Muzieknieuws

Ik wist niet van dat drugsverleden. In ieder geval is 50 natuurlijk veel te jong. Hij speelde ook al meer als 20 jaar bij de Foo Fighters. Vraag me af wat dit met Dave Grohl doet. In het verleden al Kurt Cobain die sterft en nu Hawkins.
 
Mijn verontschuldigingen indien het ongepast overkomt:

Hawkins had een drugsverleden en reeds een overdosis achter de rug, dit heeft de band zelf uitgelegd in een documentaire die verscheen in dezelfde periode als het album Wasting Light. Ik ga geen 1:1 conclusies trekken, maar dit was wel waar ik aan dacht toen ik het bericht las.

Dat is uiteraard het cliché dat mensen er graag bij betrekken als er een wereldster dood in een hotelkamer ligt. "T'zal wel van de drugs zijn."

Het ding is dat Hawkins idd een drugsprobleem had, maar daar op redelijk legendarische wijze van afgekickt was ook. Ik durf in elk geval niet meteen zeggen wat de oorzaak is. Soms gaan mensen ook gewoon dood aan hartfalen of zoals Bob Saget recent nog door een onfortuinlijke val.

Het is in elk geval weer een held die we verliezen, één van de sympathiekste rocksterren en een beest van een drummer. Ik vrees dat Foo Fighters met het verlies van Taylor nu ook wel het einde betekent, want het was de dynamiek tusen Grohl, Smear en Hawkins die de drijvende kracht achter die band was.

Grohll lijkt me ook Mick Jagger niet die gewoon een rent a drummer inschakelt om Watts te vervangen en nog een keer zwaar te gaan cashen op tour.

Ik vrees dat het hart van de Foo's zijn final beat gespeeld heeft.
 
Zonder respectloos te zijn naar die muzikant toe, erger ik me wel aan het artikel.

Ik weet wel niet wat men daarmee tracht te bereiken. Van "cannabis" kan je niet doodgaan, want een overdosis cannabis staat gelijk aan trachten een overdosis te nemen van appelhuisklokjes. Hetzelfde geldt eigenlijk ook voor de antidepressiva, anders zouden het er wel "meer" doen, want antidepressiva wordt voorgeschreven aan depressieve mensen (die soms ook zelfmoordgedachten hebben). En een effectieve combinatie is het ook niet. Opiaten zijn genoeg om te doden. Maar het is dat soort berichtgeving dat mensen wel verkeerde ideeën beginnen te krijgen, van cannabis of bijvoorbeeld medicatie, en ja dat is storend.

Los daarvan vind ik het ook in een ander opzicht ook gewoon niet behulpzaam om het al te gaan hebben over de doodsoorzaak. Ik weet zelfs niet of het onze zaken horen te zijn. Dat is iets wat ik vind dat meer in een beperkte kring gehouden moet worden, althans toch in eerste instantie. Dit is veel te vroeg, en vind ik ook respectloos.

Het is verder natuurlijk zonde. Moge hij rusten in vrede.
 
Neen, want er staat in datzelfde artikel
Wat de precieze doodsoorzaak is, is nog niet bekend.
Maakt koppen met die titel nog idioter eigenlijk. Niemand die dat weer zal lezen, alleen maar de kop en dan conclusies trekken. En dat leidt de aandacht dan weer af, want dan hebben mensen het over "een overdosis drug" of "een zelfmoordpoging", in plaats van over het verlies die de wereld lijdt, zijn kring of voor fans van FF.
 
Wat denk je nu zelf..het zal de tas koffie geweest zijn die hij dronk zeker.
Zeg toch gewoon de zaken zoals ze zijn.
 
Maar het is dat soort berichtgeving dat mensen wel verkeerde ideeën beginnen te krijgen, van cannabis of bijvoorbeeld medicatie, en ja dat is storend.
Wat wil je hier nu met zeggen? Cannabis heeft ook genoeg psychoactive neveneffecten die in populaire media eigenlijk grof onderschat worden.
Los daarvan vind ik het ook in een ander opzicht ook gewoon niet behulpzaam om het al te gaan hebben over de doodsoorzaak. Ik weet zelfs niet of het onze zaken horen te zijn. Dat is iets wat ik vind dat meer in een beperkte kring gehouden moet worden, althans toch in eerste instantie. Dit is veel te vroeg, en vind ik ook respectloos.
Volledig met akkoord, maar ondertussen zijn we er toch allemaal over aan het lullen.
 
Vraagje aan de festivalgangers hier (@mods, moest het niet in de juiste thread staan mag je het verplaatsen).
Wij hadden normaal ticketten voor vrijdag op Werchter, nu gaan wij dan waarschijnlijk op vakantie zijn waardoor wij niet kunnen gaan. Kunnen vrienden van ons die ticketten gewoon gebruiken als ze die overnemen of gaan we die echt moeten verkopen via ticketmaster/ticketswap?
 
Vraagje aan de festivalgangers hier (@mods, moest het niet in de juiste thread staan mag je het verplaatsen).
Wij hadden normaal ticketten voor vrijdag op Werchter, nu gaan wij dan waarschijnlijk op vakantie zijn waardoor wij niet kunnen gaan. Kunnen vrienden van ons die ticketten gewoon gebruiken als ze die overnemen of gaan we die echt moeten verkopen via ticketmaster/ticketswap?
Je kan via ticketswap verkopen aan een specifiek persoon. Je zit wel met die verwerkingskost...
 
Nog nooit miserie gehad om RW binnen te geraken met tickets van andere personen, zowel op papier als op telefoon. Zonder pas of iets dergelijks.

Denk niet dat het dit jaar anders zou zijn?
 

En toen werd System of a Down ritueel geslachtofferd op het altaar van de slechte smaak door ieders favoriete try hard MGK.

Waar is Ezra Miller als je hem nodig hebt om micro's uit pollen te trekken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
Terug
Bovenaan