Migratie, Vluchtelingen en Asiel

Ah asiel afschaffen is dus dé oplossing om het migratieprobleem op te lossen? Ipv tijdens de pluk de (vele?) rotte appels terug uit de mand te gooien ga je nooit meer appelen plukken?
Gewoon geen énkele migratie, fijn dat de oplossing toch zo simpel kan zijn eh. Het zal leuk zijn binnenkort met de 30% gepensioneerden.
Heb ik gezegd geen migratie?

Migratie kan wel degelijk iets positief zijn, als het goed wordt aangepakt natuurlijk.

Mede ook doordat als je volwassen hooggeschoolde migranten op een werkvisum binnenlaat ze direct aan het systeem bijdagen door middel van sociale zekerheid en belastingen, zonder jarenlang op te draaien voor scholing, kinderbijslag en medische kosten.

Jammer genoeg is dit nu vaak veel te weinig het geval. Migranten in België komen vaak door middel van gezinshereniging en zijn vaak laaggeschoold, of bijvoorbeeld door asielaanvragen.

 
Grappig trouwens dat je niet beseft dat enkele van de grootste moslim landen ter wereld gewoon bij Australië liggen .
Daar is het geen open-deuren beleid zoals hier in Europa voor sektarische moslims wel is, laat staan dat je daar bijv. je hele familie zo maar naar daar mag halen onder het kader van gezinshereniging. In Australië voeren ze een veel strenger, maar rechtvaardig immigratiebeleid en daar importeren ze bijgevolg veel minder van de issues die wij hier importeren (bijv. niet akkoord zijn met de Westerse waarden, geen gelijkwaardigheid man of vrouw, de taal niet willen aanleren, ...).
 
Australie is ook een eiland , om vanuit Indonesie naar Australie te geraken zou je dan ofwel met het vliegtuig(strenge controles) of ook met een hachel bootje over een zee gaan varen die waarschijnlijk nog gevaarlijker is dan de Middellande Zee . Om daarna ook gewoon een retour-ticket te krijgen .
 
Dus Vlaams Belang mag nog 60% halen de volgende verkiezingen, men mag 1000x verwijzen naar "signaal van de kiezer".....Er gaat in België nog massaal vreemdelingen bijkomen. M'n gaat enkel wat gerichter tewerk gaan. Men gaat enkel vreemdelingen uitnodigen die specifiek kunnen werken in de knelpuntberoepen(zorgsector, bouwsector,....). Desnoods kunnen we die mensen wegmoffelen uit de statistieken door ze in dienst te nemen via "outplacement". Dan blijven ze officieel nog ginder wonen, maar werken ze hier. In de bouwsector doet men dit al. De politici weten dit ook al, maarja het is niet populier om dit te zeggen.
Ik denk dat jij niet weet wat outplacement betekent. Je hebt het misschien op detacheringen ofzo.
 
Is het nu betaalbaar dan? Al die mensen op de sociale zekerheid zetten?
Dan heb ik het nog niet over huisvesting en andere zaken.
Het zou in ieder geval niet duurder worden als je selectiever bent in wie en hoeveel je binnenlaat. Dan kan je meer budget voorzien voor diegene die wel hun kans willen verzilveren hier


even een kleine aanvulling:


Pinokkiotest: "Een asielzoeker opvangen kost tot 2.255 euro per maand", klopt dat?

En in je "kleine aanvulling", wat is daar de conclusie? EERDER ONWAAR.
Waarom zou je dan in godsnaam dat gebruiken als argument? Het is niet waar staat letterlijk onderaan je eigen artikel.

Het punt is namelijk dat je inderdaad ergens de grens moet trekken. Maar als je dat echt gaat invullen, ga je niet zo heel ver van het huidige beleid uitkomen, hoor. Je geeft voorbeelden, mensen geven aan waar het niet klopt. Dat pas je aan, en dan een vage "ergens de grens trekken". Je uiteindelijke eindpunt zal heel wat dichter bij het huidige beleid liggen dan je zelf denkt.
 
Australie is ook een eiland , om vanuit Indonesie naar Australie te geraken zou je dan ofwel met het vliegtuig(strenge controles) of ook met een hachel bootje over een zee gaan varen die waarschijnlijk nog gevaarlijker is dan de Middellande Zee . Om daarna ook gewoon een retour-ticket te krijgen .
Dat laatste punt is de kern van de zaak. Als ze van tevoren weten dat ze zonder boe of ba direct een ticketje retour krijgen dan gaan ze echt de oversteek naar Europa niet maken.
 
En in je "kleine aanvulling", wat is daar de conclusie? EERDER ONWAAR.
Waarom zou je dan in godsnaam dat gebruiken als argument? Het is niet waar staat letterlijk onderaan je eigen artikel.

Het punt is namelijk dat je inderdaad ergens de grens moet trekken. Maar als je dat echt gaat invullen, ga je niet zo heel ver van het huidige beleid uitkomen, hoor. Je geeft voorbeelden, mensen geven aan waar het niet klopt. Dat pas je aan, en dan een vage "ergens de grens trekken". Je uiteindelijke eindpunt zal heel wat dichter bij het huidige beleid liggen dan je zelf denkt.
Het zrtikel zegt ook dat vb de duurste centra heeft genomen in zijn prijsberekening.
dus de waarheid zal wel in het midden liggen; 1500€/ maand
Dus ecen duur of duurder dan pensioenen (blijkbaar de hoogste kost in onze sociale zekerheid)
Dat geld kunt ge makkelijk elders spenderen dacht ik zo ipv mensen die niet van zin zijn hier ooit een meerwaarde te zijn
 
De laatste twee onderzoeken die ik zag (dat van nl nu, en dat van de nbb half jaar geleden) say otherwise
(bijvoorbeeld)

geef gerust maar gelijkaardige studies die het tegendeel aantonen.

En recht is slechter dan links? Hangt er misschien vanaf aan wie je het vraagt.
Ik maak geen onderscheid tss moslims en anderen.
Ik maak onderscheid tussen zij die vooruit willen hier en zij die op ons kap willen komen leven en altijd in de slachtofferrol kruipen als je kritiek hebt hierop.
Dat de politiek deze laatste ook nog een hand boven het hoofd lijkt te houden en de kritikasters in de hoek van racisten duwt is voor mij een brug te ver
Uiterst rechtse ideeën zijn meestal slecht voor een maatschappij. Dat laatste is trouwens onzin. Een partij zoals VB is gewoon nog altijd racistisch bezig, logisch dat daar tegenkanting tegen komt.
 
Het zrtikel zegt ook dat vb de duurste centra heeft genomen in zijn prijsberekening.
dus de waarheid zal wel in het midden liggen; 1500€/ maand
Dus ecen duur of duurder dan pensioenen (blijkbaar de hoogste kost in onze sociale zekerheid)
Dat geld kunt ge makkelijk elders spenderen dacht ik zo ipv mensen die niet van zin zijn hier ooit een meerwaarde te zijn
Jouw gok over die waarheid is gewoon dat: Pure gok. Die je graag maakt, omdat het past in je idee dat je op voorhand al hebt, maar op geen enkel cijfermateriaal gestoeld. Zo kun je niet discussiëren, hè. Ik gok dat het maar 200€ is. En nu?
 
Daar is het geen open-deuren beleid zoals hier in Europa voor sektarische moslims wel is,
Dat is eenvoudig weg niet waar. Je kan een dergelijke leugen blijven herhalen, maakt het niet waar.


laat staan dat je daar bijv. je hele familie zo maar naar daar mag halen onder het kader van gezinshereniging. In Australië voeren ze een veel strenger, maar rechtvaardig immigratiebeleid en daar importeren ze bijgevolg veel minder van de issues die wij hier importeren (bijv. niet akkoord zijn met de Westerse waarden, geen gelijkwaardigheid man of vrouw, de taal niet willen aanleren, ...).


En islamophobia en racisme in Australie is net zo hoog als hier, denk dus dat dit weinig uitmaakt. We importeren trouwens niet, het is niet België die asielzoekers zoeken mar asielzoekers die naar hier komen en asiel vragen, iets heel anders.
 
Laatst bewerkt:
Jouw gok over die waarheid is gewoon dat: Pure gok. Die je graag maakt, omdat het past in je idee dat je op voorhand al hebt, maar op geen enkel cijfermateriaal gestoeld. Zo kun je niet discussiëren, hè. Ik gok dat het maar 200€ is. En nu?
Leest ge wel het artikel?
De goedkoopste opvang is nog steeds 35€ in die lijst. Dat is nog altijd 1100€ per maand. ( cijfers 2016)
de duurste is dus waar VB mee afkwam
Ma hé. Als gij zijt geld genoeg hebt, vang er een paar in uw garage op op uw eigen kosten
 
Leest ge wel het artikel?
De goedkoopste opvang is nog steeds 35€ in die lijst. Dat is nog altijd 1100€ per maand. ( cijfers 2016)
de duurste is dus waar VB mee afkwam
Ma hé. Als gij zijt geld genoeg hebt, vang er een paar in uw garage op op uw eigen kosten
Maar jij doet alsof je met echte cijfers discussieert, maar het is uit je neus getrokken. Daar gaat het over.

En je maakt nog altijd het foute onderscheid tussen asielzoekers (=vluchtelingen, die geen keuze hebben want ze vluchten om een reden) en migranten. Het is toch onmogelijk om te babbelen als je zelfs dat onderscheid niet consequent maakt?

Maar ja, migratie gaat geld kosten op sommige gebieden. Ik zal zelfs meer zeggen: Om het goed te doen, gaat het méér geld kosten. Alleen is het oa de N-VA die zegt dat het allemaal al veel te veel geld kost, en dus programma's wil afschaffen. Zoals taalcursussen die aangeboden werden, maar nu niet meer. Guess what? Dat gaat net meer geld kosten, een hoop mensen extra die de taal niet kunnen. Valse besparingen zijn dat.
 
Maar jij doet alsof je met echte cijfers discussieert, maar het is uit je neus getrokken. Daar gaat het over.

En je maakt nog altijd het foute onderscheid tussen asielzoekers (=vluchtelingen, die geen keuze hebben want ze vluchten om een reden) en migranten. Het is toch onmogelijk om te babbelen als je zelfs dat onderscheid niet consequent maakt?

Maar ja, migratie gaat geld kosten op sommige gebieden. Ik zal zelfs meer zeggen: Om het goed te doen, gaat het méér geld kosten. Alleen is het oa de N-VA die zegt dat het allemaal al veel te veel geld kost, en dus programma's wil afschaffen. Zoals taalcursussen die aangeboden werden, maar nu niet meer. Guess what? Dat gaat net meer geld kosten, een hoop mensen extra die de taal niet kunnen. Valse besparingen zijn dat.
Daarom dat ik zeg; laat enkel mensen toe die bereid zijn op hier iets deftig op te bouwen en dan kan je het geld dat je niet verkwanselt aan die profiteurs extra uitgeven aan die eerste groep.
Daar heb ik helemaal niks op tegen
 
Daarom dat ik zeg; laat enkel mensen toe die bereid zijn op hier iets deftig op te bouwen en dan kan je het geld dzt je niet verkwanseld aan die profiteurs extra uitgeven aan die eerste groep.
Daar heb ik helemaal niks op tegen

Dat is een beetje als investeren op de beurs beschrijven als gewoon de goede aandelen kopen en de slechte verkopen.

Hoe?
 
Dat is een beetje als investeren op de beurs beschrijven als gewoon de goede aandelen kopen en de slechte verkopen.

Hoe?
Hoe?
Eerlijk gezegd? Als die hoogopgeleide paljassen in de wetstraat het nog niet weten, hie zou een simpele arbeider het dan weten?

Het zou misschien al helpen om die smokkelaars uit te schakelen? Zodat die massa toestroom misschien ophoudt? weet nie hé

Als ge vandaag een drugdealerke oppakt, lost ge uw drugprobleem niet op, wel als ge de toevoer naar die dealers drooglegt
 
Hoe?
Eerlijk gezegd? Als die hoogopgeleide paljassen in de wetstraat het nog niet weten, hie zou een simpele arbeider het dan weten?

Het zou misschien al helpen om die smokkelaars uit te schakelen? Zodat die massa toestroom misschien ophoudt? weet nie hé

Als ge vandaag een drugdealerke oppakt, lost ge uw drugprobleem niet op, wel als ge de toevoer naar die dealers drooglegt
Maar enfin... En hoe "schakel" je die smokkelaars uit? Door ze op te pakken en dat te bestraffen? Dat is wat er nu gebeurt.
- Hoe schakel je migratie uit van mensen die hier niet iets willen opbouwen? Het eens vragen? "Wilt u hier iets opbouwen of is het om te profiteren?"
- En als het niet is, terugsturen. Naar waar precies? Hoe weet jij of die kerel hier van Nigeria komt of van Ghana? En nemen ze hem daar terug? Wat als ze hem niet terugnemen?
- Wat met vluchtelingen (oorlogssituatie...)
- Wat met de rechten van de mens?


Maar de "hoogopgeleide paljassen in de wetstraat" zijn te dom om dat allemaal in te zien, en die simpele arbeider weet het beter. Maar als je vraagt naar specifieke oplossingen, dan weet hij het niet meer beter, want hij is maar een simpele arbeider. Je kunt moeilijk alle twee willen, hè. Ofwel weet je het beter, ofwel niet.

Er is hier ook niemand die zegt dat er geen problemen zijn met het huidige ding, hè. Integendeel, staat hier al vaker dat er wel problemen erkend worden dan niet. Maar die platvloerse, slecht onderbouwde flauwekul van "het is te duur" is gewoon fout. Zeker als je oplossing dan wordt van er minder aan uit te geven, waardoor het uiteindelijk nog duurder wordt, zoals ik al aangaf.
 
Daarom dat ik zeg; laat enkel mensen toe die bereid zijn op hier iets deftig op te bouwen en dan kan je het geld dat je niet verkwanselt aan die profiteurs extra uitgeven aan die eerste groep.
Daar heb ik helemaal niks op tegen
Belgie heeft geen economische migratie België heeft louter asielzoekers, gezinsherenigingen en zaken zoals studenten. Geen van die komen expliciet om "te profiteren" .

Alledrie van die kunnen een plus zijn voor de Belgische economie zoals elke studie rond dat onderwerp aantoont.

ALs je natuurlijk enkel de kost meepakt en de baten negeert zal je altijd kunnen afkomen dat elke migratie geld kost.
 
Terug
Bovenaan