Naar welke muziek luister je nu?

Czar - S/T
Nog een classic hard psych plaatje dat @Elevator waarschijnlijk ook zou waarderen.
EDIT: alsook Group 1850 - Paradise Now!

Goat - World Music
Groundhogs - Split

Ow yes! Helemaal uitgeluisterd! Top! Merci, kende ik nog niet!

70's pyschedelia ben ik NOG niet zo in thuis.

Heb wel deze 3 delige comp :

https://www.cherryred.co.uk/product...vy-psych-hard-rock-underground-scene-1968-72/

Ma eerlijk gezegd nog niet echt naar geluisterd, zit nog teveel in 60's garage/psych verzamel woede :)
 
Ow yes! Helemaal uitgeluisterd! Top! Merci, kende ik nog niet!

70's pyschedelia ben ik NOG niet zo in thuis.

Heb wel deze 3 delige comp :

https://www.cherryred.co.uk/product...vy-psych-hard-rock-underground-scene-1968-72/

Ma eerlijk gezegd nog niet echt naar geluisterd, zit nog teveel in 60's garage/psych verzamel woede :)
"I'm a freak baby"? Dan moet ik aan een bepaalde track denken, want daar komt die zin letterlijk in - uiteraard ook underground en uit die tijd. Ik vraag me af of het hiernaar verwijst?
Zie hier - wonderbaarlijk genoeg in HQ:
 
"I'm a freak baby"? Dan moet ik aan een bepaalde track denken, want daar komt die zin letterlijk in - uiteraard ook underground en uit die tijd. Ik vraag me af of het hiernaar verwijst?
Zie hier - wonderbaarlijk genoeg in HQ:


Dan ken je deze uiteraard ook :


Ooit eens gekocht op een rommelmarkt omwille van de albumart :)

Moet me echt gaan verdiepen in 70's psych!

Captain_Beyond.jpg


Kga stoppen met posten :)
 
Dan ken je deze uiteraard ook :


Ooit eens gekocht op een rommelmarkt omwille van de albumart :)

Moet me echt gaan verdiepen in 70's psych!

Captain_Beyond.jpg


Kga stoppen met posten :)
Dat treft, want ik moest onlangs nog aan deze plaat denken, dat ik hem nog eens moest draaien. Bij dezen!
Het doet toch altijd raar als muziek je aan het verleden doet denken...

Zeer coole albumart inderdaad!
 
Dat treft, want ik moest onlangs nog aan deze plaat denken, dat ik hem nog eens moest draaien. Bij dezen!
Het doet toch altijd raar als muziek je aan het verleden doet denken...

Zeer coole albumart inderdaad!

Das idd het mooie van muziek he! Althans met muziek die je ergens "raakt"

Ik heb da altijd met "Here without you" van de Byrds. Maanden die plaat meer opgelegd maar dan plots trek ik die eruit...Geen speciaal nummer ofzo ma da klikt altijd en dan zing ik da gans de dag... :music:

 
David Bowie - I'm Only Dancing (The Soul Tour 74) (album)

Eén van de enige 2 albums of zo waarvan ik de digitale versie heb gekocht omdat deze enkel voor RSD 2020 op vinyl en cd uitkwam in gelimiteerde oplages en ik daar niet tijdig bij was. Nu ja, niet super essentieel voor mij maar het is het derde live album uit de tournee voor het album Diamond Dogs genomen van optredens uit het laatste deel van die tournee bekend als de 'Soul Tour'. De opnames voor Young Americans waren al een tijdje bezig en de invloed daarvan is erg merkbaar hier. Bowie's stem is nogal rauw en doorleefd maar muzikaal is het wat avontuurlijker dan de vorige 2 live albums van deze tour. De versies van Changes en Suffragette City zijn ook hier weer zeer goed 👌.
 
Man with a Movie Camera van The Cinematic Orchestra voor de gelijknamige film uit 1929 (een zogenaamde stomme film).
 
Terug
Bovenaan