Naar welke muziek luister je nu?

The Stooges - S/T @Deckard

Doet mij blijkbaar ook aan lang vervlogen tijden denken...
Mijn voorkeur gaat nog altijd uit naar Fun House maar hun debuut is ook zeker heel sterk. Geproduceerd door John Cale van The Velvet Underground dan nog. Enige dat mij beetje tegensteekt is We Will Fall wat dan nog het langste nummer is op het album :D.

Verder hebben ze zich voor sommige riffs wel laten inspireren door muzikale collega's.
Bv. I Wanna Be Your Dog

Kijkt goed naar de openings riff van Highway Chile van Hendrix.

En ook toen waren ze al niet vies van een abstract experiment à la L.A. Blues. Dit is bijvoorbeeld een outtake dat verscheen op de heruitgave van het album in 2019.
 
Autechre - Draft 7.30 (album)
King Crimson - Thrak (album)
Nine Inch Nails - Year Zero (album)
David Bowie - Black Tie White Noise (album)
David Bowie - Stage (album)
Neil Young & The Bluenotes - This Note's For You (album)
Neil Young & The Restless - Eldorado (ep)
Arctic Monkeys - Who The Fuck Are Arctic Monkeys (ep)
 
20240405_130106.jpg

Naar jaarlijkse gewoonte
 
Tortoise - It's All Around You (album)

Perfecte soundtrack bij een zonnige lentedag als vandaag.
 
Thomas Adès - Alchymia
Het volgende stuk vind ik mooi, maar je het moet het ook beluisteren in de flow van de andere stukken.
08:21: III. Lachrymae
 
Boards Of Canada - Music Has The Right To Children (album)

@Fusetea: heb je deze al eens beluisterd? Elektronische muziek dus misschien niet iets dat je normaal zal opzoeken. Maar de sfeer op de albums is wel nostalgisch, wat downtempo en bij momenten lichtjes psychedelisch en er wordt regelmatig naar de jaren '70 verwezen. Ik geloof dat ze ook samples gebruiken uit o.m. tv uit die jaren enz. Niet zo'n uitgebreid oeuvre maar dit is hun bekendste werk.
 
The Verve voordat ze met Urban Hymns groot werden :

A Storm In Heaven is een fantastisch psych/spacerock/shoegaze album. Ik heb die lang laten liggen omdat ik The Verve altijd associeerde als een one hit wonder, volledig onterecht dus. :D
 
Boards Of Canada - Music Has The Right To Children (album)

@Fusetea: heb je deze al eens beluisterd? Elektronische muziek dus misschien niet iets dat je normaal zal opzoeken. Maar de sfeer op de albums is wel nostalgisch, wat downtempo en bij momenten lichtjes psychedelisch en er wordt regelmatig naar de jaren '70 verwezen. Ik geloof dat ze ook samples gebruiken uit o.m. tv uit die jaren enz. Niet zo'n uitgebreid oeuvre maar dit is hun bekendste werk.
Ik sta zeker wel open voor elektronische muziek, al is dat natuurlijk een hele brede term en ik ben niet goed in subtermen hierrond. :unsure:
Veel 90s dance vind ik bijvoorbeeld stiekem goed. :unsure:
Staat nu op. Leuk.
 
Terug
Bovenaan