Mijn volgende break/vakantie

Ik ben zelf in 1995 naar Rwanda geweest, 1 jaar na de genocide daar, maar in een nog belegerd land (om de 30km checkpoints). We waren daar wel met mijn ouders. Geen idee of BuZa toen het bezoek afraadde, maar eigenlijk was het daar wel veilig, net omwille van die checkpoints.

Wel regelmatig een militair die onze auto als taxi gebruikte van checkpoint naar checkpoint, maar dat was gemakkelijker, zo konden we soms gewoon checkpoints rapper doorrijden.

Waren daar wel op uitnodiging van een pater. In een school waar later bleek dat er enkele pedofiele paters waren die in de praktijk België ontvlucht waren (paters die bevriend waren met Vangheluwe). Gelukkig niks van gemerkt.

Soit, onze komende reizen:

Wij gaan dit jaar nog naar Centerparcs (Eemhof, vanwege de ligging bij Amsterdam + Zwemparadijs voor de kinderen) en ook een 19 dagen naar Canada-USA.
 
Athene als citytrip bijvoorbeeld is heel warm in de zomer
Wij gingen enkele weken geleden naar Athene. Eén van de betere citytrips die we deden.
En zalig rustig. Met 10 man op de akropolis... Als ik Tripadvisor bekijk lijkt Athene de hel in de zomer.

Wat mij betreft is Athene dus een aanrader. Althans in de winter! :)

Wel een gelaagde stad. Immens veel vervallen gebouwen en junkies. Meermaals zag ik hen hun drugs smelten, spuiten zetten en coke snuiven.
De eerste keer iemand een spuit zien zetten was echt confronterend. We moesten hier even van bekomen.
Maar anderzijds zaten er locals hun coffee te drinken op een terrasje 20m verder.
Nergens werden we lastig gevallen, en geen enkele scam opgemerkt. En ik denk zelfs dat dit onze eerste reis is zonder een slechte ervaring...
 
Mini break met pedagogische studiedag in maart; avond ervoor naar Efteling vertrekken en hotel en dan de dag zelf ook hele dag Efteling. De kinderen gaan content zijn en hopelijk minder lang moeten aanschuiven op een weekdag in maart 🤓
 
Eerste keer ever ne all-inclusive geboekt.
7 nachten Kaapverdië vanaf 1 maart.
Ben ook wel benieuwd naar jouw ervaringen. Niet zo zeer naar de all-in 🙈, maar eerder naar uw ervaringen met de Kaapverdische eilanden.
Naar welk eiland gaan jullie trouwens?
 
Net terug van een 2-daagse Disneyland Parijs. Zalig met de 2 kinderen.

In augustus gaan we 2 weken Duitsland in combi met pretparken. Beginnen met 2 dagen Europapark+ Rulantica. Dan verder door richting München (Altenstadt) voor een paar dagen via airbnb. Dan terug richting Stuttgart en overnachten we in en bezoeken we Tripdrills (https://tripsdrill.de/en/theme-park/) . Hierna gaan we verder richting Keulen (Bruhl) en gaan we naar Fantasialand. Om te eindigen naar Centerparcs Meerdal (geboekt via centerparcs.fr omdat dit toch wel een stukje goedkoper was) en dan Toverland meepakken. Worden een pittige 2 weken verlof 😅
 
Op één van mijn vorige reizen trouwens iemand tegengekomen die er met een andere persoon zonder iets zijn rondgetrokken. Niks last gehad daar.
Ik was eind oktober '22 in Iran. Geen problemen bij de douane gehad, ook nergens een gevoel van onveiligheid. De protesten waren op die moment niet zo heftig, al stond er wel een hoop politie.
Dat is het statistische equivalent van "ik ben geblinddoekt de E40 overgestoken en ik heb niets, zie je wel! En nu heb ik tenminste iets avontuurlijk te vertellen"

Dat kan allemaal wel zijn maar dat het voor velen hier maar bedenkelijk klinkt, lijkt me ook begrijpelijk.
Ik was in Syrië in 2019 en de mensen waren echt opgetogen om buitenlanders te zien.
In Homs tussen kapotgeschoten huizen komt een jonge vrouw de groep dan uitnodigen om thee te komen drinken bij haar familie. Enorm veel opgestoken over het leven tijdens en na de gevechten.
Sorry, in Homs vertoeven tijdens de afgelopen paar jaar... dat is geschift, hoeveel zotte 'levenswijsheid' je daar ook opgestoken hebt.
 
Mijn vriendin en ik trekken in augustus voor 15 dagen naar Sicilië. We vertrekken met het vliegtuig en gaan dan met een huurauto een deel van het eiland rond. Iemand tips en/of aanraders? Als autoverhuurbedrijf heb ik al veel goeds over SunnyCars gelezen. Is het aan te raden om een all in verzekering te nemen? Heb op reis nog nooit een auto gehuurd.
 
Dat is het statistische equivalent van "ik ben geblinddoekt de E40 overgestoken en ik heb niets, zie je wel! En nu heb ik tenminste iets avontuurlijk te vertellen"

Dat kan allemaal wel zijn maar dat het voor velen hier maar bedenkelijk klinkt, lijkt me ook begrijpelijk.
En er is ook niets mis met het bedenkelijk te vinden. ieder mag zijn mening daarover hebben. dat lijkt me niet meer dan normaal.
Maar kom, als we alles statistisch moeten bekijken, zullen we dan met z'n allen maar thuisblijven, want ge kunt ziek worden op reis, ge kunt neerstorten, ge kunt aangereden worden, ge kunt uw been breken tijdens het skiën, ...
Sorry, in Homs vertoeven tijdens de afgelopen paar jaar... dat is geschift, hoeveel zotte 'levenswijsheid' je daar ook opgestoken hebt.
En om welke reden zou dat geschift zijn?
 
Na Expeditie Gooris te hebben gezien (don't ask) wil ik naar Lake Tahoe. Maar als ik naar mijn vrouw en mijn bankrekening kijk zal het eerder de Put van Rauw worden in Mol. :unsure:
 
Ben ook wel benieuwd naar jouw ervaringen. Niet zo zeer naar de all-in 🙈, maar eerder naar uw ervaringen met de Kaapverdische eilanden.
Naar welk eiland gaan jullie trouwens?
ik ben daar in december geweest en echt een aanrader, zeker als je wat wegblijft van de all-ins en het massa-toerisme.
De mensen zijn daar zo vriendelijk en chill, echt heerlijk. Dat gecombineerd met goed weer, lekker en goedkoop eten, leuke live bands...
Zelf nog een rondleiding gehad van een local in hun eigen buurt aan de rand van Sal rei. Dan zie je toch nog een gans ander leven dan in het centrum zelf van die stad.

Ik zou zeker aanraden om het avontuur op te zoeken en verschillende eilanden te bezoeken. Ik wil zeker nog eens terug gaan voor de natuur op Santo antao. Helaas ben ik daar niet geraakt afgelopen vakantie.
 
Zelf nog een rondleiding gehad van een local in hun eigen buurt aan de rand van Sal rei. Dan zie je toch nog een gans ander leven dan in het centrum zelf van die stad.
En ben je dan de hele vakantie op Boa Vista gebleven?
Ben er nog niet zo goed uit wat de beste keuze zou zijn, eiland Sal of eerder Boa Vista...
 
Ik ben geland op Boa vista. Na een paar dagen doorgevlogen naar Santiago, dan nog afgesloten op Sal.

Boa vista vind ik heel chill en leuk om wat van de lokale cultuur op te snuiven, maar er is weinig echt te doen.

Sal is veeeel toeristischer wat ten koste gaat van de authenticiteit, zeker in Santa maria. Daar zitten alle toeristen en dat merk je aan alles. Veel locals die u constant aanspreken om dingen te verkopen enzo... heel vervelend aangezien dat er op de andere eilanden amper was. Prijzen zijn ook hoger, minder lokale restaurants, bijna alles is in handen van buitenlanders. Voordeel is dat je alles binnen handbereik hebt en veel meer kunt doen.

Ik ben wel 100 keer liever op Boa vista. Mensen zijn veel eerlijker en vriendelijker. Je moet niet constant onderhandelen over alles om een deftige prijs te krijgen. De stranden zijn mooier en rustiger en je komt maar een handvol toeristen tegen per dag.
 
Geboekt op een park of gewoon een los huisje, heb je soms een website ? Ben ook wat aan het rond zien om een huisje te boeken.
Ik had op airbnb en booking.com gekeken en nu eentje gevonden op booking.com, niet op een park.
In het verleden al wel op "Kustlicht" geslapen, maar het huisje waar we dan slapen is van familie van mijn vrouw. Net wel eens gezocht en via de website van kustlicht (kustlicht.nl) kan je ook huisjes boeken!
 
Allez onze kogel is ook door de kerk. Wilden dus eerst Noord-Thailand doen in combinatie met Koh Phangan, maar door de velden die daar int Noorden in deze periode afgebrand worden is het plan helemaal veranderd.

Binnen 2,5 week gaan we naar Sri Lanka om daar een 20 daagse rondreis te doen, self-drive met een tuk tuk :D

Ze willen daar precies echt terug het toerisme een boost geven. De tuk tuk kost ons met verzekering inclusief 15$ per dag.
Kamers worden verhuurd aan 7 tot 25€ per nacht voor 2 personen inc ontbijt. En gene rommel hé, gewoon degelijke kamers met badkamer; warm water etc.

plan is om Negombo - Dambulla / Sigiriya - Kandy - Nuwara Eliya - Ella - Udawalawe - Hiriketiya en Bentota aan te doen. Indien tips, shoot !
 
Laatst bewerkt:
Maar kom, als we alles statistisch moeten bekijken, zullen we dan met z'n allen maar thuisblijven, want ge kunt ziek worden op reis, ge kunt neerstorten,
Tenzij, hear me out, dat er wel eens gradaties van risico zouden kunnen bestaan.
Maar ok, jouw risicotolerantie is is duidelijk hoger dan het gemiddelde, laten we het daarbij houden.
En om welke reden zou dat geschift zijn?
Omdat er een burgeroorlog is in Syrië, met actieve terreurgroeperingen, en verschillende gebieden waar effectief gevochten wordt door Russen/Turken/rebellen/terroristen/overheidsleger, en zeer beperkte staatscapaciteit om veiligheid of medische zorgen te voorzien?
 
Ik zoek een bestemming voor de paasvakantie, gewoon zon en warmte.

Probleem: vorig jaar week Marbella half pens. 1700 euro vluchten in

Dit jaar 3300 euro voor dezelfde reis.

Met de wagen naar Marbella/ costa del sol lijkt me een beetje te ver?
 
Terug
Bovenaan