Moestuintopic!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Allereerste 'oogst' (= 1 busseltje radijzen ;p). De andere helft was helaas aangevreten aan de bovenkant door (hopelijk?) muizen :(
9 kansen op 10 slakken, heb het hier ook zitten. Smeerlappen zitten aan mijn radijzen en hebben mijn zinnia en drie afrikaantjes kapotgefret en zonnebloem toegetakeld.

Nog wat verder naar fotos gegoogled, zouden inderdaad toch slakken kunnen zijn zoals jullie dachten, bummer :(

(Dacht dat slakken "oppervlakkiger" materiaal zouden wegvreten )

Vroeg slakkenkorrels leggen en tis nog te doen, maar het weer nu is inderdaad echt hemels voor die slakken.

Vroeg slakkenkorrels leggen en tis nog te doen, maar het weer nu is inderdaad echt hemels voor die slakken.
Hoe strooien jullie slakkenkorrels. Ik heb altijd het gevoel van er veel te veel te gebruiken en daarom mijd ik dat liever eigenlijk.

Hoe strooien jullie slakkenkorrels. Ik heb altijd het gevoel van er veel te veel te gebruiken en daarom mijd ik dat liever eigenlijk.
Ja dat wordt over het algemeen veel te veel gestrooid idd. Ik probeer gericht te strooien waar ze zitten (mijn houtstapel) en in de herfst/winter laat ik mijn kippen vrij rondlopen. Die pikken ook veel weg van ongedierte. Dat voorkomt al veel overlast.

Als het echt te gortig wordt strooi ik een korrel of 4-5 rond mijn kolen/tomaten en de rest interesseert me minder tbh. Dat ik wat sla of radijzenvraat heb geeft me niet zo, dat kweekt ge toch op een week terug.

Het barre weer ligt nu eindelijk achter ons, hopelijk!! Hier vliegt er vanalles de grond in, komend weekend: bonen, komkommer, pepers en tomaten van de reservebank... En een nieuwe poging cucamelon aangezien beide plantjes omgekomen zijn in een storm.

Wortelen in de bak zijn aan het kiemen. Bietjes gaan eindelijk goed aan het groeien. Rapestelen gaan in bloei, dat is bijna gedaan.

Ondanks redelijk wat bloemverlies gaan de pepers binnen best goed, al zeker een stuk of 10 vruchten die nu al goed ontwikkeld zijn op de jalapeno. Op de ancho 1 grote vrucht en verschillende beginsels.

Hier ook alles naar buiten met het mooie weer dat er aan komt!

Plantjes gaan eindelijk goed kunnen groeien.

Dus jullie pepers en paprika’s ook al naar buiten?
De mijne staan mooi maar nog niets te zien van bloemvorming. Ik was daarop eigenlijk aan het wachten om ze in de serre te zetten 😛 maar we zijn nu bijna juni en die planten staan nog in de living, het begint wat onnozel te worden.

Ik heb er wel te veel voor de serre - mogen die ook gewoon buiten?

Sfeerbeeld:
485AF18E-7D65-4818-B9BD-E5300F8C5BE6.jpeg

Ik heb hier binnen nog een verdwaalde lemon drop die al vruchten heeft 🙈

Om de vrede in het huis te bewaren, alles buiten dit weekend...

Dus jullie pepers en paprika’s ook al naar buiten?
De mijne staan mooi maar nog niets te zien van bloemvorming. Ik was daarop eigenlijk aan het wachten om ze in de serre te zetten 😛 maar we zijn nu bijna juni en die planten staan nog in de living, het begint wat onnozel te worden.

Ik heb er wel te veel voor de serre - mogen die ook gewoon buiten?
Die van mijn staan zonder problemen gewoon buiten doorheen de zomer.

Merci voor de tips! Ik heb een groot deel ervan dan ook maar uitgeplant vandaag, we gaan zien wat het geeft.
Sfeerbeeldje in de brakke serre:

68F9765A-E2CC-4038-9D2B-04434FBCD56D.jpeg

Status update van mijn potpepers:

DSCF2654-L.jpg

Poblano (ancho)

DSCF2663-L.jpg

Jalapeno
De jalapeno heeft nog steeds vrij veel bloemverlies. Ik vermoed dat de luchtvochtigheid binnen te hoog was, ze staan nu permanent buiten, hopelijk gaat het nu beter...

Nog een paar snapshots:

DSCF6852-L.jpg

DSCF6855-L.jpg

Warmoes

DSCF6863-L.jpg

Cucamelon, 3e poging na 2 sterfgevallen...

DSCF2623-L.jpg

Bonen

DSCF2626-L.jpg

Koolrabi​

Laatst bewerkt:
Al mijn cucamelons zijn gestorven :( Eentje was 60cm lang ofzo binnen en heeft dan gewoon de geest gegeven.

wel de eerste radijzen vandaag en de paprikas zijn ~3 cm groot

Die cucamelons deden het bij mij ook heel slecht de pot waarin ze gezaaid werden. Op goed geluk alles wat nog overbleef in de grond gestoken vandaag, maar het ziet er allemaal heel kwetsbaar uit. Op internet lees je overal dat het zo woekert en robuust is :o

Die cucamelons deden het bij mij ook heel slecht de pot waarin ze gezaaid werden. Op goed geluk alles wat nog overbleef in de grond gestoken vandaag, maar het ziet er allemaal heel kwetsbaar uit. Op internet lees je overal dat het zo woekert en robuust is :eek:
Yep dat had ik ook gelezen, niet dus.

Ik heb de paar die nog wat groen waren in de grond gestoken en de resterende 5-6 zaadjes die ik had ook aangezien het nu toch een week volle zon gaat zijn. We zullen zien. Volgend jaar toch opnieuw proberen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan