Naar welke muziek luister je nu?

David Bowie - Stage (album)

Hoewel ik ooit al eens gepost heb dat live albums me niet zo goed liggen, ook niet die van Bowie, moet ik nu toegeven dat ik ze toch begin te smaken. De laatste tijd door de live albums van Bowie aan het gaan. Live Nasau Coliseum '76 vind ik schitterend. Nu leg ik regelmatig Stage op in de 'geüpdatete' versie uit 2017. De geluidskwaliteit is merkbaar beter dan de originele mix/uitgave uit 1978 en de nummers staan er ook op in de originele volgorde zoals op de concerten. De nummers uit de Ziggy Stardust-periode in deze vorm liggen me wat minder. Maar al de rest is eigenlijk gewoon fantastisch. De nummers uit Low en Heroes blijven hier live ook heel goed overeind en hebben dezelfde impact als de versies op de studioalbums. De versie van Breaking Glass (ook als single uitgebracht toen) vind ik bijna evengoed als de versie op het studioalbum.
Adrian Belew's gitaarwerk is top. Wat een schitterende bands wist Bowie toch altijd samen te stellen voor zijn optredens :love:.

 
Blur - The Magic Whip (album)

Toch een moeilijke deze. Heeft wat tijd nodig om door te dringen. Dat is wel gelukt maar over het algemeen is het een iets mindere Blur voor mij. Sommige nummers zijn goed zoals Spaceman, I Broadcast en Terracotta Heart. Het album is ook wat constanter dan de 2 voorgangers maar daardoor schiet er ook niks echt uit en komt het soms een beetje 'mak' over. Het kabbelt wat voort om het zo te zeggen. Benieuwd wat The Ballad Of Darren zal brengen.
 
Blur - The Magic Whip (album)

Toch een moeilijke deze. Heeft wat tijd nodig om door te dringen. Dat is wel gelukt maar over het algemeen is het een iets mindere Blur voor mij. Sommige nummers zijn goed zoals Spaceman, I Broadcast en Terracotta Heart. Het album is ook wat constanter dan de 2 voorgangers maar daardoor schiet er ook niks echt uit en komt het soms een beetje 'mak' over. Het kabbelt wat voort om het zo te zeggen. Benieuwd wat The Ballad Of Darren zal brengen.
 
Terug
Bovenaan