Mid-seasonwedstrijden 2022

Sterk resultaat weer van de Belgen in de Baby Giro. Van Eetvelt is degene die vorig jaar nog Thibau Nys aan de zege op het EK hielp.

Wat een monster ook die Colle Fauniera.

Laatst bewerkt:

Sterk resultaat weer van de Belgen in de Baby Giro. Van Eetvelt is degene die vorig jaar nog Thibau Nys aan de zege op het EK hielp.

Wat een monster ook die Colle Fauniera.

2480m? wtf daar is toch weinig Baby aan die Giro precies. Ik volg het jongeren wielrennen niet maar ik dacht toch altijd dat dat iets minder was korter en vlakker.

2480m? wtf daar is toch weinig Baby aan die Giro precies. Ik volg het jongeren wielrennen niet maar ik dacht toch altijd dat dat iets minder was korter en vlakker.

Vooral korter. In bepaalde rittenkoersen doen ze vaak nogal eens gek, al moet ik wel zeggen dat het deze editie van de Baby Giro wel heel gek is. Normaal zijn er 9 dagen waaronder 2 of 3 bergritten en een tijdrit. Dit jaar zijn er maar 7 etappes, maar de 2 bergritten die erin zitten zijn echt weergaloos. RIt 3 omdat die 5000hm waaronder een nog niet aangedane kant van de Mortirolo had en deze rit omdat die eindigt op een col van 18.6km aan 8.5% naar 2480m. Tja veel zwaardere cols zie je zelfs niet in het profpeloton. Misschien wel een beetje van het goede teveel. Resultaat is ook dat Leo Hayter en Van Eetvelt, toch 2 mannen die "al" 20 zijn en dus wat meer "fond" hebben het kunnen halen van zo een Lenny Martinez, die qua talent veruit de beste pure klimmer is. Niet dat Hayter en vooral Van Eetvelt geen goede klimmers in wording zijn hé. Van Eetvelt won 10 dagen geleden nog de Vredeskoers na winst in de koninginnenrit (en pakte de KOM op de Dlouhé Strane af van Johannessen). Die had blijkbaar voor dit jaar nog nooit een echte col op training opgereden. Nu wel wat buitenlandse stages in de Bergen gedaan en dan is dit het resultaat. Wordt prof bij Lotto volgend jaar. Ook iemand die een degelijke tijdrit heeft trouwens.

Vlakker dus alleszins niet. De meeste hoogaangeschreven beloftenwedstrijden hebben heel weinig vlakke etappes en veel bergritten. Zo moeten de Giro di Valle d'Aosta, Ronde van de Isard en die van de Savoie bijvoorbeeld nog komen. De Ronde van Toekomst heeft wel wat meer vlakke ritten en sluit meestal af met 2 serieuze bergritten, maar duurt ook wel 9 of 10 dagen.

“Vooral korter de ettapes!”
(Ziet een etappe van 5000hm en 171km) aja ja baby giro toepasselijke naam, wat een kort koerske! :unsure:

Van Eetvelt daar schrik ik niet zo van. Heeft zich bij mij als niet volger en kenner van de jeugdrenners al in de picture gereden, dus dat wil al wat zeggen!

Live Quinten Hermans zien winnen! Fenomenaal gewoon!

Dries De Bondt stond bijna stil op de slotklim, die toch verdomd stevig was me dunkt.
Mij wel serieus geschaamd over enkele randdebielen op het parcours, als je u niet kunt gedragen en renners met respect kunt behandelen blijf dan thuis.

Live Quinten Hermans zien winnen! Fenomenaal gewoon!

Dries De Bondt stond bijna stil op de slotklim, die toch verdomd stevig was me dunkt.
Mij wel serieus geschaamd over enkele randdebielen op het parcours, als je u niet kunt gedragen en renners met respect kunt behandelen blijf dan thuis.
Wat deden ze dan wel?

Ik dacht dat ik een kritische post over Sven Nys had gepost.
Ik dacht echt dat dit was gebeurd.
Ik dacht echt dat ik hierover had gepost en dat ik mijn onvrede over oa. Sven Nys & co kenbaar had gemaakt.

Ik dacht dat ik een kritische post over Sven Nys had gepost.
Ik dacht echt dat dit was gebeurd.
Ik dacht echt dat ik hierover had gepost en dat ik mijn onvrede over oa. Sven Nys & co kenbaar had gemaakt.
Misschien vond iemand het niet passen hier en in het sporza-ergernissen-topic passen, maar daar is het ook niet terug te vinden.
Iemand zal de kritiek op Nys beu zijn, wat wel zonde is, want bij afwezigheid van Karl moet toch iemand een zondebok zijn.
Wellens kan precies al beter tegen de hitte.
Als hij dit al enkele dagen op een rij aan kan, dan ziet het er goed uit voor de TdF.
Zich mengen in de debatten voor ritwinst of nog een keer de bollen zo lang mogelijk bijhouden, zou ik hem wel gunnen.

Terug
Bovenaan