Naar welke muziek luister je nu?


Blij dat die band hun platen onlangs werden heruitgegeven door een Nederlands label. Eindelijk aan te schaffen aan normale prijs.
 
Pink Floyd - The Division Bell (album)

Een album dat deze maand al zijn dertigste verjaardag viert. Het zal nooit tot Pink Floyd's topwerk behoren. Daarvoor is het te lang, te 'bloated' en is de productie soms 'te'. Smijt een nummer of 3 er af en er zit een goed album in. Toch zitten er wel enkele goeie nummers tussen en schudt Gilmour hier weer heerlijk gitaarwerk uit zijn mouwen. Het geheel klinkt ook nogal laidback, vind ik. De afsluiter High Hopes vind ik nog altijd een van hun beste nummers en de gitaarsolo daarin is van het mooiste dat mijn oren hebben mogen ervaren.
 
Twenty One Pilots - Trench (album)

Eens beginnen luisteren omdat ik niet zo heel veel ken van Twenty One Pilots maar Jumpsuit wel een van mijn favoriete ToP liedjes is.
En omdat ik wel geïntrigeerd ben door de vele verschillen in genres die ze in hun muziek gebruiken, alsook het feit dat Trench (en alle andere albums) volledig concept zijn. De lore is wel echt briljant naar het schijnt dus ook daar wel interesse in.
 
King Crimson - Starless And Bible Black (album)
King Crimson - Three Of A Perfect Pair (album)
Pink Floyd - The Dark Side Of The Moon (album)
Radiohead - The Bends (album)
Neil Young & Crazy Horse - Live At The Fillmore East (album)
 
De laatste tijd ben ik terug geïnteresseerd in klassieke gitaar, en dan vooral John Dowland, Julian Bream en de composities die voor Beam geschreven werden door Benjamin Britten en Toru Takemitsu.
 
Ik zit al een paar maanden met een Louis Cole/Knower obsessie.
Bizar dat ik die nooit ergens ben tegengekomen. Toevallig het laatste nieuwe album van Knower op facebook (of all places) tegengekomen, and into the rabbit hole I went.

Vandaag dit op repeat:
 
Terug
Bovenaan