Mid-seasonwedstrijden 2022

Ik verwacht eigenlijk dat Remco al wat tijd gaat pakken op zijn concurrenten nog voor ze naar het hooggebergte gaan. Toch enkele etappes op zijn lijf geschreven.

Is ind

Of Remco was echt goed in Noorwegen en had Roglic vandaag kunnen volgen? :unsure:
Lees: Ik ben daar bijna zeker van. Dit is een rittenkoers van een week (géén 3 weken zoals in een grote ronde), en geen al te steile puisten, dit is echt iets voor Remco.
Dat was het punt. Er werd gezeken op de sterkte van het deelnemersveld in Noorwegen, maar 3 renners die daar top 10 reden finishen hier op gelijkaardige posities.

Ik verwacht eigenlijk dat Remco al wat tijd gaat pakken op zijn concurrenten nog voor ze naar het hooggebergte gaan. Toch enkele etappes op zijn lijf geschreven.
Etappe vijf zal aangeschreven staan om een eerste keer zelf te testen. Is L-B-L parcours (12 klimmen in de finale). Hopelijk valt hij niet te snel alleen daar.

Tot dan zou het gesneden koek zijn voor Costa, mocht die vijf jaar jonger geweest zijn.
Pidcock in vorm, Hirschi en Cosnefroy moeten zich hier wel amuseren tot het weekend.
De Gendt zal vermoedelijk ook wel eens meestrijden voor een etappewinst.

Dat was het punt. Er werd gezeken op de sterkte van het deelnemersveld in Noorwegen, maar 3 renners die daar top 10 reden finishen hier op gelijkaardige posities.
Of je kan de discussie steeds maar weer opentrekken natuurlijk ;)
Als dat voor u een goed deelnemersveld was, dan is dat in uw leefwereld maar zo. Ik heb de effectieve data om aan te geven dat dit twijfelachtig is nog maar aangehaald in post 400 in deze thread.

Los daarvan verwacht ik ook veel van Remco nu. Logisch ook lijkt me aangezien hij met alle respect de tegenstand decimeerde in Noorwegen.
Maar wat gaan we doen als hij niet aan de verwachtingen kan voldoen? Want hier aan de start staan er mannen die wel al meermaals iets bewezen hebben en een iets mindere dag of fysiek kan moordend zijn dan.
Wat gaan we dan zeggen?

Over vandaag een week zullen we weer een stukje wijzer zijn :).
Qua rondewerk zitten we ook een beetje op een keerpunt. De dagen van een Froome, Thomas, Dumoulin, Uran, Porte en Nibali zijn gepasseerd. Anderen als Quintana, Bardet, Pinot, Bernal halen (voorlopig?) hun niveau van weleer niet meer.

Met Vlasov, Martinez en Higuita aan de start heb je de winnaars van Romandië, Baskenland en Catalonië. In het verleden had de Dauphiné steevast een straffer deelnemersveld als Zwitserland maar dit jaar alvast niet. In de Dauphiné is O'Connor op weg naar de 3e plek, met alle respect voor die man maar ik zie er toch niet meteen één van de toppers van de toekomst in.

Als hij "faalt" in Zwitserland is dat ook het einde van de wereld niet hé, het is 1 koers in een carrière van 15 jaar. Er zijn genoeg renners te vinden die in hun eerste grote rondes geen platte prijs reden en nadien nog ettelijke grote ronde wonnen.

Als hij "faalt" in Zwitserland is dat ook het einde van de wereld niet hé, het is 1 koers in een carrière van 15 jaar. Er zijn genoeg renners te vinden die in hun eerste grote rondes geen platte prijs reden en nadien nog ettelijke grote ronde wonnen.
Over wie heb je het nu? Remco? Want die reed al de giro, wat toch geen kleine ronde is.

Daarbij is dit een zeer gevaarlijke uitspraak. Ik heb hier vorige week nog een lijst gegeven van renners die maar eenmaal slaagden een grote ronde te winnen.
En na het verhaal Dumoulin die sinds 2018 nog maar één prijs wist te pakken en die zijn carrière nu op 31-jarige leeftijd gedaan is, gevaarlijke uitspraak.
Ik zou eerder zeggen dat je de kansen maximaal moet benutten want het kan soms sneller gedaan zijn dan je denkt.

Remco ja. Als hij in de Vuelta 12e wordt betekent dat toch niet automatisch dat hij nooit in de buurt van de zege in een grote ronde zal komen?

Uiteraard dat je je kansen moet grijpen. Maar het feit dat Pogacar al 2x de Tour heeft gewonnen betekent plots dat elke renner van die leeftijd hetzelfde moet doen. Vingegaard, Hindley, Martinez en Vlasov zijn allen van '96. Remco is van 2000. Wat mij betreft heeft hij het recht om nog geregeld te falen.

Dumoulin was in de eerste plaats een geweldige tijdrijder. In de Giro die hij won pakte hij in de tijdritten 4,5 minuut op Quintana, om de Giro te winnen met een halve minuut voorsprong. De Giro van 2022 met zijn luttele TT-kilometers had hij met dat niveau vermoedelijk niet gewonnen.
De Tour van 2018 met enkel aankomsten in 1 of ander skistation was voor hem de perfecte Tour, daarvoor de Giro rijden zal wel Dumoulin zijn keuze geweest zijn.
Op de NOS zijn er meerdere docu's geweest over Dumoulin waar je toch een vrij goed beeld krijgt van de man. Hij zocht zelf liever de Giro op ipv de heisa rond de Tour de France. Na de Giro-winst werd hij plots overal herkent en aangeklampt, wat hem totaal niet zinde. Die Giro heeft meer kwaad als goed gedaan. Hij wou op de fiets presteren maar daarnaast gewoon Tom zijn in zijn eigen omgeving, dat lukte niet meer na de Giro van '17.

De ronde van Zwitserland belooft de moeite te worden. Veel heuveletappes die zwaar genoeg zijn om te kunnen meespelen voor het algemene klassement, dat zijn vaak de leukste ritten.

De Remco van LBL en de ronde van Noorwegen is hier gewoon een van de drie topfavorieten, samen met Vlasov en Martinez wat mij betreft. Wat interessant is, is dat het een afmattende ronde van 8 dagen is met weinig of geen sprinteretappes en de zwaarste ritten in de laatste drie dagen. Remco heeft enkel nog maar in de Giro langer gereden en daar ging zijn kaars uit na een goeie eerste week. Stel dat hij er in Zwitserland doorzakt op het einde dan zijn we zeker dat een grote ronde voor hem momenteel nog niet haalbaar is. Als hij hier 8 dagen op rij op topniveau kan meespelen dan is dat toch een aanwijzing (maar geen zekerheid!) dat zijn lichaam ook grote rondes zou moeten aankunnen.

Remco heeft enkel nog maar in de Giro langer gereden en daar ging zijn kaars uit na een goeie eerste week. Stel dat hij er in Zwitserland doorzakt op het einde dan zijn we zeker dat een grote ronde voor hem momenteel nog niet haalbaar is.

16e rit hé jongens in de 16e rit is hij er door gezakt

daarvoor wel een paar minuten al verloren in de Stradi rit (wat ook al rit 11 was) maar er pas doorgezakt in rit 16

Het is amper 2 jaar geleden en toch weet er nog amper iemand eigenlijk hoe het toen echt is gegaan.

Misschien is die giro ook gewoon niet het juiste om als uitgangspunt te gebruiken.
Hij was toen duidelijk niet op hetzelfde niveau als nu, zeer duidelijk. Het is vooral de media die daar gewoon de verwachtingen veel te hoog hadden gelegd, wat gewoon een grote fout is.

Hij heeft de kans zich nu te bewijzen in Zwitserland, dat zal een eerste stap zijn om zich te meten in een WT-ronde tegen goeie renners. Vanaf daar kunnen we dan verder kijken naar een grote ronde.
Maar als dat niet binnen zijn mogelijkheden ligt lijkt me dat ook geen schande.

16e rit hé jongens in de 16e rit is hij er door gezakt

daarvoor wel een paar minuten al verloren in de Stradi rit (wat ook al rit 11 was) maar er pas doorgezakt in rit 16

Het is amper 2 jaar geleden en toch weet er nog amper iemand eigenlijk hoe het toen echt is gegaan.
Ahum, het was vorig jaar. Ik heb die Giro aandachtig gevolgd dus ik weet nog goed hoe het ging. In de Straderit verloor hij twee minuten, als klassementsrenner ben je er dan doorheen gezakt. Geen idee waarom die rit plots niet zou tellen of zo. Remco heeft achteraf trouwens zelf gezegd dat hij na de rustdag het goede gevoel kwijt was.

En los daarvan: die Giro telt eigenlijk niet mee als vergelijking door zijn revalidatie en gebrek aan competitie. Mijn punt is net dat hij nu voor het eerst in topvorm meerdere zware ritten op rij voor de boeg krijgt op dag 6, 7 en 8.

Vingergaard lijkt met de rem op te rijden…?
Edit: nu wel heel duidelijk… Vingergaard is beter. Dat is een kruitvat dat kan springen tijdens de Tour met ook nog Wout zijn Groene ambities

Vingergaard lijkt met de rem op te rijden…?

Ik vraag me echt af hoe zit allemaal gaan regelen in de Tour. Of Vingegaard gewoon zich gaat blijven schikken in de knechten rol. Een Wiggins/Froome situatie zit er misschien aan te komen. Al doet in de Tour ook nog Pogacar gewoon mee natuurlijk.

Ik vraag me echt af hoe zit allemaal gaan regelen in de Tour. Of Vingegaard gewoon zich gaat blijven schikken in de knechten rol. Een Wiggins/Froome situatie zit er misschien aan te komen. Al doet in de Tour ook nog Pogacar gewoon mee natuurlijk.
Roglic is tegen de tweede week waarschijnlijk al drie keer gevallen, en dan kan Vingegaard gewoon voor zich zelf rijden

Een Jonas is niet het type Froome denk ik die ostentatief wilt laten zien dat ie beter is. Als ploegleiding vraagt van te knechten gaat die volgens mij dat zonder brommen doen, maar als TJV zou ik toch Jonas toch wel niet als super luitenant uitspelen. Ik ben bijna zeker als Pogi gaat dat Jonas het langst gaat kunnen blijven volgen, niet Primoz

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan