist van de Superbowl van 2021 zit in de play offs.
- 3x is scheepsrecht !!! Gaat Stekene voor een 3de jaar op rij voor de 3de plek?
3de plaats is nog steeds mogelijk! 😁 Spannende match, Mike Williams haalde nét genoeg punten om me ik de halve finale te krijgen 😅
 
Het zal afhangen van dinsdagnacht vermoed ik. Spannend alleszins 😂 (en belachelijk lage scores van beide ploegen 😅)
Pfff kben al de hele avond in volle stress 😅 keuze voor White was duidelijk de verkeerde, nog lang over Stidham getwijfeld ook om die op te pikken 🥴 maar goed, ik leef nog. Alles nog mogelijk 🙏🏻
 
Classic fantasy. Vorige week zo slecht en deze week had ik beide halve finales met 2 vingers in de neus gewonnen. Maar toch nog niet zeker zijn van de consolation gamente winnen omdat ge dan weer net tegen de voorlopig 2de beste score speelt. Cruel game.
 
Pfff kben al de hele avond in volle stress 😅 keuze voor White was duidelijk de verkeerde, nog lang over Stidham getwijfeld ook om die op te pikken 🥴 maar goed, ik leef nog. Alles nog mogelijk 🙏🏻
Ik had James in mijn ploeg staan tot 18u die 13 punten gehaald heeft 😣. Nu hangt alles af van Davis op dinsdag. Wel leuk dat het uiteindelijk gaat afhangen van 1 match waar we elk nog 1 speler hebben (en dan ook nog beide wide receiver).
 
Classic fantasy. Vorige week zo slecht en deze week had ik beide halve finales met 2 vingers in de neus gewonnen. Maar toch nog niet zeker zijn van de consolation gamente winnen omdat ge dan weer net tegen de voorlopig 2de beste score speelt. Cruel game.

Ik had James in mijn ploeg staan tot 18u die 13 punten gehaald heeft 😣. Nu hangt alles af van Davis op dinsdag. Wel leuk dat het uiteindelijk gaat afhangen van 1 match waar we elk nog 1 speler hebben (en dan ook nog beide wide receiver).
Dat is heel zuur inderdaad, ik heb Wentz eruit gehaald voor White en White voor Pickens. Alle 4 slecht gescoord maar toch beide beter laten staan 🤣 inderdaad, maakt het extra spannend, kans zit er wel in dat ik het live ga volgen 😁
 
Damn, game temporarily suspended omda ze Damar Hamlin moesten reanimeren op het veld, wordt ne mens toch even stil van .. hopelijk komt die erdoor 😟
 
Damn, game temporarily suspended omda ze Damar Hamlin moesten reanimeren op het veld, wordt ne mens toch even stil van .. hopelijk komt die erdoor 😟
Amai... ik ging vanochtend kijken naar de punten, en zag dat het uitgesteld was, maar niet waarom. Stevig, zeg :(

Mijn wedstrijd zit er wel op, vrees ik. Ik moet nog tegen Diggs, sta 15 punten achter (16 sinds vanochtend 🤨) en heb alleen maar mijn Kicker nog. Het ergste is wel dat mijn sterkhouders me net hebben laten vallen deze week: Justin Jefferson maar 2 punten en Trevor Lawrence 1,5. Niks aan te doen, ik ben hier geraakt dankzij hen.
 
Amai... ik ging vanochtend kijken naar de punten, en zag dat het uitgesteld was, maar niet waarom. Stevig, zeg :(

Mijn wedstrijd zit er wel op, vrees ik. Ik moet nog tegen Diggs, sta 15 punten achter (16 sinds vanochtend 🤨) en heb alleen maar mijn Kicker nog. Het ergste is wel dat mijn sterkhouders me net hebben laten vallen deze week: Justin Jefferson maar 2 punten en Trevor Lawrence 1,5. Niks aan te doen, ik ben hier geraakt dankzij hen.
Die 16 is omdat Diggs 2,6 punten had gescoord vooraleer de wedstrijd werd uitgesteld.
 
Match wordt deze week niet meer ingehaald. Hamlin zijn hart zou terug kloppen, maar hij zou niet zelfstandig kunnen ademen 😔
 
Match wordt deze week niet meer ingehaald. Hamlin zijn hart zou terug kloppen, maar hij zou niet zelfstandig kunnen ademen 😔
Dat is toch redelijk goed nieuws! Hoop echt dat die er deftig door komt ..
Wat zou er met de fantasy wedstrijd gebeuren? Absoluut geen prioriteit uiteraard maar ben wel benieuwd wat ze gaan doen
 
Dat is toch redelijk goed nieuws! Hoop echt dat die er deftig door komt ..
Wat zou er met de fantasy wedstrijd gebeuren? Absoluut geen prioriteit uiteraard maar ben wel benieuwd wat ze gaan doen
Wij zijn een van de weinige leagues die hun championship doen in week 18, de meeste leagues stoppen deze week al. Voor de meeste leagues is er dus geen probleem aangezien ze gewoon kunnen wachten of de match ooit wordt ingehaald. Bij onze league is het dus problematischer omdat we nog een week te gaan hebben en er dus een einduitslag moet zijn de komende dagen. Las online ergens dat ze voor die leagues overwegen om de spelers die niet gespeeld hebben automatisch te vervangen door de beste speler op die positie op de bank. Lijkt me op zich wel een redelijk faire oplossing gezien de omstandigheden.
 
Wij zijn een van de weinige leagues die hun championship doen in week 18, de meeste leagues stoppen deze week al. Voor de meeste leagues is er dus geen probleem aangezien ze gewoon kunnen wachten of de match ooit wordt ingehaald. Bij onze league is het dus problematischer omdat we nog een week te gaan hebben en er dus een einduitslag moet zijn de komende dagen. Las online ergens dat ze voor die leagues overwegen om de spelers die niet gespeeld hebben automatisch te vervangen door de beste speler op die positie op de bank. Lijkt me op zich wel een redelijk faire oplossing gezien de omstandigheden.
Liever niet 🤪
Zou het logischer vinden als we met 4 naar de super bowl gaan en pas echt de winnaars weten als deze match is ingehaald mja wie ben ik 😂
 
Liever niet 🤪
Zou het logischer vinden als we met 4 naar de super bowl gaan en pas echt de winnaars weten als deze match is ingehaald mja wie ben ik 😂
😁
Het probleem is dat de match misschien ook niet ingehaald gaat worden he. Ik vermoed dat onze commish uiteindelijk vanavond of morgen de knoop zal moeten doorhakken wie de superbowl speelt 😊
 
😁
Het probleem is dat de match misschien ook niet ingehaald gaat worden he. Ik vermoed dat onze commish uiteindelijk vanavond of morgen de knoop zal moeten doorhakken wie de superbowl speelt 😊
Ja dan moet er iets anders verzonnen worden inderdaad..
Dat ze elke speler hun projected points maar geven dan 😏🤣
Achja we zien wel, helemaal in lijn met het vreemde seizoen. Sowieso heel zuur voor de verliezer maar zeker een verdiende super bowl kandidaat!
 
Ik denk dat die wedstrijd wel zal ingehaald worden. De NFL kan dat niet maken om 2 ploegen zo te bevoordelen/benadelen.

Maar voor ons gaat het weinig uitmaken wanneer die wordt herspeeld.
Het gaat misschien vreemd zijn, maar de 18de speeldag gaat gewoon door zoals normaal. Nadat de wedstrijd is ingehaald, zullen de twee winnaars van de halve finales bekend zijn en automatisch in de SB-bracket zitten, waarop dan de punten van speeldag 18 ineens te zien zijn.
Gewoon geen zorgen maken en zien dat je die laatste speeldag het meeste scoort ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: TimV
Ik denk dat die wedstrijd wel zal ingehaald worden. De NFL kan dat niet maken om 2 ploegen zo te bevoordelen/benadelen.

Maar voor ons gaat het weinig uitmaken wanneer die wordt herspeeld.
Het gaat misschien vreemd zijn, maar de 18de speeldag gaat gewoon door zoals normaal. Nadat de wedstrijd is ingehaald, zullen de twee winnaars van de halve finales bekend zijn en automatisch in de SB-bracket zitten, waarop dan de punten van speeldag 18 ineens te zien zijn.
Gewoon geen zorgen maken en zien dat je die laatste speeldag het meeste scoort ;)
Dus hetgeen ik dacht, met 4 naar de super bowl zogezegd en na de inhaalwedstrijd kijken wie er effectief gewonnen heeft, klopt dat? 😁
 
  • Leuk
Waarderingen: TimV
Dus hetgeen ik dacht, met 4 naar de super bowl zogezegd en na de inhaalwedstrijd kijken wie er effectief gewonnen heeft, klopt dat? 😁
Vermoedelijk wel.

Ik kan enkel voor de playoffs de ploegen aanpassen. Eens ze bezig zijn is het gewoon "go with the flow". Wat er dus gaat gebeuren is voor mij ook koffiedik kijken.
Maar kom, voor een 10de finale is dit wel een specialleke dat het extra spannend maakt.
 
Terug
Bovenaan