Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Tesfatsion heeft Kudus dus laten winnen omdat die in de laatste 50 km amper nog heeft overgenomen en al blij was dat ie meekon.
Enfin, zoiets dus. Lijkt me alleszins aannemelijker dan wat Karl verkondigde.
In welke wereld leef jij? Het gaat over de VRT heDat klinkt inderdaad aannemelijker.
Ze gaan bij de VRT toch ook dringend eens moeten investeren in een deftige zonnewering voor hun TV scherm want hoe vaak Karl weer de verkeerde renner aan duide. Hij zag zelfs renners die niet eens meededen.
Ze gaan toch ook wel vragen stellen bij de VRT of die wel de geschikte man is voor live commentaar. Dat zijn Vive shit populair is ok maar zoveel macht gaat hij toch ook niet hebben dat hij kan blijven commentaar geven zonder er iets van te kennen. Zeker omdat ze met Renaat gewoon een degelijke opvolger klaar hebben.

Karl gaat sowieso niet in vraag gesteld worden, die heeft daar alles in handen.
Mja, als kijkers massaal beginnen te klagen dan zullen ze vroeg of laat toch wel iets moeten ondernemen gok ik.In welke wereld leef jij? Het gaat over de VRT he![]()
Wanneer ga je betogen of staken?Mja, als kijkers massaal beginnen te klagen dan zullen ze vroeg of laat toch wel iets moeten ondernemen gok ik.
Al zie ik dat zelfs niet gebeuren. De echte wielkenners zullen zich wel storen aan Karl, maar het gros van de kijkers geeft daar volgens mij geen moer om.

Carl Berteele. Vandegoor gaf trouwens voor de radio dan wel live verslag uit vanuit Frankrijk.Er zal wel iemand aanwezig zijn zeker?
![]()
Karl en José analyseren het BK: "2 topsprinters verzoenen in 1 ploeg is bijna onmogelijk"
Karl Vannieuwkerke en José De Cauwer hebben zich geen seconden verveeld tijdens een BK dat nochtans werd aangekondigd als een saaie wedstrijd op een vlak parcours. De Sporza-commentatoren geven ook hun visie op de overstap van Tim Merlier naar Quick Step-Alpha Vinyl.sporza.be
Vannieuwkerke: "Merlier trekt volgens Christoph Roodhooft volgend jaar naar Quick Step-Alpha Vinyl. Daar heb je natuurlijk al Fabio Jakobsen en Mark Cavendish als snelle mannen. Hoe moeilijk is het om 2 sprinters te verzoenen die in dezelfde ploeg zitten?"
José De Cauwer: "Dat is bijna onmogelijk. Philipsen en Merlier zijn 2 sprinters van bijna dezelfde waarde. Philipsen is sterker in lastige sprints waarbij je moet wringen,
Merlier is de snelste. Het is en blijft moeilijk."
"Maar als Merlier naar Quick Step trekt, dan zie ik niet meteen een conflict met Jakobsen. En van Cavendish vermoed ik dat die andere oorden opzoekt."
"Die gaan ze splitten en nooit in dezelfde wedstrijd steken. De kalender is daarvoor vol genoeg. De enige momenten dat ik een conflict zie zijn Kuurne-Brussel-Kuurne, Gent Wevelgem of Nokere Koerse."
Zolang ze niet samen aan de start staan geen nee2 sprinters in een ploeg dat werkt niet. Maar eens bij Quickstep dan is geen enkel conflict om 2 sprinters in de ploeg te hebben?

Ze doen het qua overwinningen net iets beter dan vorig totnutoe.Tot spijt wie het benijdt maar net zoals vorige week opnieuw een top weekend voor Patje and friends.![]()
![]()
.Bwa, als je de essentie (renners herkennen en de koers lezen) niet kan, heb je niets te zoeken als commentator. Wat hij ook mag vertellen over de streek of over de ploegen of renners naast de koers. Of de dynamiek nu goed zit of niet.Buiten dat hij soms vreemde dingen zegt valt het toch wel mee met Karl?
De dynamiek tussen José en Karl zit ook wel goed. En gezien zijn macht binnen de VRT moeten we niet hopen dat hij snel de laan uitgestuurd zal worden.
Beetje zelfde kleur tenue natuurlijkBwa, als je de essentie (renners herkennen en de koers lezen) niet kan, heb je niets te zoeken als commentator. Wat hij ook mag vertellen over de streek of over de ploegen of renners naast de koers. Of de dynamiek nu goed zit of niet.
"is dat Cian Uijtebroeks?" terwijl er ne coureur van B&B tegen ne paal vlamt. (en dat was goed te zien want ik zag het zelfs op m'n smartphonescherm)
Heel ergerlijk allemaal.
Maar dat loon kan je hem natuurlijk niet kwalijk nemen, dat is gewoon goed onderhandeld.Beetje zelfde kleur tenue natuurlijk
En daarnaast lopen spraak en beeld niet altijd 100% synchroon he
Maar het is vooral zijn loon dat belachelijk is
Gho ja, moet je iemand drie weken op hotel sturen zodat hij eens een weetje kan opscharrelen in de lift? Zoals gezegd lopen daar nog wel journalisten van de VRT rond en bovendien krijg je tegenwoordig via sociale media sowieso al een spervuur aan nieuws en stories dat kan worden opgepikt.Als journalist je tussen de renners en ploegleiders kunnen begeven levert toch net een schat aan informatie op. Zeker zo'n José De Cauwer, die kan weleens een interessant weetje opscharrelen in de lift van het hotel.
Ja toch wel. Ge krijgt sowieso andere prikkels, lopen al eens oud collega's tegen het lijf, de algemene sfeer... Denk dat we die zaken altijd wel terug zien in de commentaar hoor. Absoluut een meerwaarde om ze ter plekke te sturen. Uiteindelijk is dat toch de enige manier om een beetje live ervaring in de huiskamer te krijgen, wat zo al moeilijk genoeg is in de Tour zo zonder motor.Gho ja, moet je iemand drie weken op hotel sturen zodat hij eens een weetje kan opscharrelen in de lift? Zoals gezegd lopen daar nog wel journalisten van de VRT rond en bovendien krijg je tegenwoordig via sociale media sowieso al een spervuur aan nieuws en stories dat kan worden opgepikt.