Mid-seasonwedstrijden 2022

Het zijn dus niet enkel de vrouwen die continue van de fiets vallen. Maar in tegenstelling tot een week geleden, ditmaal geen opmerkingen over het amateurisme in het peloton zowel in Polen als Spanje. Frappant.
Alé stop eens met dit calimero gedoe. Er was een rit bij de vrouwen met 6 zware (waaronder enkele massale) valpartijen waarvan er 3 werden veroorzaakt omdat er iemand tegen het achterwiel van een voorganger reed op een recht stuk weg. Die commentaren waren overdreven want natuurlijk heeft dat niets te maken met "vrouw zijn" (wel met de beperkte achtergrond in een groot peloton van vele rensters en de gigantische nerveuziteit door de grote van het evenement), maar degene die doen alsof er niet meer gevallen wordt bij de vrouwen dan bij de mannen mogen ook eens stoppen. Die valpartijen bij de mannen de laatste week zijn letterlijk allemaal in massaspurts omwille van de gekende redenen.

Zie 't probleem niet echt in dat juichen. Die renners van TJV kunnen er weinig aan doen dat zij recht blijven en dat er achter hun gevallen wordt. Da's part of the race I guess? Die zitten ook gewoon vollenbak op kop te vlammen, dus kan wel aannemen dat zij niet direct doorhadden wat er nu juist allemaal is gebeurd, maar zelfs dan nog vind ik het geen probleem dat er gejuicht wordt.

Dalende kilometer met nog een vluchtheuvel erin

:laugh:

Zie 't probleem niet echt in dat juichen. Die renners van TJV kunnen er weinig aan doen dat zij recht blijven en dat er achter hun gevallen wordt. Da's part of the race I guess? Die zitten ook gewoon vollenbak op kop te vlammen, dus kan wel aannemen dat zij niet direct doorhadden wat er nu juist allemaal is gebeurd, maar zelfs dan nog vind ik het geen probleem dat er gejuicht wordt.
Die mannen racen in extreem hoge snelheid naar de finish, vol met adrenaline, van eens een seconde achterom te kijken heb je totaal niet door wat er in detail aan de hand is. Zou sommigen eens op een fiets willen zetten op dat moment. Daar is niets vies aan dat gejuich maar een reactie in het moment, Roosen is dan nog eens een renner die amper wint.

Hun interviews zeiden genoeg.

Laatst bewerkt:
Het zijn dus niet enkel de vrouwen die continue van de fiets vallen. Maar in tegenstelling tot een week geleden, ditmaal geen opmerkingen over het amateurisme in het peloton zowel in Polen als Spanje. Frappant.
Dalende kilometer met nog een vluchtheuvel erin

:laugh:
/discussie.

De val in Polen heb ik voor alle duidelijkheid niet gezien. Burgos was alweer schandalige nalatigheid, niet van de UCI per sé maar in de eerste plaats van de parcoursbouwer. Die persoon zou zelf slim genoeg moeten zijn om te weten dat dit niet kan.

/discussie.

De val in Polen heb ik voor alle duidelijkheid niet gezien. Burgos was alweer schandalige nalatigheid, niet van de UCI per sé maar in de eerste plaats van de parcoursbouwer. Die persoon zou zelf slim genoeg moeten zijn om te weten dat dit niet kan.

De UCI is dacht ik wel verantwoordelijk om de parcoursen goed te keuren , ik dacht dat ze enkele jaren geleden iets hadden ingevoerd van een veiligheidsmanager voor iedere koers. Nu dat zal wel in sommige koersen gewoon een titel zijn die ze geven aan iemand die er niet teveel van kent.

Bij de mannen wordt er inderdaad ook zwaar (en teveel) gevallen, maar de stuurvaardig- en behendigheid van mannelijke profrenners ligt wel vele malen hoger.

De valpartijen die soms gebeuren in het vrouwelijke peloton omwille van stuur- en inschattingsfouten, dat zijn zaken die je zelfs niet in mannelijke amateurpelotons ziet.

En laat het duidelijk zijn dat dat geen reden mag zijn om smalend te doen over de prestaties van de vrouwen.

De valpartijen die soms gebeuren in het vrouwelijke peloton omwille van stuur- en inschattingsfouten, dat zijn zaken die je zelfs niet in mannelijke amateurpelotons ziet.
Kom, hoe vaak is er een valpartij bij de mannelijke profs door gewoon tegen een achterwiel te rijden?
In Baskenland veroorzaakte Vingegaard zelfs twee dagen na elkaar een idiote valpartij, Izagirre en Vlasov waren in alle staten toen.
Twee jaar geleden rijdt Higuita droogweg tegen Jungels nadat die laatste een rare beweging maakte... Genoeg artikelen met klachten over mannen als Roglic die gewoon een gevaar zijn voor anderen...

Mavi Garcia wordt door de ploegleiding van de fietsgereden, hoongelach, maar dat hebben we ook al bij de mannen gezien...

Er wordt kritischer gekeken naar de vrouwen dan naar de mannen. 't Is gewoon allebei even erg. Stuurmanskunsten van de mannen wordt echt

Ik kijk helemaal niet kritischer naar vrouwen dan naar de mannen. Uiteraard zijn niet alle profrenners even stuurvaardig. De minst stuurvaardige zijn vaak net degene met de minste ervaring (vaak geen jeugdcategorieën doorlopen).

Als je vindt dat de stuurmanskunsten van profrenners overroepen zijn dan stel ik voor dat je gewoon maar eens gaat trainen met die mannen.

Ik heb het voorrecht gehad om er zelf tussen te rijden (als amateur) en ook te trainen met profs (zowel mannen als vrouwen). Wie meent dat hun stuurmanskunsten gelijk zijn, dwaalt, met alle respect.

Er moeten niet lacherig gedaan worden over de vrouwen en ook niet gedaan worden alsof de mannen allemaal Van der Poels zijn op de fiets, maar gemiddeld genomen zijn hun stuurmanskunsten zeker niet gelijk.

Kom, hoe vaak is er een valpartij bij de mannelijke profs door gewoon tegen een achterwiel te rijden?
In Baskenland veroorzaakte Vingegaard zelfs twee dagen na elkaar een idiote valpartij, Izagirre en Vlasov waren in alle staten toen.
Twee jaar geleden rijdt Higuita droogweg tegen Jungels nadat die laatste een rare beweging maakte... Genoeg artikelen met klachten over mannen als Roglic die gewoon een gevaar zijn voor anderen...

Mavi Garcia wordt door de ploegleiding van de fietsgereden, hoongelach, maar dat hebben we ook al bij de mannen gezien...

Er wordt kritischer gekeken naar de vrouwen dan naar de mannen. 't Is gewoon allebei even erg. Stuurmanskunsten van de mannen wordt echt

Ik snap echt niet dat het zo moeilijk is om toe te geven dat de gemiddelde vrouw in het peloton gewoon véél minder ervaring heeft om in een peloton te rijden dan de gemiddelde man. Dat is toch de logica zelve? Het overgrote deel van de mannelijke profs heeft van jongs af aan geleerd om in een peloton te rijden, bij de vrouwen is dat gewoon veel minder. Er bestaat daar niet eens een echte beloftencategorie en er zijn in vergelijking met de mannen véél meer rensters die uit andere wielerdisciplines komen, rechtstreeks naar het peloton. En ja tuurlijk zijn er bij de mannen ook voorbeelden. Niemand (ofja buiten wat trolls) die zegt dat vrouwen van nature niet kunnen sturen hé, zo'n peloton in de Tour des Femmes heeft gemiddeld gewoon veel minder ervaring.

Binnen 10 a 20 jaar is daar niets meer van te merken. Het vrouwenwielrennen zal groeien. Steeds meer jonge meisjes zullen op de fiets kruipen en er zullen speciale jongerencategorieën komen waar meisjes net zoals jongens in een peloton leren rijden.

De UCI is dacht ik wel verantwoordelijk om de parcoursen goed te keuren , ik dacht dat ze enkele jaren geleden iets hadden ingevoerd van een veiligheidsmanager voor iedere koers. Nu dat zal wel in sommige koersen gewoon een titel zijn die ze geven aan iemand die er niet teveel van kent.
Dat weet ik wel maar ik vind het nogal gemakkelijk om die schuld zo snel naar de UCI te schuiven... precies of de UCI kan voor elke koers weken op voorhand ter plaatse naar die aankomst gaan zien. En dat is wat ze dan moeten doen want logistiek kunnen ze niet een paar uur op voorhand gaan zeggen "jongens dit gaat niet werken".

De hoofdverantwoordelijkheid ligt imo altijd bij de parcoursbouwer. De UCI de hoofdschuldige maken hierin is een beetje hetzelfde als u huis dat afbrandt omdat nen elentrieker van kust-de-kloten vanalles heeft uitgestoken dat niet mag en dan zeggen "Schuld van de keurder! Diej had de installatie nooit goed mogen keuren". Ja ok, die persoon/instantie is ook in fout maar het begint met ontwerp/uitvoering imo.

Twee jaar geleden rijdt Higuita droogweg tegen Jungels nadat die laatste een rare beweging maakte...
:unsure: Higuita reed helemaal nergens tegen. Jungels torpedeerde hem gewoon. Crimineel zou ik het nu niet meteen noemen want het was met zekerheid niet de bedoeling maar het was wel een onnozel maneuvre van Jungels. Higuita deed daar niks verkeerd.

Carapaz zal nog wat moeten bijtrainen voor de Vuelta. 32e op 1'20" is wel erg ver 2 weken voor de start van de Vuelta.

Carapaz zal nog wat moeten bijtrainen voor de Vuelta. 32e op 1'20" is wel erg ver 2 weken voor de start van de Vuelta.

Klimtijdritje? Profiel loopt precies op (starten aan dikke 600m hoogte en pieken op 963). Carapaz kan normaal wel een goeie tijdrit rijden zeker als het wat bergop gaat. Ziet er niet ideaal uit.

Geen idee wie de favoriet gaat zijn voor de vuelta. Roglic dan maar weer zeker? Heeft het verleden mee. Zou niet de eerste keer zijn dat hij valt in de Tour en dan de Vuelta wint.

:unsure: Higuita reed helemaal nergens tegen. Jungels torpedeerde hem gewoon. Crimineel zou ik het nu niet meteen noemen want het was met zekerheid niet de bedoeling maar het was wel een onnozel maneuvre van Jungels. Higuita deed daar niks verkeerd.

Allez man kijkt achter zich en kapt helemaal naar rechts.
Je weet dat als iemand in uw zit deze gewoon uw wiel volgt als jij geen teken doet dat je van de kop gaat eh. Vrij crimineel dus.

Klimtijdritje? Profiel loopt precies op (starten aan dikke 600m hoogte en pieken op 963). Carapaz kan normaal wel een goeie tijdrit rijden zeker als het wat bergop gaat. Ziet er niet ideaal uit.

Geen idee wie de favoriet gaat zijn voor de vuelta. Roglic dan maar weer zeker? Heeft het verleden mee. Zou niet de eerste keer zijn dat hij valt in de Tour en dan de Vuelta wint.
Van bij de start ging het constant bergop ja, Arensman had net 40km/u gemiddeld. Hij kan ziek zijn natuurlijk maar als dit echt zijn huidige conditie is dan is 14 dagen te kort dag om te schitteren in de Vuelta.
Bij Roglic is nog niet bevestigd dat hij zal starten. Landa rijdt achterste voren in Burgos. De spoeling wordt dun :tongue:

Terug
Bovenaan