Muzieknieuws

FF iets wat me stoort.
Ondertussen is de frontman van Arcade Fire in opspraak gekomen wegens grensoverschrijdend gedrag tov de vrouwen.
Vorig jaar of 2 jaar geleden was er nog een artiest die daar mee te maken had,met name Marilyn Manson.
Nu stel ik me de vraag als StuBru effectief MM daarom geen airplay meer geeft en uit de zwaarste lijst bant,waarom ze dan niet hetzelfde doen met AF?
Te populair misschien?
Consequent zijn ze daar dan toch ook niet.
Hebben ze Manson gebannen of is zijn muziek gewoon niet relevant meer voor de zender? Serious question, geen idee welk standpunt stubru hierover innam.
 
Hebben ze Manson gebannen of is zijn muziek gewoon niet relevant meer voor de zender? Serious question, geen idee welk standpunt stubru hierover innam.
Als het gaat om gewone airplay snap ik u maar als we het over de zwaarste lijst hebben moet er toch rekening houden met de stemmen? En dan past Manson toch wel binnen het zwaarste lijst gegeven?
 
FF iets wat me stoort.
Ondertussen is de frontman van Arcade Fire in opspraak gekomen wegens grensoverschrijdend gedrag tov de vrouwen.
Vorig jaar of 2 jaar geleden was er nog een artiest die daar mee te maken had,met name Marilyn Manson.
Nu stel ik me de vraag als StuBru effectief MM daarom geen airplay meer geeft en uit de zwaarste lijst bant,waarom ze dan niet hetzelfde doen met AF?
Te populair misschien?
Consequent zijn ze daar dan toch ook niet.
Ik volg u wel, te meer omdat dan anderen wel onmiddellijk geweerd worden op basis van klachten en geruchten, nog voordat een onderzoek of proces is gestart.
Stonden deze week gewoon ook in het Sportpaleis.
 
Als het gaat om gewone airplay snap ik u maar als we het over de zwaarste lijst hebben moet er toch rekening houden met de stemmen? En dan past Manson toch wel binnen het zwaarste lijst gegeven?
Als ze er op stemmen ja. Persoonlijk vind ik niet dat hij in die top 66 hoort, musically speaking.

@Slyke Wie wordt waar geweerd en waarom? Is Manson gecancelled op de radio? Welke anderen? Jackson? Toch niet. R. Kelly? Vrij hard veroordeeld, geen idee of hij airplay krijgt.

Feist heeft de tour van Arcade Fire verlaten, het koppel zelf heeft gezegd dat het wederzijds was, er zijn geen gerechtelijke procedures opgestart. Ze gaan die tour daarom niet cancellen, money makes the world go round... Al lijkt de band me nu wel ten dode opgeschreven.
Er zijn mensen niet gegaan omwille van het nieuws en elke reviewer heeft het over de olifant in de kamer. Het is niet dat dit allemaal zomaar passeert, integendeel. Soit, hopelijk krijgt hij zn verdiende loon op basis van wat er gebeurd is.
 
Ik zou dat optreden toch geskipped hebben zolang er geen duidelijkheid is.

Het wrange gevoel na de hele Scott Kelly affaire heeft er ook voor gezorgd dat ik alles van Neurosis links laat liggen.
 
Ik zou dat optreden toch geskipped hebben zolang er geen duidelijkheid is.

Het wrange gevoel na de hele Scott Kelly affaire heeft er ook voor gezorgd dat ik alles van Neurosis links laat liggen.
Idem, als je het stuk op Pitchfork hebt gelezen ziet het er ook niet goed uit.

Ik heb trouwens hetzelfde met Ariel Pink, die is een héél zware MAGA aanhanger en was erbij op zes januari.
 
Idem, als je het stuk op Pitchfork hebt gelezen ziet het er ook niet goed uit.

Ik heb trouwens hetzelfde met Ariel Pink, die is een héél zware MAGA aanhanger en was erbij op zes januari.
Niet goed voor Butler of voor Kelly?

Tis wel een moeilijke soms natuurlijke. Solo artiesten kan je direct afschrijven en niet meer naar luisteren maar wat met bands?

Neem nu Slayer: rond de inauguratie van Trump zette Araya 'voor de grap" een gefotoshopte foto met de band rond Trump op hun instagram en tegelijk noemt Kerry King Trump 'de grootste leugenaar in de geschiedenis van de Amerikaanse politiek'. Ondertussen zijn we 3 jaar na het einde van Slayer en gelooft Araya zijn vrouw in Qanon, zelf gaat de man ook wel in de richting. Kzou er niet van verschieten moest dat iets te maken hebben met hun split.
 
Als ze er op stemmen ja. Persoonlijk vind ik niet dat hij in die top 66 hoort, musically speaking.

@Slyke Wie wordt waar geweerd en waarom? Is Manson gecancelled op de radio? Welke anderen? Jackson? Toch niet. R. Kelly? Vrij hard veroordeeld, geen idee of hij airplay krijgt.

Feist heeft de tour van Arcade Fire verlaten, het koppel zelf heeft gezegd dat het wederzijds was, er zijn geen gerechtelijke procedures opgestart. Ze gaan die tour daarom niet cancellen, money makes the world go round... Al lijkt de band me nu wel ten dode opgeschreven.
Er zijn mensen niet gegaan omwille van het nieuws en elke reviewer heeft het over de olifant in de kamer. Het is niet dat dit allemaal zomaar passeert, integendeel. Soit, hopelijk krijgt hij zn verdiende loon op basis van wat er gebeurd is.


In de echte lijst van 66 platen kan ik u wel volgen,maar als The Beautiful People erin opduikt heb ik er niks op tegen.
Al meerdere keren door mezelf aangehaald het zou me echt verwonderen dat MM niet in een lijst van 666 songs wordt gestemd,als ze hem er bewust uitlaten vanwege de aanklachten vind ik dat ze dat met AF ook maar moeten doen in de tijdloze bvb.
Bij AF blijkbaar nog geen gerechtelijke procedures,maakt voor mij persoonlijk niet uit.
Feiten zijn op zich "vergelijkbaar" al zullen er wel belangrijke nuances inzitten zoals al dan niet de toelating van de betrokken vrouwen.
Daar zal waarschijnlijk het schoentje wringen.
Soit,ik zal wel teveel veralgemenen zeker.

Dat MM niet meer in't straatje past van StuBru zal wel correct zijn,ze zijn van alternatieve zender geëvolueerd naar mainstream zender waardoor zulke artiesten weinig of geen airplay krijgen of het moet ergens in de nachtelijke uren zijn.
Ja ze kunnen nog alternatief zijn,maar het is toch pak minder dan vroeger.
StuBru staat tegenwoordig nog maar zelden op,moet ik toegeven.

@Slyke haalt het ook al aan,hij is al veroordeeld voor er een vonnis is,dacht dat het onschuldig was tenzij bewezen schuld.
Neen,wil ook niet naïef zijn,er zullen zeker en vast zaken zijn die niet door de beugel kunnen en dan zal hij wel bestraft worden zeker.


Band ten dode opgeschreven,nah denk dat ze daarvoor te populair zijn en zullen altijd airplay krijgen.
Het imago heeft wel een klap gekregen,maar denk niet dat het invloed gaat hebben op de stemmen van pop poll lijstjes.

De reviews van hun concert die ik heb gehoord op de radio zijn toch positief,want zowel Lemaire en Engelen waren lyrisch erover.
Ofwel durven ze geen negatieve reacties voorlezen,die zullen er ook wel tussen zitten.

Denk toch ook dat Michael Jackson een tijd niet gespeeld is geweest op StuBru toen die docu op tv is geweest.
Rammstein wordt ook gelinkt aan nazisme, ze zouden die eventueel daarom ook kunnen bannen al is dat ook niet bewezen.
Er zullen nog zeker en vast zo gevallen zijn en je gaat van iedereen wel eens iets vinden.
 
Rammstein wordt ook gelinkt aan nazisme, ze zouden die eventueel daarom ook kunnen bannen al is dat ook niet bewezen.
Er zullen nog zeker en vast zo gevallen zijn en je gaat van iedereen wel eens iets vinden.
Rammstein wordt aan nazisme gelinkt door debielen die een clip zien als die van Deutshland en er dan maar automatisch vanuit gaan dat jezelf als holocaust gevangene verkleden ook betekent dat je de nazis steunt. Terwijl de tekst van dat nummer basically zegt 'ik wil wel van Duitsland houden maar als ik kijk naar de geschiedenis is er niet veel om van te houden'. Claims om te bannen gebaseerd op kortzichtigheid worden volgens mij beter genegeerd
 
Rammstein wordt aan nazisme gelinkt door debielen die een clip zien als die van Deutshland en er dan maar automatisch vanuit gaan dat jezelf als holocaust gevangene verkleden ook betekent dat je de nazis steunt. Terwijl de tekst van dat nummer basically zegt 'ik wil wel van Duitsland houden maar als ik kijk naar de geschiedenis is er niet veel om van te houden'. Claims om te bannen gebaseerd op kortzichtigheid worden volgens mij beter genegeerd
Vond het altijd geniaal dat ze in het nummer 'Amerika' eindigen met 'this is not a love song'.
 
Rammstein wordt aan nazisme gelinkt door debielen die een clip zien als die van Deutshland en er dan maar automatisch vanuit gaan dat jezelf als holocaust gevangene verkleden ook betekent dat je de nazis steunt. Terwijl de tekst van dat nummer basically zegt 'ik wil wel van Duitsland houden maar als ik kijk naar de geschiedenis is er niet veel om van te houden'. Claims om te bannen gebaseerd op kortzichtigheid worden volgens mij beter genegeerd
Mensen die denken dat het nazi's zijn weten niet waarover ze praten, dat zijn dezelfde die bang zijn voor snoep met messen in bij halloween. Er is idd geen enkele reden om Rammstein te cancellen en dat is volgens mij nog nooit een issue geweest. Ik zie ook geen link met het misbruik van vrouwen bij Manson of Butler.

En het ziet er niet goed uit voor Butler, geld of niet, die band zie ik niet overleven. :unsure:
Kelly is een ander verhaal, die heeft toegegeven dat hij zijn gezin zwaar misbruikt (heeft) en hij is al uit de band gezet. Benieuwd of Neurosis nog verder gaat, net als @shiftyke ook niets meer beluisterd van hen, gaat ff te diep na die berichten.
 
Waarom ik Rammstein aanhaal,omwille van de controverse die er al (sinds hun oprichting) is van de band.
Ze worden al sedert het prille begin beschuldigt van pro nazi gedachten.
Hun lyrics zouden te dubbelzinnig zijn,de cover van Herzeleid is aangepast etc...
Nu ze zoeken ook vaak de controverse op,dat geven ze ook vaak toe.
Dat ze de bedoeling hebben om te choqueren en het erom doen.
Soms is dat ook wel overduidelijk.

Ik denk niet dat er ene zender is die een band met extreem rechts symphatiën in de spotlights wil zetten.
Als ze MM al afvoeren vanwege nog niet bewezen feiten,zouden ze dat eventueel met Rammstein ook kunnen doen.
Het zijn 2 totaal verschillende zaken i know,maar moest Rammstein toch ooit veroordeeld worden van extreem rechts gedachtengoed,ben ik benieuwd wat ze ermee gaan doen.
Arcade Fire blijven ze toch maar mooi airtime geven en dat zal ook zo blijven,terwijl het in mijn persoonlijke mening grotendeels dezelfde basis is als bij MM.

Voor alle duidelijkheid,ik denk (en hoop vooral) ook niet dat Rammstein nazisme en fascisme verheerlijken maar met 100% zekerheid durf ik het toch ook niet te zeggen.
 
Waarom ik Rammstein aanhaal,omwille van de controverse die er al (sinds hun oprichting) is van de band.
Ze worden al sedert het prille begin beschuldigt van pro nazi gedachten.
Hun lyrics zouden te dubbelzinnig zijn,de cover van Herzeleid is aangepast etc...
Nu ze zoeken ook vaak de controverse op,dat geven ze ook vaak toe.
Dat ze de bedoeling hebben om te choqueren en het erom doen.
Soms is dat ook wel overduidelijk.

Ik denk niet dat er ene zender is die een band met extreem rechts symphatiën in de spotlights wil zetten.
Als ze MM al afvoeren vanwege nog niet bewezen feiten,zouden ze dat eventueel met Rammstein ook kunnen doen.
Het zijn 2 totaal verschillende zaken i know,maar moest Rammstein toch ooit veroordeeld worden van extreem rechts gedachtengoed,ben ik benieuwd wat ze ermee gaan doen.
Arcade Fire blijven ze toch maar mooi airtime geven en dat zal ook zo blijven,terwijl het in mijn persoonlijke mening grotendeels dezelfde basis is als bij MM.

Voor alle duidelijkheid,ik denk (en hoop vooral) ook niet dat Rammstein nazisme en fascisme verheerlijken maar met 100% zekerheid durf ik het toch ook niet te zeggen.
Geloof mij bij Rammstein gaat ge echt geen nazisme terugvinden. Lees gewoon al is een vertaling van de lyrics van Deutshland en ge zult het wel snappen. Het volk dat zegt dat Rammstein extreemrechts is is hetzelfde volk dat denkt dat Alex Agnew dat is omwille van zijn Hitlerstuk of Lemmy omdat hij zijn kledij basseerde op die van de nazis.


Manson nu is kort doorgenomen: er is wel een zaak van Manson tegen de vrouwen in behandeling maar die moet nog voorkomen. Het kan een Heard vs Depp 2 zijn. Wat ook opvalt is dat Rose Mcgowan (1 van de vrouwen die metoo mee op gang heeft gebracht) ook iets met hem heeft gehad en zij zegt nooit iets van geweld bij hem te hebben gezien. Misschien zit hij niet in de lijst omdat er amper wordt gestemd he.

En arcade fire ja totaal ander geval. Manson zen act is altijd die van de creep geweest. Arcade fire is altijd de 'iedereen is welkom we zijn 1 grote familie' indierock hipster band geweest. Dat kan je niet rijmen met wat er nu aan Win Butler ten laste wordt gelegd. Het ligt misschien deels aan de economische moeilijke tijden maar dat sportpaleis was niet uitverkocht terwijl een band van dat kaliber dat normaal wel doet. Binnen enkele maanden is het weer tijd voor de tijdloze waar ze met dat 1 verschrikkelijk nummer toch altijd de top 50 haalden. Laat ons dat als graadmeter zien en dan zien we wel. Die zaak loopt nog niet zo lang de publieke opinie moet nog groeien. En als die zich tegen Butler keert zullen de zenders wel volgen
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan