Werk Moet je als freelancer je registreren als zelfstandige?

Daniël-Kun

Member
Je bent bijvoorbeeld video editor en je edit video's van mensen online voor geld of je maakt 2D/3D animaties voor mensen voor geld online via platformen zoals fiverr.

Ik neem aan dat je zeker ene belastingaangifte zal moeten doen.
 
Of het nu voor geld is of voor koffiekoeken, ja, je moet je registreren als zelfstandige in dit geval.
 
Je bent bijvoorbeeld video editor en je edit video's van mensen online voor geld of je maakt 2D/3D animaties voor mensen voor geld online via platformen zoals fiverr.

Ik neem aan dat je zeker ene belastingaangifte zal moeten doen.
De eerste 5500 euro (ongeveer) winsten op jaarbasis van een zelfstandige activiteit zijn ook belastingsvrij in België
 
"Tot 31 december 2020 kon je onder bepaalde voorwaarden tot € 6.340 per jaar bijverdienen zonder dat je daarop belastingen of sociale bijdragen hoefde te betalen. Deze wetgeving is echter niet meer van toepassing sinds 1 januari 2021."

Uitleg: mijn informatie is out-of-date :(
 
"Tot 31 december 2020 kon je onder bepaalde voorwaarden tot € 6.340 per jaar bijverdienen zonder dat je daarop belastingen of sociale bijdragen hoefde te betalen. Deze wetgeving is echter niet meer van toepassing sinds 1 januari 2021."

Uitleg: mijn informatie is out-of-date :(
Niet enkel dat, hij voldeed ook niet aan de voorwaarden
 
Terug
Bovenaan