Werk Met welke tool worden je afwezigheden bijgehouden?

Vega

Well-known member
Op ons kantoor gebruiken we het systeem van SD Worx om de afwezigheden (ziektes/vakanties) bij te houden, doch merken we enkel tekortkomingen. Het is niet de bedoeling dat het systeem van SD Worx gebruikt wordt om overzichten te krijgen van welke collega's wanneer afwezig zijn of van thuis uit werken, ook is het niet gemakkelijk om van bvb. 12 collega's telkens de Outlook agenda's te openen om snel te weten of die 12 collega's op kantoor/van thuis werken en of ze er überhaupt zijn die dag.

Momenteel wordt er een Excel in Teams gebruikt om wekelijks een overzicht te krijgen van wie op kantoor is, wie van thuis uit werkt, wie vakantie heeft, ziek is, etc... Dit is echter telkens manueel veel aanpassingen en bijgevolg ook veel fouten.

Zijn er mensen die nog een ander systeem gebruiken? Ik zoek iets wat snel/gemakkelijk werkt en mensen ook zelf gemakkelijk kunnen aanvragen/ingeven zonder dat we op 3 verschillende plekken de afwezigheden dienen bij te houden. Idealiter iets uit het Office pakket of iets waarmee we met Power Automate kunnen spelen/bepaalde processen/meldingen kunnen automatiseren.
 
GoBright (een systeem voor flexdeskregistratie) heeft een weekplanner


Bij ons gebruiken we Officient als tool om afwezigheden bij te houden, kan ook voor thuiswerk denk ik + link naar sociaal secretariaat.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Vega
Bij ons op t week gebruiken we wel SD Worx spul voor thuiswerk en allerlei afwezigheden. Ziekte en speciallekes worden door een medewerker die 1 dag in de week aanwezig is ingegeven in het systeem. Iedere ochtend rond zes uur draait een scriptje om de lijst kantoorwerkers eruit te halen. Geen idee hoe dat werkt.
 
Heb ook Officient gebruikt en da's wel goede software daarvoor maar wel ruimer dan enkel een teamagenda natuurlijk. Heeft ook een goede integratie met Sdworx.
 
Wij gebruiken succesfactors daarvoor. Maar daar kan je echt gigantisch veel hr gerelateerde zaken mee doen.
Geen idee wat het kost.
 
Profime


Geen fan van. Zeer gedateerde UI. Maar heb begrepen dat dat binnenkort ook vernieuwd wordt.

Wel enorm veel functionaliteiten.
 
Bij ons zijn ze recent overgeschakeld van Dots (attentia) naar Protime (sd worx).

Voor een meer gedetailleerde planning hebben we ook een file in Teams.
 
SD Worx, maar de collega’s vinden het hier ook totaal niet overzichtelijk.
Met als gevolg ook daarnaast een excel die eigenlijk beter werkt dan de tool van SD Worx.
 
@Vega kan men bij jullie in de tool van SD Worx ook tijd inplannen als recuperatie?
Gaat niet, misschien wel een mogelijkheid om te activeren maar wij werken niet met recup (onze werknemers werken indien gewenst 40u, de 2,5u extra per week worden vervolgens uitbetaald wat in ons PC 307 voordelig kan).
 
Voor ziekte en verlof enzo gebruiken we Dots van Attentia.
Voor reserveren van bureau's gebruiken we een tool die binnen de firma zelf gemaakt is.
 
Dank allen voor de feedback, ik ben nu vooral aan het kijken naar Officient, Protime en Tamigo, heb de websites al zitten uitspitten en als ik het goed kan inschatten dan lijkt Officient me de meest uitgebreide met mogelijkheid tot heel het onboarding proces te digitaliseren, evaluatiegesprekken te digitaliseren met opvolging, opleidingen erin te plaatsen, etc...

Bovendien een integratie met Teams/Outlook (Calendar), kostprijs is per persoon 6,95 EUR per maand (excl. BTW).
 
Terug
Bovenaan