Naar welke muziek luister je nu?

Heaven x Hell van Sum41

Wauw wat een album, ik voel me meteen 20 jaar jonger en terug in het skatepark.

Wat een laatste album.
 
Blur - Think Tank (album)

Na 13 uitvoerig verkend te hebben kan ik dat album zeer smaken. Er staan enkel een paar nummertjes op die het geheel wat naar beneden halen. Net als op 13 zijn op Think Tank de meezingers en/of herkenbare riffs afwezig, maar het resultaat is (mede door Coxon's afwezigheid) natuurlijk iets helemaal anders. Waar 13 het vooral moet hebben van sfeerschepping en textuur, gaan ze op Think Tank meer voor het ritme en de groove.

De Gorillaz schemeren hier namelijk al goed door. De nummers Sweet Song en Caravan vind ik net wat minder. Ook Crazy Beat past minder in het geheel en lijdt wat onder de productie van Norman Cook (hoe zou dit klinken moest James Murphy dit geproduceerd hebben?). Maar voor de rest is dit album erg genietbaar. Over het algemeen klinkt het wat meer laidback. Het trio Good Song, On The Way To The Club en Brothers And Sisters is wel heerlijk. Schitterende productie. Het rustige Out Of Time en de afsluiter Battery In Your Leg zijn ook mooi maar die eerst is een rare keuze voor een eerste single.
Verder vinden ze in Jets en Moroccan... ook een goeie groove. En Ambulance en Gene By Gene zijn gewoon leuke nummers.

Al bij al toch een zeer fijn album. Ja, het is opnieuw niet de typische Blur. Maar deze band evolueert toch goed zonder een grote stijlbreuk zoals dat bij Radiohead het geval was. Deze Think Tank zal iets eenmaligs zijn, vermoed ik, gezien Coxon er bij de opvolger weer bij is.
Benieuwd naar The Magic Whip nu.
 
Her is 2024, ik luister naar het nieuwe album van Sum 41 en jongeren dragen nog altijd flapperende jeansbroeken. Some things never change.
 
Kadavar - S/T

Man, ik hou van dit album, laat staan met noise cancelling oortjes. Wat een dopamineshot, zeker in dit lenteweer! :feeling good:
 
Terug
Bovenaan