Mijn volgende break/vakantie

Nice, staat ook op de shortlist samen met Nieuw-Zeeland en Oeganda.
Inmiddels terug van Ecuador. Ecuador zelf is op zich niet zo bijzonder. Het is een mooi land maar Peru bijvoorbeeld heeft veel meer te bieden.
De Galapagos is wel een enorme aanrader. Er komen ondertussen best veel toeristen (hoewel je daar qua drukte niet zoveel van merkt) maar qua toeristenfaciliteiten moet je geen topkwaliteit verwachten. Wat goed is uiteraard. Ik wil op een Galapagos strand geen strandbar en parasols. Maar verwacht ook geen restaurants met airco, gezellige dorpjes, mooie dijken om te wandelen, snelle wifi,...
't is voor de dieren dat je er moet zijn. Leukste momenten waren een strand op San Cristobal waar we quasi alleen zaten en waar de zeeleeuwpups vrolijk spelend langs ons heen zwommen, en het snorkelen tussen de reuzeschildpadden.

Elk eiland heeft zo zijn eigen plus-en minpunten. Had ik op voorhand meer geweten had ik onze planning een beetje anders gemaakt. Als je tips nodig hebt laat je het maar weten.
 
Inmiddels terug van Ecuador. Ecuador zelf is op zich niet zo bijzonder. Het is een mooi land maar Peru bijvoorbeeld heeft veel meer te bieden.
De Galapagos is wel een enorme aanrader. Er komen ondertussen best veel toeristen (hoewel je daar qua drukte niet zoveel van merkt) maar qua toeristenfaciliteiten moet je geen topkwaliteit verwachten. Wat goed is uiteraard. Ik wil op een Galapagos strand geen strandbar en parasols. Maar verwacht ook geen restaurants met airco, gezellige dorpjes, mooie dijken om te wandelen, snelle wifi,...
't is voor de dieren dat je er moet zijn. Leukste momenten waren een strand op San Cristobal waar we quasi alleen zaten en waar de zeeleeuwpups vrolijk spelend langs ons heen zwommen, en het snorkelen tussen de reuzeschildpadden.

Elk eiland heeft zo zijn eigen plus-en minpunten. Had ik op voorhand meer geweten had ik onze planning een beetje anders gemaakt. Als je tips nodig hebt laat je het maar weten.

Merci voor het kleine verslag. De reis die ik momenteel op het oog heb, is er eentje van Djoser. Voornamelijk omwille van de Galapagos, maar toch ook wel de ecolodge in de jungle die me enorm aanspreekt en het diverse landschap. Ik heb toch al verschillende mensen gesproken die naar Ecuador zijn geweest en die waren telkens wel erg enthousiast. Het zal sowieso ten vroegste voor volgend jaar zijn, tenzij de noodtoestand in Peru nog wordt verlengd begin april.
 
Merci voor het kleine verslag. De reis die ik momenteel op het oog heb, is er eentje van Djoser. Voornamelijk omwille van de Galapagos, maar toch ook wel de ecolodge in de jungle die me enorm aanspreekt en het diverse landschap. Ik heb toch al verschillende mensen gesproken die naar Ecuador zijn geweest en die waren telkens wel erg enthousiast. Het zal sowieso ten vroegste voor volgend jaar zijn, tenzij de noodtoestand in Peru nog wordt verlengd begin april.
Ecuador is prachtig hoor, begrijp me niet verkeerd, maar net wat minder dan een Peru of Colombia bijvoorbeeld.
Zo'n georganiseerde groepsreis lijkt me altijd zo druk, dat zou niks voor mij zijn, zo'n superstrikte planning. Van hier gaan we een uur naartoe en dan nemen we de bus naar daar en mag je 2 uur vrij rondlopen en dan is het verzamelen voor het volgende etc etc.
Het is voor Ecuador niet moeilijk om zelf je reis te plannen (en kost minder uiteraard). Activiteiten zijn makkelijk te boeken en de busverbindingen tussen steden zijn uitstekend en taxi's zijn goedkoop. De Galapagos kan je ook gewoon op jezelf bezoeken.

De jungle hebben we niet gedaan omdat we dat in Peru al gedaan hadden vorig jaar maar dat is inderdaad een heel leuke ervaring.
Baños staat ook in dat lijstje zie ik, dat is ook erg de moeite
 
Zou met madam nog eens weg willen voor 3 dagen met vlieger. Tips voor binnen europa en aan wat deftige prijzen voor vliegtuig?
Want had eens gekeken op brussels airlines, maar wat kost dat een geld vliegen...
Of in april/mei of in oktober. Denk met het vliegtuig beter ver op voorhand boeken? Of ergens nog een site waar zo last minutes zijn?

Al 5j geleden dat we gevlogen hebben.
 
Zou met madam nog eens weg willen voor 3 dagen met vlieger. Tips voor binnen europa en aan wat deftige prijzen voor vliegtuig?
Want had eens gekeken op brussels airlines, maar wat kost dat een geld vliegen...
Of in april/mei of in oktober. Denk met het vliegtuig beter ver op voorhand boeken? Of ergens nog een site waar zo last minutes zijn?

Al 5j geleden dat we gevlogen hebben.
gewoon op google flights, je datums in geven dat je wil gaan, en geen bestemming invoeren!
Zo krijg je een overzicht op kaart van EU met de prijzen, en kan je de goedkoopste uitpikken.
 
Zou met madam nog eens weg willen voor 3 dagen met vlieger. Tips voor binnen europa en aan wat deftige prijzen voor vliegtuig?
Want had eens gekeken op brussels airlines, maar wat kost dat een geld vliegen...
Of in april/mei of in oktober. Denk met het vliegtuig beter ver op voorhand boeken? Of ergens nog een site waar zo last minutes zijn?

Al 5j geleden dat we gevlogen hebben.
Google Flights is inderdaad een goed hulpmiddel

- Als je Flexibel bent van datums en locatie kan je nog vrij goedkoop vliegen.
- Brussel Airlines is ook wel niet de goedkoopste, (niet bang zijn van Ryanair / easyjet / transavia/... enzo).
- Ook kijken naar andere luchthavens (afhankelijk waar je woont misschien wel: Lille, Eindhoven, charlerloi , brussel , ..)
 
Eind deze maand voor enkele dagen naar Götzis, Oostenrijk. Vroeger héél veel buitenlandse atletiekmeetings gedaan en nu terug eens gaan supporteren voor Nafi Thiam, Noor Vidts, Jente Hautekeete en Nils Pittomvils , allemaal meerkampers.

Voor de eerste keer ook alleen met de zoon op reis. Toch iets waar ik naar uitkijk, zou daar graag een jaarlijkse gewoonte van maken (afwisselend met de dochter/zoon)
 
13 mei naar Springsteen gaan kijken in Parijs en er een paar dagen verlof aanbreien.
 
Willen hier nog eens naar Spanje gaan: twee weken in juli, liefst adults only, nabij strand en stad! All-in, 4* of 5*.
Iemand ervaringen-aanraders?
Mallorca ? Moeten zeker wel adults only dingen te vinden zijn daar.

Spanje is zo veelzijdig.... Sevilla/Malaga doen wij nu in december, maar voor jouw periode (juli) zal dit te heet zijn vrees ik.
 
Met het verlengde weekend van Hemelvaart ga ik naar Praag. In 2020 ging het omwille van de pandemie niet door en een jaar later wijzigde Brussels Airlines het vluchtschema zodat mijn planning in de soep liep. Nu hoop ik dat er geen problemen meer zijn...

Mijn reis naar Bolivië, Peru en Chili gaat niet door, dus heb ik die vervangen door een reis naar Peru en Bolivië. Concreet komt het er op neer dat ik de Atacamawoestijn, een stuk op de zoutvlakte van Salar de Uyuni, twee dagen in Sucre en een dag rond het Titicacameer ga missen. Jammer, maar helaas. Erger is dat ik ook de Inca Trail had geboekt en omdat deze reis pas vrij laat is omgewisseld kan ik die nu niet meer doen. Dat is wel redelijk scheisse.

Omdat mijn eerste reis 30 dagen duurde en deze 24 dagen, mis ik dus een week en daarom heb ik ter compensatie maar een reis naar Nieuw-Zeeland geboekt om dat goed te maken in december. Tussendoor ga ik nog naar Pakistan om een trekking te doen naar de K2 en Gondogoro La als het visum ooit goedgekeurd wordt tenminste.
 
Ik zit nu in mijn eerstvolgende break. Gewoon een week verlof en in de tuin werken. Met ook één uitstap; naar een vaste plantenkwekerij in Nederland.

Verder nog een week Bretagne in juli met de vrienden, en ik ga ook nog een wandelvakantie boeken met mijn vrouw, maar wanneer of waar is nog niet duidelijk.
 
Ik zit nu in mijn eerstvolgende break. Gewoon een week verlof en in de tuin werken. Met ook één uitstap; naar een vaste plantenkwekerij in Nederland.

Verder nog een week Bretagne in juli met de vrienden, en ik ga ook nog een wandelvakantie boeken met mijn vrouw, maar wanneer of waar is nog niet duidelijk.
Protip: Bhutan Snowman Trek.

:unsure:
 
Terug
Bovenaan